уторак, 07.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:29

За два дана отварање обновљеног пута од Смедеревске Паланке до Велике Плане

уторак, 24.12.2019. у 15:40
(Фото А. Васиљевић)

Реконструисани пут од Смедеревске Паланке до Велике Плане биће отворен 26. децембра, а цео Ипсилон крак Коридора 10 од Суботице до Келебије 27. децембра, рекла је Танјугу потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Две важне саобраћајнице представљају везу са Коридором 10 и биће отворене, како се очекује, у присуству председника Србије Александра Вучића.

Укупна дужина деонице регионалног пута (IIА, 147) од Смедеревске Паланке до Велике Плане је 13,5 км, од чега је реконструисано 9,83 километара, а изграђен је и нови мост преко потока Губераш.

Обим радова је такав да је, иако је реч о реконструкцији, урађен потпуно нов пут.

Михајловић истиче да је то веома значајан пут за грађане тог дела земље, пошто повезује Смедеревску Паланку са Коридором 10.

„Грађани су неколико година тражили да се уради тај пут, јер представља најбржу везу између Смедеревске Паланке и Велике Плане”, нагласила је министарка.

Укупна вредност изведених радова, укључујући и радове на мосту, износи 598,76 милиона динара без ПДВ-а, од чега је 577,5 милиона за трасу пута и 21,2 милион за мост.

Такође, Михајловић је рекла да ће у петак бити отворен цео Ипсилон крак односно обилазница око Суботице у дужини од 24 километра, пошто се завршава изградња последње деонице дуге 12 километра од граничног прелаза Келебија до кружне раскрснице са Сомборским путем.

„Друга важна ствар, која се чека још од деведесетих година прошлог века, јесте завршетак Ипсилон крака Коридора 10. Ми смо у претходних неколико година завршавали део по део и укупно уложили у његов завршетак око 2,8 милијарде динара. Отворићемо у петак целу обилазницу око Суботице”, рекла је Михајловић Танјугу.

Ипсилон крак је обилазница око Суботице која повезује гранични прелаз Келебија са аутопутем Хоргош-Нови Сад, дужине око 24 км.

Укупно је за 26 година, од 1990. до 2016. рађено, али не и завршено, 11 километара пута на Ипсилон краку.

Већи део радова који су извођени ранијих година морали су у потпуности поново да се раде, јер нису били квалитетно урађени, кажу у министарству.

Влада Србије и Министарство градевинарства, саобраћаја и инфраструктуре преузели су послове у вези са завршетком Ипсилон крака у другој половини 2016. године, када је дефинисан концепт завршетка пројекта у фазама, у складу са расположивим средствима у буџету.

У 2017. изграђено је и пуштено у саобраћај укупно 6,5 километара пута на Ипсилон краку (1,5 км у марту и пет км у августу), у које је уложено укупно 322 милиона динара.

У 2018. изграђено је 5,5 километара пута, деоница од Биковачког до Бачкотополског пута, у које је уложено 780,9 милиона динара, чиме је до децембра 2018. у саобраћај укупно пуштено 12 километара пута на Ипсилон краку.

У децембру 2019. завршава се изградња и последње деонице дужине 12 километра од граничног прелаза Келебија до кружне раскрснице са Сомборским путем.

Радови на последњој деоници су започети у априлу 2019. године, а укупна вредност тих радова је 1,73 милиона динара.


Коментари9
591ec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

petar d
Pogledajte ove jadne bele linije kako su krive, kako lije ostalo?
Jovan
Bilo bi interesantno znati koliko su koštale ove raznorazne promocije otvaranja svega i svačega od 2012. Dolazi se do zaključka da oni grade puteve (naravno od naših para) ne da bismo imali iste, već upravo zbog stranačkih promocija kako bi ubedili narod da su baš oni Bogom dani da upravljaju sa nama.
Željko Lekić
A put Smederevska Palanka-Smederevo, preko Krnjeva, i to je bilo obećano, kada se završi Palanka-Plana?? Put za Krnjevo je katastrofa a tim putem za Palanku idu Krnjevci, Lozovičani, Miloševčani, Saraorčani, Trnovčani.... Plus što se taj put koristi za transport pa prolaze Šleperi i Autobusi čak iz Požarevca.....
Slavisa
Za izlazak na koridor Palanka ima bolje resenje.Preko Goloboka sa petljom "Lozovicka cesma" ali predhodnim vlastodrscima u Plani nije to odgovaralo.
Александар Симовић
Колико ми је познато, а познато ми је, не постоји "петља" Лозовичка чесма. Што ће рећи да би Паланчани до аутопута преко Голобока могли тек када се направи "горе призвана петља".
Препоручујем 6
Драган
Пут је одличан. Сви који користе овај пут су одушевљени осим можда вулканизера.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља