уторак, 10.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:43

Француска предложила нове принципе проширења ЕУ

петак, 15.11.2019. у 20:32
(Фото EPA-EFE/PATRICK SEEGER)

БРИСЕЛ – Постепено приступање, отварање структурних фондова ЕУ, али и стриктнија политика условљавања и реверзибилност процеса проширења – четири су принципа на којима се заснива француски предлог реформе политике проширења, сазнаје Танјуг у Бриселу.

Француска је четири дана пред министарски састанак Савета ЕУ, заказан за 19. новембар у Бриселу, земљама чланицама доставила документ који садржи предлог принципа на којима би требало да се заснива нова методологија политике проширења.

Документ у који је Танјуг имао увид, наглашава да Француска „недвосмислено пружа подршку европској перспективи земаља Западног Балкана”.

Наводи се да су „ближе везе са ЕУ једини пут да земље региона изграде односно консолидују своје државе на основама владавине права, да наставе економски и друштвени развој, да младима обезбеде будућност и промовишу политику проширења”.

„Обновљен принцип приступања произилази из неопходности да се подрже земље Западног Балкана у реформама неопходним да би се у потпуности ускладиле са владавином права и општим ЕУ стандардима”, стоји у француском документу.

Први француски предлог заснован је на принципу постепеног приступања ЕУ.

Поред постепене имплементације обавеза које произилазе из чланства у ЕУ, земље кандидати би требало да добију и одређена „права”.

Једно од њих се односи на повећано финансирање како кроз претприступне фондове, тако и кроз приступ фондовима намењеним за земље чланице.

„Земље кандидати би тако могли да добијају средства из ЕУ структурних фондова постепено у зависности од степена приступања и спровођења реформи”, наводи се у француском документу.

Тиме би и грађани региона могли конкретније да виде користи од приступања ЕУ и пре уласка у пуноправно чланство.

Французи се и у овом документу залажу за тзв. „реверзибилност” процеса проширења, односно за принцип санкционисања земаља које назадују на путу приступања.

Извори из Света ЕУ кажу за Танјуг да се очекује да министри општих полова ЕУ на састанку 19. новембра као последњу тачку дневног реда размотре ситуацију у области политике проширења и приступног процеса, али да се не очекује и дефинисање конкретних закључака Савета ЕУ.

„Не знамо колико ћемо моћи да будемо конкретни, али свакако желимо да пошаљемо позитивну поруку”, поручују из Савета.

Наводи се да ће министарска дискусија у уторак бити усмерена у првом реду на „дефинисање радног и временског оквира” када је у питању рад на политици проширења ЕУ.

Из финског председавања Саветом ЕУ подсећају да је у питању „транзициони” тренутак за ЕУ институције и да ће се тек чека формирање нове Европске комисије која би требало да, уколико буде захтева од земља чланица, изради нову методологију политике проширења.

На питање Танјуга када се може очекивати да ће се лидери ЕУ „конкретније” вратити питању политике проширења, у Савету ЕУ сматрају да то неће бити пре европског самита следеће године.

„Претходно се морају конкретно утврдити и договорити неки елементи политике проширења како опет не би дошли у 'ћорсокак' неслагања што је био случај у октобру”, наводе извори из Савета.

Додаје се и да у ЕУ више „не желе да виде блокаду”, већ да је све што се ради припрема са деблокирање процеса приступања, конкретизација и успостављање консензуса о политици проширења међу земљама чланицама.


Коментари18
b399c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

феликс1956
@Zeljko Adzic Не, г-дине. Ви нисте слепац и не пишете глупости. Дали сте тачну анализу Макронове "слаткоречиве фразеологије" у вези тзв. проширења тзв. ЕУ. А ја бих само додао речи пророчице Касандре из Хомерове "Илијаде": "Не веруј Данајцима ни кад дарове носе".@ nikola andric. И ви сте господине у праву, у вези регулаторних механизама пријема у чланство ЕУ. Па и врапци знају да су бивше чланице Варшавског пакта (Чешка, Мађарска, Пољска...) примљене у ЕУ, првенствено да би се ослабила Русија.
Srba
RE___Ima i ova, na pitanje vojnika koji ide u rat..."Ici ces vratiti se neces u ratu poginuti !?" ili "Uci ne ces ako ispunis uslove koji se traze ili uci ako ih ne ispunis mozes ili ne mozes dozivis da ispunis !?" pa dtagi Srbi pokusajte stavljanjem zareza doci do odgovora na obe prorocke igre reci
Препоручујем 3
Zeljko Adzic
Ove mere Makrona samo kupuju vreme koje mu je potrebno ostvariti vladu EU-a koja ce jos vise skratiti ionako okrnjenu suverenost clanica.I logicno pitanje je cije ce interese ta vlada stititi...malih ili velikih clanica?Nemica na celu Komisije,citaj vlade...francuskinja euro-banke.Da li sam ja slepac koji pise gluposti?
nikola andric
''Bolje kasno nego nikad?'' Ceo lavirint uslova bi bio manje kompleksan da su pri osnivanju Zajednice prvo formulisani uslovi clanstva te uslovi za ostranjivnje ''neodgovornih clanova''. Ispunjeni uslovi su funkcija vremena. Sto je ispunjeno u vreme V1 ne mora biti ispunjeno u V2. To je slucaj sa Poljskom i Madjarskom u kojima vise ne postoje fundamentalni uslovi ''pravne drzave''. Trias politica ili, skraceno, nemesanje izvrsne u sudsku vlast. EZ nema pravna sredstva za korekciju clanova.
JorgeLB
EU ima alate za sankcioniranje članica, no pitanje je da li su temelji "pravne države" toliko erodirali da bi trebalo povući sankcije. Prije će biti da je riječ o različitim političkim pogledima nego li fundamentalnim razlikama. Nekome će biti nevjerojatno da se vlast u Italiji, Belgiji ne može formirati mjesecima, da jedna Danska uvodi getoizaciju, da Boris Johnson lakoćom raspušta Parlament, itd... Nekome opet strašno da Mađari toliko "opanjkavaju" Sorosa...
Препоручујем 1
Dusan T
Nema razloga da Makron imponuje bilo kome, zbog bilo cega, ali njegov stav da EU, koja je u haosu, ne treba da se prosiruje i uvodi u jos veci haos dok se trenutni haos ne resi, je sasvim ocigledan, smislen i dobronameran. Neobican je stav politicara iz zemalja kandidata, koji se guraju da udju u autobus, bez vozaca, koji se nekontrolisano kotrlja prema rubu provalije. Jedino objasnjenje moze biti nedostatak bilo kakve vizije ili ideje, sem ulaska u taj autobus.
Muradin Rebronja
Ovo je dobro i za EU i za Zapadni Balkan. Jasni preduslovi šta, kako, zašto...pa, ko voli, bujrum i/ili nek izvoli. Standardi EU svuda i na svakom mestu. Doduše, nije i ne može biti zabranjeno da nešto bude i bolje od EU standarda, na primer u oblasti ugostiteljstva i turizma koji ce, ako Boģ da, biti bolji i od evropskog i od američkog. Original balkanski jerbo i mi konja (use i u svoje kljuse) za trku imamo. Malo li je?
milan
Nista te nisam razumeo Muradine a narocito kad pocnes da guras svuda ugostiteljstvo...
Препоручујем 0

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља