понедељак, 20.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:43

У саобраћајном шпицу путници као сардине у конзерви

Аутор: Дејан Алексићсреда, 11.12.2019. у 12:00
Дуж Булевара краља Александра јуче око 17 сати на свим станицама била је гужва и дуго се чекао превоз (Фотографије Фото Д. Калезић)

Аутобуси су климатизовани, имају „вај-фај” везу и места за особе са инвалидитетом, и на све то прилично су нови. Али, путницима у јавном саобраћају мало вреде ове похвале на рачун возног парка превозника, када је путовање тим возилима готово свакодневно авантура и игра на срећу. Тако је било и по подне у центру града. Гужве на бројним стајалиштима, а жељена возила никако да наиђу.

Ако би према редовима вожње у развијеним метрополама могао да се навија сат, београдски интервал полазака јавних возила изазвао би прилично кашњење тих часовника. Јер у нашем главном граду није неуобичајено да аутобуса на некој линији нема по пола сата и да се онда иза кривине за мање од два минута појаве у низу – њих четири, пет.

Таква слика редовна је на многим линијама. Једна од њих је „двадесет шестица”. Није тајна да ови аутобуси имају врло незгодну трасу, да се свакодневно пробијају кроз уске душановачке улице. Још када им се на траси паркира неки бахати возач, кашњење је неминовно. Али, нису за то криви путници већ они који планирају трасе и интервале полазака и они који заводе комунални ред. Како су сви они, очигледно, неусаглашени, путници који чекају аутобус 26 у Булевару краља Александра или код Трга републике врло често морају да рачунају на померање испланираних обавеза. Јер, иако очекују да ће сваки час „двадесет шестица” наићи, порука о доласку наредног возила им пошаље хладан туш – да је најближе возило удаљено осам, девет и више станица. Чекали су по подне тако путници аутобусе 26 и 27 код Правног факултета. Чекали, чекали... Човек по човек и стајалишта су се очас посла напунила, а возила нигде.

Када је коначно наишао један 26, улазак путника деловао је као паковање сардина у конзерву. Нервоза, гурање, псовање... Нико од њих није био крив за тај мини-хаос, али гунђање је свакоме био једини издувни вентил.

Најупорнији и „најборбенији” у лактању се некако изборе за место. Већина је ипак остала на стајалишту све нервозније ишчекујући на киши наредни аутобус. Али није било лако ни онима који су упецали место у првој „двадесет шестици”. Претопло, човек преко човека, гурање, неуспешни покушаји да се ухвати комотнији положај. На све то, и семафори за баксуз црвене ли, црвене. Никако да се стигне до наредног стајалишта и ухвати мало свежег децембарског ваздуха.

Ништа боље није било ни онима који су у поподневним сатима чекали трамваје. Ни ових шинских возила није било. Уместо да наилазе на пет, шест минута – паузе између два наиласка трамваја и по двадесетак минута, а онда два са истом ознаком један иза другог. Али не довољно да покупе све путнике који су бесомучно чекали. По киши прилично се чекало на пример на полазак прве наредне „шестице” са окретнице код Цркве Светог Марка.

А у ситуацији када киша пада једини, какав-такав савезник, био је кишобран.


Коментари14
b6de6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

petrovicranko
Tačno je da 26.ima nezgodnu trasu, npr. kako voziti Golsvortijevom? Uska ulica, parkiranja vozila sa obe strane, uvek neko ili parkira ili izlazi sa parkinga. Kod Kalenića imate 5-6 pešačkih prelaza, prolazi se jedan pešak, jedno vozilo. Niko nema nameru da uvede grupni prelazak preko ulice.Za to postoje redari koji se angažuju po principu dobrovoljnog rada građana koji tako odrađuju saobračane kazne. Apelujem godinama da se to uvede, tako što sam ponudio da na taj način odslužim svoj prekršaj.
Mirko
Na liniji 23 se koriste žuti "zglobni" autobusi koji su u upotrebi bili pre 30 godina. Sredinom 90-tih su bili povučeni iz upotrebe i sad su ponovo vraćeni. Bio sam ubeđen da su odavno na otpadu. Vožnja njima je horor film.
Милош
Метро од Макиша до Аде Хује ће смањити гужве!!! Ако неко у то верује ,нека одмах купи карту и сачека тај метро!!! Можда га и дочека - на траси од ничега до никуда!!
Goran Đurić
Preko 90% putnika odbija da plati uslugu javnog prevoza u Beogradu, a zatim se žale na kvalitet. Neka idu peške ili taxi, manje se čekaju.
Radomir
To apsolutno nije tačno! Najviše 10% ljudi nema kartu, uključujući u taj procenat đake i druge sa povlasticama.
Препоручујем 9
pavla pajic
na malti dispečer na ulici non stop, u zavisnosti od situacije odlučuje koji autobus preusmerava na koju liniju... ovde red vožnje zavisi os savesti vozača

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља