Иако је свет још под мучним утиском због пада украјинског „боинга 737 НГ” у Ирану, при чему је погинуло 176 људи, што је несрећа која је обележила почетак године, подаци указују да ваздушни саобраћај заправо - постаје све безбеднији.
Штавише, број погинулих током прошле 2019. године у авио-удесима је преполовљен у односу на 2018. годину. Статистика говори да је минуле године у ваздушном саобраћају, када је забележено 86 удеса, смртно настрадало 257 људи, док су 2018. изгубљена чак 534 живота.

Ове податке, које преноси Би-би-си, објавила је холандска консултантска фирма То70 која се бави ваздушним саобраћајем. Према тим подацима, авио-несрећа са смртоносним исходим дешава се на сваких 5,5 милиона летова.
Све у свему, 2019. година била је једна од најбезбеднијих до сада када је реч о путничком ваздухопловном саобраћају, указује поменута анализа. Ипак, ту годину, обележило је привремено повлачење из употребе авиона „боинг 737 макс 8”, које је и даље на снази, због две несреће у којима је погинуло укупно 346 људи.

Прва несрећа десила се још у октобру 2018. када је пао индонежански, а друга у марту када се срушио етиопски авион тог типа, после чега је уследила реакција међународних ваздухопловних власти.
Поменута фирма у жртве је убројала путнике, чланове посада и све погинуле који су се приликом удеса затекли на тлу. Међутим, анализа ове фирме не обухвата баш све удесе у цивилном ваздухопловству, већ само „веће” путничке авионе.

Нису урачунати настрадали у спортској и пословној авијацији, удесима хеликоптера и карго авиона, па ни погинули у падовима малих једномоторних (као што је, на пример, „цесна караван”) или двомоторних турбопропелерских путничких авиона.