недеља, 09.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 04.01.2020. у 12:00 Е. П.

„Гугл” и „Фејсбук” доминантни у интернет оглашавању

Корисници друштвених мрежа већ сада сматрају да немају контролу над својим подацима нити знају како се они даље користе

Дигитално оглашавање данас је главни покретач већине компанија на свету, међутим поставља се питање да ли је и даље добро да се настави доминација друштвених мрежа у овој области. Ово питање поставили су и у британској Комисији за заштиту конкуренције која упозорава на негативне последице које могу изазвати „Гугл” и „Фејсбук” који су преузели највећи део тржишног колача. Приходи „Гугла” су тако у 2018. години износили око шест милијарди фунти, што је више од 90 одсто укупних прихода од интернет оглашавања у Великој Британији, наводи антимонополска комисија и додаје да је „Фејсбук” са својим приходима узео готово половину прихода од огласа са сликама.

Како преносе британски медији, ове платформе су на тржиште донеле иновативне и вредне производе и услуге. Друго је питање да ли би то могло да има негативне последице на људе и компаније које свакодневно користе њихове услуге. Корисници већ сада имају утисак да немају контролу над својим подацима, наводе регулатори. Већина свакодневно посећује странице друштвених мрежа и претражује интернет, али је за већину непознаница како те компаније у суштини функционишу. Зато су британски регулатори још средином године покренули истрагу о дигиталном оглашавању, укључујући и власништво над подацима. Објавили су у међувремену да се отварају јавне консултације о овој области, јер ће прописи очигледно морати да се мењају. Иначе истраживање се бавило тиме како компаније прикупљају податке и корисницима и како их употребљавају, као и на који начин то утиче на конкуренцију међу компанијама.

Коментари0
25c9d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља