уторак, 26.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:07
У УЛИЦАМА КРАЉИЦЕ МАРИЈЕ И 27. МАРТА

Узбудљиво на стајалиштима

Првог дана откако се поново користе стајалишта у овим улицама бахати власници четвороточкаша возила остављали на трамвајским шинама. – У Булевару краља Александра више од пола сата без иједног аутобуса ка центру
Аутор: Дејан Алексићсреда, 04.12.2019. у 10:59
После пола године, 65 и код „Политике” (Фото: Д. Алексић)

Аутобус 65 јуче се коначно вратио на стару трасу кроз улице Краљице Марије и 27. марта. Реакције путника, очекивано, разнолике... У ове две улице пролазници су били видно изненађени када су угледали „шездесет петицу” на старој путањи. Многи, који дан раније нису видели најаву Секретаријата за јавни превоз о враћању аутобуса 65 у редован режим, трчали су да га ухвате и скрате себи пут. Они упућенији мирно су на стајалишту чекали „шездесет петицу”.

Шоферима аутобуса 65 и 77, који од јуче такође поново користе стајалишта у 27. марта, ипак није било лако. Највећи проблем имали су на прилазима стајалиштима јер бахати возачи, који упорно паркирају на трамвајским шинама откако је завршен коловоз у ове две улице, и јуче су наставили са том праксом. Нису марили ни за обавештење које су надлежни окачили на станицама, а на којима се возачи информишу да ће, уколико сами не уклоне возила, то учинити инспекцијске службе.

Безобразни власници четвороточкаша нису имали превише разлога да се потресају јер, очигледно, надлежне инспекцијске службе нису биле тако брзе како је најављено у обавештењу.

– Не могу да верујем да се испод прозора Градске управе дозвољава овако нешто. Аутобуси једва прилазе стајалиштима. Свака част шоферима како успевају да маневришу од бахато паркираних аутомобила – гунђала је на стајалишту „Палилулска пијаца” старија суграђанка док је чекала да уђе у „шездесет петицу”.

Борка, Борка, шта си доживела

У јутарњим сатима јуче се прилично, с разлогом, гунђало и у Булевару краља Александра. На станицама код Правног факултета и Техничких факултета између 10.30 и 10.55 сати било је крцато. Разлог за ову гужву био је што из више праваца није било ни једног јединог аутобуса ка центру попут линија 26, 27 и ЕКО 1. Једино су прошле две „седамдесет четворке”, али оне већини путника нису одговарале јер не настављају ка центру, већ скрећу у Кнеза Милоша.

Извиривање ка Булевару и Вуковом споменику, слање порука за информације о доласку наредних аутобуса... Али, није их било. Скоро пуних пола сата. Ниједан аутобус који иде ка центру, а стајалишта све пунија. Многи грађани зато су кренули пешака.

Тек око 10.55 сати наишла је прва „двадесет шестица”. Како се и могло претпоставити, крцата, човек преко човека.

– Борка, Борка, шта си доживела. Уместо да уживаш у пензији, под старе дане се гураш да би се искобељала из аутобуса. Е, животе – самој себи се жалила старија Београђанка док је код Правног покушавала да изађе из аутобуса.

На стајалишту је остало готово тридесетак путника који нису успели да уђу у први аутобус који је наишао после пола сата.

За њим су за мање од минут наишле још две „двадесет шестице” и један ЕКО 1. Тек око 11 сати мало се рашчистила гужва на станицама у Булевару. Али, аутобус 27 ни после више од пола сата није наишао.

Возачи аутомобила и даље се непрописно паркирају код стајалишта (Фото: Ј. С. Т.)

Пешаци бржи од „седамдесет седмице”

Ни понедељак у јавном превозу није био ништа бољи од уторка. Јер од центра до Градске болнице те вечери уместо уобичајених петнаестак минута путовало се око сат.

Како се пожалила суграђанка Татјана Петровић, када је на станици тролејбуса 40 у Таковској послала СМС да провери долазак возила добила је обавештење да ова трола стиже за 17 станица. Иако је било кишно вече, решила је да покуша да ухвати аутобус 77.

– Скренула сам у Краљице Марије и у висини стајалишта које прекјуче још није било у функцији видела сам да 77 наилази. Потрчала сам и успела да стигнем до станице испред Градске управе, али црвено светло на семафору ме је зауставило да ускочим у тај аутобус. Он је наставио Улицом Старине Новака, али колика је гужва била на улици, успела сам да пре „седамдесет седмице” стигнем на станицу у Цвијићевој. Али опет нисам успела да уђем и то зато што је у аутобусу била огромна гужва – наводи Петровићева која је, како каже, после тога поново послала СМС и добила обавештење да је трола 40 удаљена осам станица, а 77 две.

– Успела сам некако да уђем у наредну „седамдесет седмицу”, али је и она била пуна. Стајала сам на једној нози. Људи су негодовали, није им било јасно откуд толика гужва. А онда смо видели да је на раскрсници Димитрија Туцовића и Марка Орешковића ланчани судар – поделила је Петровићева своју догодовштину.


Коментари12
2cf5f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Милан Панић
А тек паркирања што се тиче, сваки део града зна своју муку али мислим да по непроходности (кола а много више пешака) "ласкава титула" припада највећем делу Врачара и Пашиног (за неке Лекиног) брда јер је ту потпуни хаос и хаварија са регулисањем паркирања и простора за кретање пешака који ће још мало па ићи путањом возила јер простора на тротоарима више нема. Ризици су познати као и разлози одржавања хаоса а што је најгоре и опредељење оног 25%ног "бирачког тела". Њима је "све потаман".
Милан Панић
Упорно ћу што се тиче тематике градског превоза написати идентичан коментар у нади да ће неко од саветника, секретара, помоћника...надлежних и одговорних прочитати: Вратите "модел" градског превоза из времена Човића што значи укључити више приватника, придодати линијски такси по цени превоза и једном од када тај ГСП постоји од оснивања у ма ком обличју поотпуштати оне диспечере за које се утврди да је њиховом кривицом на истој линији пристигао "возић" возила након дуготрајног чекања истих.
vitez
Pa gde je onaj Vesić da se uslika i kaže nam kako je sve u BG. savršeno.
ostoja
Vesica protezira BIA na celu sa keramicarem.Vi gradjani Beograda samo mozete da pevate borbene rodoljubive pesme i uzivati u opstoj nemoci.
Препоручујем 8
Jovan
Hoćemo li dočekati tramvajske linije 10, 2, 5? Kada će biti uspostavljene te linije? Kada će biti završena rekonstrukcija Ulice Džordža Vašingtona?
AlekSandra
Stvarno ne znam od kada se u srpskom jeziku za autobusku stanicu kaže stajalište? Ne znam čemu izmišljanje takvih reči.Ovo nije upućeno Vašem novinaru u tekstu već onima koji su u GSP ili Apexu odlučili da preimenuju staru dobro poznatu reč "stanica" (jer tu staje autobus) u "stajalište".Pre svega ljudi ne stoje i to je nebitna stavka nego čekaju autobus koji treba da stane pa je samim tim - stanica.Ali čemu trošiti nerve?Mi ni u jeziku više ne nalazimo jedinstvo kamoli u bilo čemu drugom.
Боривоје Банковић
@ Aspalathos: Грешите. Стајалиште и станица су једно исто, што каже и Речник Матице српске. И мени смета то "стајалиште". У Београду се тако никада није говорило.
Препоручујем 11
Aspalathos
Prihvatам razliku između odrednice STANICA i STAJALIŠTE, nezavisno od susednih nam "jezika" i "dijalekata". Pre svega stanica je mesto gde stižu međugradske i prigradske linije i drugačije je urešeno i organizovano od stajališta. Imao sam priliku da davno upoznam razliku u Moskvi gde je УСТАНОВКА стајалиште у градском саобраћају, а СТАНЦИЈА је међуградска станица. За железничку станицу користе назив ВОКЗАЛ, што чини разлику у односу на метро-СТАНЦИЈЕ! Богатство језика треба користити!
Препоручујем 11
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља