понедељак, 06.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:42

„Гугл” и „Фејсбук” доминантни у интернет оглашавању

Корисници друштвених мрежа већ сада сматрају да немају контролу над својим подацима нити знају како се они даље користе
Аутор: Е. П.субота, 04.01.2020. у 12:00

Дигитално оглашавање данас је главни покретач већине компанија на свету, међутим поставља се питање да ли је и даље добро да се настави доминација друштвених мрежа у овој области. Ово питање поставили су и у британској Комисији за заштиту конкуренције која упозорава на негативне последице које могу изазвати „Гугл” и „Фејсбук” који су преузели највећи део тржишног колача. Приходи „Гугла” су тако у 2018. години износили око шест милијарди фунти, што је више од 90 одсто укупних прихода од интернет оглашавања у Великој Британији, наводи антимонополска комисија и додаје да је „Фејсбук” са својим приходима узео готово половину прихода од огласа са сликама.

Како преносе британски медији, ове платформе су на тржиште донеле иновативне и вредне производе и услуге. Друго је питање да ли би то могло да има негативне последице на људе и компаније које свакодневно користе њихове услуге. Корисници већ сада имају утисак да немају контролу над својим подацима, наводе регулатори. Већина свакодневно посећује странице друштвених мрежа и претражује интернет, али је за већину непознаница како те компаније у суштини функционишу. Зато су британски регулатори још средином године покренули истрагу о дигиталном оглашавању, укључујући и власништво над подацима. Објавили су у међувремену да се отварају јавне консултације о овој области, јер ће прописи очигледно морати да се мењају. Иначе истраживање се бавило тиме како компаније прикупљају податке и корисницима и како их употребљавају, као и на који начин то утиче на конкуренцију међу компанијама.


Коментари0
dbace
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља