недеља, 09.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 09.12.2019. у 17:00 С. Г.
У СРБИЈИ СЕ ЗА ВИКЕНД ПОНОВО ТЕШКО ДИСАЛО

Београд загађенији од Шангаја

Стручњаци кажу да није повећана емисија загађујућих честица, већ су атмосферске прилике утицале да аерозагађење буде високо
Београд је у су­бо­ту био на сед­мом, а ју­че на 16. ме­сту (Фо­то Анђелко Ва­си­ље­вић)

Београд је протеклог викенда поново био један од најзагађенијих градова на свету: у суботу је био на седмом, а јуче на 16. месту. Веома се тешко дисало у Новом Саду, Суботици, Косјерићу, Нишу, Ваљеву, Бору... Стручњаци кажу да није повећана емисија загађујућих честица, пренео је РТС, већ су атмосферске прилике утицале да аерозагађење буде високо.

Према јучерашњим подацима сајта „Ер вижуал”, на листи међу 50 најзагађенијих градова на свету Сарајево је на 18. месту (у суботу је било четврто), Скопље на 30, а Шангај на 20. Када је погледају околне државе, у недељу су од Београђана теже дисали само становници Софије (пето место). Према подацима Агенције за заштиту животне средине, најзагађенији делови српске престонице су Стари град и Нови Београд.

Поновићемо и препоруке стручњака у ситуацији када је ваздух јако загађен. Најугроженији су труднице, старије особе и деца, као и особе са срчаним и респираторним проблемима, па би било добро да бораве у затвореном простору. Препорука је да се у загађеним подручјима узима храна богата Бе витаминима, витаминима Це и Е, затим омега-3 масним киселинама, што се везује с антиоксидативним и антиинфламаторним својствима ових састојака.

Сарајево је у су­бо­ту би­ло на че­твр­том, а јуче на 18. месту (Фото АП/Eldar Emric)

На сајту Градског завода за јавно здравље Београда, у препоруци посвећеној квалитету ваздуха, саветује се да се прескочи брзо ходање и трчање у природи и да се скрати дужина и смањи интензитет напорних активности. Осетљивим категоријама становништва саветује се да вежбање обаве у затвореном простору.

Не треба отварати прозор када је квалитет ваздуха оцењен са „загађен” или „јако загађен”. Концентрација загађујућих материја је највећа у периоду грејне сезоне, у вечерњим, ноћним и јутарњим сатима. Тада је пожељно проветрити просторије неколико пута у току дана, и за то бирати периоде када је очекивано концентрација загађујућих материја најнижа, а то је оквирно између 11 и 15 часова.

Хируршке маске овде не могу помоћи (осим да се смањи иритација дисајних путева), јер ПМ-10 честице које су производ лоших енергената, као што је лигнит, продиру и кроз такве маске, подсећају стручњаци.

Коментари24
6023e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
@ EvGenije, ако сам Вас добро разумео најбоље да грађани обуку астраганске бунде у кући, и да се возе само најновијим Мерцедесима или Бентлијима.
Bane L.
Ma pušači su krivi za sve.
Milos miokovic
..... mislite zbog izduvnih gasova i atmosf.prilika.....ili...
Леон Давидович
Мала је вероватноћа да је загађеност екстремно висока на целом простору Београда већ би та екстремна загађеност пре могла бити у појединим деловима. Пренасељеност је довела градове у стање загађености ваздуха јер требају толики становници да се возе, а и да се греју , а све на малом простору. Да је више јавног саобраћаја у трамвајима, тролејбусима, возовима, уместо најчешће по један у аутомобилу бар би саобраћај делом допринео бољем ваздуху.Али и иза прича о ваздуху може бити и неки разлог.
E pa
@Leone, upravo se pitam što i vi u poslednjoj rečenici. Da li je slučajno što je najavljena zabrana euro 3 motora koja će ozbiljno pogoditi stotine hiljada ljudi a onda ide uporna priča o zagađenosti. Zar neko misli da je trenutna zagađenost, ako je to tačno, jedinstvena i da se pre nije javljala pa opet o tome nije bilo reči. Postavlja se pitanje gde je tu prilika za zaradu a ko će je ostvariti nije teško pretpostaviti.
Aleksandar
Kakvi su ovo "stručnjaci" zaboga? Čuj krive su atmosferske prilike a ne to što se trujemo svim i svačim. Ako su krive atmosferske prilike jel' to znači da je Beograd pre hiljadu ili dve godina isto bio zagađen kada su loše atmosferske prilike, šta god to značilo. Ne, nego je ovde vazduh toliko zatrovan da jedino Košava pomaže i kad je nema odneo vrag šalu.
EvGenije
Problem je relativno lako rešiti. Neka građani prestanu ložiti ugalj i drva. Neka građani prestanu voziti krševe od automobila. Neka se građani "odljube" od svoje životne ljubavi - dizelaša. Neka građani više koriste bicikla i javni revoz, a mogli bi i prošetati. Neka država naloži EPS-u da postavi filtere na dimnjake termoelektrana, a gradovima na dimnjake toplana. Jeftinije je od MHC i vetroelektrana. I neka svako krene od sebe. I uprkos svemu tome, atmosferske prilike utiču na kvalitet vazduh

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља