среда, 08.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 10.12.2019. у 13:46

Двадесетосмицом до срца града

На линији 28 првобитно су саобраћали аутобуси (Фото: лична архива)

У рубрици „Међу нама” прочитао сам писмо историчарке уметности, госпође Светлане Брновић Митић, под насловом „Вратите нам двадесетосмицу”. У допису, између осталог, наводи да је на овој линији првих година саобраћао аутобус. Шаљем слику аутобуса број 28, са станице код подвожњака, за коју је историчарка уметности везана лепим успоменама.

Дуже од 60 година станујем у Цвијићевој улици и добро се сећам аутобуса број 28. Труцкао се по калдрми и стизао. Њиме сам одлазио на посао и враћао се кући. Али и путовао даље, рецимо до „Коња” или Студентског трга, одакле се, наравно пешке, настављало у увек занимљиву Кнез Михаилову и даље на „Калиш”, до Партизанових тениских терена.

После сам се пензионисао, као што се пензионисао и аутобус, кад су га године стигле. Али живот између Чингријине на Звездари и Студентског трга наставио се на асфалту, тролејбусом. Нешто споријим и тишим. Ко год се потрудио да четрдесетицом повеже Звездару и Бањицу, добро је урадио. Спојио је још две удаљене тачке. У аутомобил сам улазио само за одласке ван Београда.

Убеђен сам да двадесетосмица има своје место на улици. Од станице до станице, из Чингријине, кроз Димитрија Туцовића, Цвијићеву, Јаше Продановића, Таковску, Светогорску, преко Трга републике, све до Коларца. Звездарцима, булбулдерцима и нама из Цвијићеве потребан је тај превоз. Тамо и назад. И важнији нам је, ипак, од успомена на време кад су нас први аутобуси, па тролејбуси возили у срце града.

Б. Миловановић,
Београд

Коментари8
983d5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gordana
Срце града припада богатом слоју становништва, са суженим коловозом испред Народног позоришта и како кажу гаражом на Студентском тргу у перспективи. Шта ће студенти на Студентском/будућем гаражном тргу? А ко ће знати, можда и буде милости за линију 28. трола, аутобус или електрични аутобус, све и са само пролазном станицом на Студентском тргу било би решење. Мада, превише дуго се наглас ћути о овом проблему/прекој потреби грађана, који су рекли своје, или се чека плава трава заборава.
Siniša Stojčić
Niko vama ne brani, ali nas i ne štiti
Siniša Stojčić
Mislim da ste malo preterali sa tom 28.-om.Da li je javnost upoznata sa prevozom u unutrašnjosti Srbije, ali, izgleda da ih samo Beograd zanima. Od mog Donjeg Milanovca, nikakav prevoz nema do Negotina, Bora, Zaječara... Sve su to mesta u kome ljudi ostvaruju zdravstvenu zaštitu
Мирослав
Јесте ли имали редован превоз до наведених места? Зашто га нисте сачували? Линија 28 постоји више од пола века. Тада су возили Фапови аутобуси са двоја врата, личили на старе зелене троле. С друге стране, ко зна колико ваших земљака је везано за ову линију, оних који су се преселили у Београд или овде студирају. Да не проширујем даље статистику о становништву.
Ana Tucakovic
Pa necete voziti trola do Milanovca ne razumem ljude koji opstruiraju svaki predlog
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља