субота, 18.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:27

Траса ауто-пута заобишла село пророка

Цела деоница биће дуга око 60 километара и петљом у Прилипцу везиваће се за ауто-пут Београд – Јужни Јадран
Аутор: Бранко Пејовићпетак, 06.12.2019. у 20:00
(Фото Град Ужице)

Ужице – Дошло је време да се и кроз ужички крај пројектују први километри ауто-пута, у најављеном правцу Пожега–Котроман, који преко Ужица треба да споји Београд са Сарајевом. Куда ће тачно водити, кроз које село и преко чијег имања, многи се управо питају. Поведени сазнањем да је у ужичкој градској кући ових дана представљен део трасе будућег ауто-пута Београд–Сарајево, који пролази преко територије Ужица.

Ту су пројектанти Саобраћајног института ЦИП градске челнике упознали с предлогом куда треба да прође та траса. – Разговарали смо и о потребама Ужица. На пример, петља у Злакуси треба да буде у функцији развоја Севојничког поља, где ћемо тада имати могућност да подижемо индустријска постројења – изјавио је градоначелник Ужица Тихомир Петковић, додајући да је Република Србија с Турском договорила финансирање пројекта за ауто-пут овом трасом: – А након завршетка пројекта сигуран сам да ће наша држава обезбедити и новац за изградњу. Ужичани с нестрпљењем очекују да за две године буде готова траса Коридора 11 до Пожеге. У међувремену, биће завршен и овај пројекат, па очекујемо да ће кренути и његова реализација. Овај део Србије тада ће постати занимљивији за инвеститоре.

Према речима директора Завода за саобраћајнице у ЦИП-у Новице Стевановића, ЦИП је пре 10 година урадио генерални пројекат ауто-пута Пожега–Котроман, а ове године је са фирмом „Ташјапи” закључио уговор за израду просторног плана подручја посебне намене и израду идејног и сродних пројеката. Цела деоница биће дуга око 60 километара и петљом у Прилипцу везиваће се за ауто-пут Београд – Јужни Јадран. Траса је захтевна и прилично тешка, терен углавном брдски, па ће овде бити изграђен приличан број мостова и тунела.

Трагом тих информација и изражене заинтересованости грађана, погледали смо у градској управи мапу будућег ауто-пута кроз ужички крај. На њој се види нова траса и правац тог коридора, али нису детаљно означена већа и мања насеља кроз која она пролази. Ипак, могуће је понешто закључити, па се види да ауто-пут иде кроз пожешко поље и од петље Прилипац окреће ка Ужицу, водећи недалеко од садашње магистрале и корита Ђетиње. С тим што иде нешто јужније, подручјима Рупељева, Злакусе, Поточања.

– У Горјанима ће бити петља „Ужице исток”, на коју ће се Ужичани укључивати ако путују ка Чачку и Београду. Ко из овог града путује према Сарајеву укључиваће се на петљи „Ужице запад” у Мачкату, близу производног погона компаније „Златиборац” – разјаснио нам је помоћник ужичког градоначелника Немања Нешић, који је присуствовао презентацији ЦИП-а.

Кад овај ауто-пут буде око Севојна, додаје Нешић, траса почиње да се пење и негде код Рујевца улази у тунел дугачак око два километра. Из њега излази код брда Забучја и села Љубање, куда заобилази град Ужице. Онда води поред новог погона фабрике „Први партизан” у Даутовцу. Долази на петљу „Ужице запад” у Мачкату, наставља преко Сушице кроз Бранешко Поље и Шљивовицу, недалеко од садашње магистрале. Ту се, видљиво је на мапи, ауто-пут сасвим одваја од правца магистралног пута (који одатле иде ка северозападу) и скреће југозападно, преко планинских простора Семегњева. Само додирује ободна подручја пространог села Кремна, али се не приближава центру овог „села пророка” нити познатом скретању за планину Тару.

– Траса иде готово ненасељеним просторима између Семегњева и Мокре Горе, што олакшава радове јер нема експропријације објеката – објашњава Нешић, додајући да ће се иза Мокре Горе преко Пањка ауто-пут спуштати на границу у Котроману.

– Представници ЦИП-а дошли су да чују сугестије с локалног нивоа на овај предлог пројекта. Могућа су и одступања, јер је широк коридор те трасе. У сваком случају, ауто-пут је огромна шанса за развој Ужица, позиционира га као саобраћајно чвориште и омогућава брз и лак приступ нашој најзанимљивијој туристичкој регији, у којој су Златибор, Златар, Тара, Мокра Гора, град Ужице, река Дрина – закључује помоћник градоначелника Ужица.


Коментари3
ed2c9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vale
Naravno, braca Uzicani bi, ako bi mogli, tu i zaistavili autoput. Nekako se opet nazire ona koncepcija "samo meni ". Jos malo odmaci od Tare i Bajine Baste. Dok je trebalo graditi Kadinjacu i donositi priloge zbog onog Titovo, tada su vukli i kapom i sakom.Vise od 20 godina grade skretnicu za Bajinu Bastu "kobajagi " Kao mocni regionalni centar investirali su u grad pored Drine, ni manje ni vise no dve prodavnice za dorucak.
Александар Живановић
Па нису ни рекли у пророчанству да ће аутопут да прође кроз њихово село. Значи нису причали празне приче.
Miloš Popović
Nekad su Panjak, Bela brda i Crni Rzav bili daleka zabit, gde se samo peške moglo stići i gde se Draža skrivao, a sada je to trasa novog autoputa. Da li se pitati šta će ostati od te divljine i lepote, ili se radovati što će se za tri sata stizati od Beograda?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља