среда, 11.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:05

Србија од јуна 2020. спремна да забрани увоз возила с мотором „евро 3”, можда и „евро 4”

среда, 13.11.2019. у 15:22
(Фото А. Васиљевић)

Министар заштите животне средине Србије Горан Триван је данас изјавио да ће држава бити „административно спремна” да од јуна идуће године може да забрани увоз половних возила са моторима стандарда „евро 3”, а можда и „евро 4”.

„Потребан је низ усаглашавања и административних одлука Министарства трговине и осталих министарстава и верујем да ћемо од половине следеће године бити у прилици да завршимо документа да бисмо у неком тренутку могли да одлучимо да ћемо то урадити”, казао је Триван на састанку с представницима Српске асоцијације увозника возила и делова.

Он је навео да је преостала само дилема да ли ће се држава истовремено определити и за забрану увоза возила са моторима „евро 4”.

„Забрана увоза половних возила са моторима 'евро 3' или 'евро 4' не сме се посматрати само као социјално питање, јер економија не може имати предност над заштитом здравља и животне средине”, казао је министар, јавља Бета.

Додао је да неће одустатати од те забране иако га критикују „разне интересне групе које осећају да им је бизнис угрожен”.

Подсетио је да у Србији, по подацима Светске здравствене организације, годишње од последица загађења ваздуха умре више од 6.500 људи, а и да је у Србију последњих пет година увезено 800.000 половних возила, старих и више од 10 година.

„Србије је 'гробље аутомобила' Европе која их избацује из употребе да би заштитила своје становништво и животну средину”, казао је министар.

Триван је рекао да се разматра да се од наредне године из буџета субвенционира увоз електричних и хибридних возила.

Казао је да је још рано говорити о износима, али да се у Хрватској за тај подстицај годишње издваја више од два милиона евра, а у Словенији више од четири милиона евра.

Навео је да је разговарао с представницима НИС-а да поставе што више пуњача за батерије електричних возила у Србији и указао да је у Европи већ више од милион електричних возила којих ће бити све више и у Србији.

Додао је да је битно да грађани знају да свако половно возило које се више не користи, представља опасан отпад који мора да се преради.

„Србија у овом тренутку нема капацитет да преради ту врсту отпада, а ситуацију отежава и то што ће ЕУ од 2021. године вероватно забранити извоз таквог отпада, па ћемо бити принуђени да га овде прерађујемо”, казао је Триван.


Коментари24
d96d9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vlajko
Може, али само у шенген зони: Србија, Македонија и Алб.
mirko
u nemacku se nemoze uci sa dizelasem u nekim gradovima a ti mi pricas o oldtajmerima koji se mogu samo nedeljom da voze..
vox populi
Ovdje se neko zaigrao. Po istom principu, vozačima iz Srbije sa motorima Euro3, može biti uskraćen ulazak u susedne države
sinisa
Sve ce biti posle izbora,dajte nam mandat pa ce mo vas drati,tako glasi najava zabrane euro 3 motora.Auto industrija Evrope posustaje i potrebna je nova inekcija ,kako.Zabraniti kupovinu auta sa motorima euro 4 i povecanje proizvodnje zagarantovano ,a to ce videti i Srbija jer se nekoliko pogona za proizvodnju auto delova nalazi i kod nas.
Beogradjanin Schwabenländle
Моја је срећа што живим у Немачкој, могу да увезем и возим кола стара и 50 година, са или без катализатора. Једино ћу за кат.1 ( еуро ) платити већи порез него за кат /еуро 6 . А ако су кола старија од 30 година и без ката, плаћаћу минималан порез, јер је то онда Oldtimer. Боли министра глава што велика већина Срба нема новаца да лупи ауто са кат 5 или 6, он има службена кола за џабе.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља