уторак, 29.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 16.01.2020. у 11:55

Нови светски тренд: ресторани без гостију и конобара

(Фото Пиксабеј)

Технолошка предузећа открила су нову могућност зараде. Она ресторанима стављају на располагање апликације за наруџбине, али и кухиње. Тако настају виртуелни ресторани и „кухиње духова”, пише Дојче веле.

Са неколико кликова на смартфону и вечера је наручена. Или доручак. Популарност ових апликација је последњих година снажно расла. Само у 2018, купци у целом свету су за ову врсту услуга потрошили 10,2 милијарде америчких долара, према подацима аналитичке компаније Техномик, шо је раст од 42 посто у односу на 2017.

Ресторани и ланци брзе хране обично своје капацитете прилагођавају гостима на лицу места, а не хиљадама могућих наруџбина преко интернета. Тако је настао концепт „Кухиња духова”, преноси Танјуг.

То су кухиње без припадајућег ресторана, без гостију, без конобара. Суботом увече код њих гужву не праве гости него возачи Убера који желе да преузму готова јела и испоруче их. У кухињи се кува као на траци.

Највећи понуђач је Клауд Кичен, стартап у који је оснивач Убера Травис Каланик уложио 400 милиона долара.

Угоститељи штеде новац и време јер не морају да траже првокласну локацију за ресторан, који би онда морали скупо да изнајме. У градовима као што је Сан Франциско ресторан може да кошта и до милион америчких долара.

Уместо тога, они пронађу већ опремљену кухињу, која је често у повољном суседству и има довољно паркиралишта за аутомобиле који ће долазити по јела. Ту морају да плаћају само особље које ради у кухињи. Таквим кухињама је потребно само између 10 и 50 посто површине традиционалног ресторана и довољно им је између 15 и 50 посто радне снаге у односу на традиционални ресторан, израчунала је аналитичка фирма Морнингстар.

Коментари5
30876
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

кувана јела
Тога има код нас колико хоћеш и зове се најчешће Готова јела, Кутлача, Кухиња и слично. Разлика је у томе што се, за сада, код нас по храну махом долази пешке, јер је близу или успут, а не наручује телефоном или преко разносача.
stanislav sr
Jos jedno ubistvo društvenih aktivnosti. Nećemo više ni u restoran ni kafanu. Sedi kod kuće sa mobilnim i kompjuterom i uživaj. Niko ti ne treba. PREDIVNO.
Маторац
Сурово безлично. Не бих тамо ручао ни да је све џабе. Ја волим да идем у кафану у којој келнера зовем по имену, који зна које пиће пијем, са којим се питам за здравље, који ми каже ми шта би ми данас препоручио...
Достава
Или ниси добро прочитао или сам ја нешто лоше разумио. Колико сам ја схватио тамо се не руча, него је у питању раст популарности катеринга који нема своју испоруку него дођеш сам колима или пошаљеш Убер
Братимир
Фабричка производња.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља