петак, 10.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:04

Београђани јутрос удишу чистији ваздух

петак, 17.01.2020. у 09:32
(Фото Бета)

Београђани јутрос удишу чистији ваздух, у односу на претходне дане, показала је око осам сати мерна станица у Булевару деспота Стефана.

Концентрација суспендованих ПМ 10 честица била је нешто изнад 50, што су прихватљиве вредности. Претходних дана концентрације ПМ 10 честица ишле су и преко 180 микрограма по метру кубном.

Какав је квалитет ваздуха јутрос у Београду лично се уверио и градоначелник Београда Зоран Радојичић, који је рекао да су климатски услови и то што није било ветра главни разлог лошег квалитета ваздуха претходних дана у Београду.

Он је за Танјуг нагласио да су највећи загађивачи ваздуха у престоници ложишта и саобраћај. У претходних неколико година угашено је око 1.200 ложишта на мазут, а остало је још око 30, преноси Танјуг.

Каже да у граду има пуно индивидуалних ложишта на угаљ и дрва и да се мора наћи модел како да се та домаћинства мотивишу да пређу на други начин грејања.

Велики загађивач је и саобраћај, а градоначелник каже да се у претходном периоду радило на ширењу пешачких зона како би се центар града растеретио од гасова из аутомобила.

Град је, наводи, набавио и 244 нова аутобуса, а ради се на озелењавању површина.

„Пуно ствари се ради како би имали чистији ваздух . Од 2016. године имамо план поправљања квалитета ваздуха у Београду и према тој стратегији и плану се ради”, рекао је Радојичић.

Градоначелник је навео да се ситуација, што се тиче квалитета ваздуха, поправља и да је на мерном месту у Булевару деспота Стефана 2015. године био 151 дан када је концентрација суспендованих ПМ 10 честица била изнад прихватљивих.

Током 2016. године било је 97 дана, 2017. године 57, 2018. године 57 дана је била повећана концентрација суспендованих ПМ 10 честица. Како је рекао 2000-их је био већи број дана када је загађење било много веће.


Коментари32
711e2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ненад Рајковић
Познајем Медо принцип рада хибрида, ел.аутомобила, дизела. Не знам какав вам је тај патент, волео бих да сазнам више о томе. Али тврдим да класични ауто на батерије загађује више од аута који добија погон сагоревањем природног гаса.
meda
Gospodine, Rajkoviću, Ne poznajete dovoljno načine upotrebe elektro automobila, pa kažete da se pogon vrši pomoću baterija? Postoji i jedan inovativniji način, radi se o Mobilnom uređaju za proizvodnju električne energije koji je namenjen za elektro automobile umesto baterija. Ja imam patent za to, samo što mi nismo država da upotrebljava o izume ili inovacije...
a looo
Nije cistiji, nego malo manje strokav.
milan
Za vladu Srbije najveci krivac za trovanje vazduha je Goran Trivan. On se kritikuje da nista ne radi. Danas je dobro radio i otklonio maglu pomocu sunca. Jedino nije jasno kako je magla OTISLA BEZ VETRA. U Americi desetine hiljada ljudi zbog tajfuna,uragana i poplava ostane bez krova nad glavom a nikome ne pada napamet da pronalazi odgovorne... Srbi ce pronaci odgovorne i bez krivice..
Ненад Рајковић
Мало ћу направити дигресију са теме..а тиче се поборника електричних аутомобила. Неком је то интерес, то је новатарија, јер видите, на концу, он такође загађује, можда не БГ али Костолац да, јер нека струја мора те батерије да напуни. Дакле, тнг, лнг и цнг је она алтернатива која је стварно еколошки исплатива. У гасификацији је спас.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља