недеља, 15.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:04
ПОТРОШАЧ ПИТА

Погрешна процена није услов за рекламацију

среда, 13.11.2019. у 11:09
(Фото Пиксабеј)

Купила сам одећу за поклон и у радњи су ми рекли да уз рачун могу да вратим уколико нешто не буде одговарало. Међутим, када сам вратила јер величина није била одговарајућа, нису хтели да прихвате рекламацију. Зашто се овакве ситуације дешавају ако имамо Закон о заштити потрошача? Како је могуће да трговци константно показују толику самовољу, а потрошачи незаштићеност, ако већ имамо пропис који нас штити.

ОДГОВОР:

Уколико сте купили било који производ и схватили да вам се не допада (на пример одећу за поклон за коју се испоставило да величина није одговарајућа, угаону гарнитуру за коју сте након испоруке схватили да је превелика за вашу дневну собу итд.). У свим овим ситуацијама роба нема никакав објективни недостатак, па вас, стога, закон ни не штити. Шта то значи?

Значи да продавац није дужан да вам робу замени или врати новац само зато што сте се предомислили, односно погрешили у процени. Ово, наравно, не значи да се не можете љубазно обратити продавцу с молбом да вам робу замени за другу или врати новац.

Одговара Сектор за заштиту потрошача Министарства трговине туризма и телекомуникација

 


Коментари12
91c7e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Globetrotter
To nije praksa u inostranstvu! Živeo sam 11 godina u UK, nekoliko puta sam vraćao kupljenu robu, recimo bežični telefon ili skener uz obrazloženje da to nije ono sto sam ocekivao i da nisam zadovoljan proizvodom neobjašnjavajući detalje, bez pogovora su mi vraćali novac jer ih zakon na to obavezuje. Njihov lanac M&S, dok je radio u Srbiji, vratio mi je novac zato sto mi je kupljeni proizvod bio mali, veći nisu imali, a ja ni posle ceo sat pretrage nisam našao ništa što bih želeo kao zamenu.
Milijarda Klisura
Sine milojica, postuj sebe pa ne kupuj u kineskim radnjama, buvljaku i buticima koji ne izdaju racune i ne placaju porez drzavi, bice nam svima bolje, pa cemo i mi nekada zaista procvetati! Kad ides na mufte, na mufte ces i proci!
Препоручујем 6
milojica dragicev
Pogotovu se poštuje kupac u kinsekim radnjama , buvljaku, buticima, izdaje se račun, radi se legalno, ma sve cveta...
Препоручујем 2
besmisleno
Zašto ne bi zamenili za drugu veličinu? To je normalno.
misa
Konačno objektivan i krajnje realan odgovor, kojim se ne idu kupcu nidlaku što bi se reklo.
Mile
...to je vlast , u Srbiji ....sve na stetu ljudi ....
Bojo
Niste obaviješteni, a administratori ne objavljuju komentar. Zašto? Trba da znate. Zakon je potpuno isti kao u Srbiji. Ko zna strani jezik može se pročitati u internetu. Ali koliko je takvih? Trgovci ako zamijene, to je samo kulant, tj. usluge da vas zadrže kao kupca.
Препоручујем 7
Стандарди
У УСА можете да вратите сваку робу без објашњења зашто је враћате под условом да нисте скинули етикете, две године након што сам купио миксер пар дана пре истека обећане гаранције, покварио се, без расправе понудили су ми или нов миксер или поврат новца пошто више нису имали исти модел, ја не верујем да су они добри него их закон који морају да поштују на то обавезује, и у Србији постоји обавеза замене робе у року од мислим 15 дана ако је купите преко интернета.
Standardi su u svim civilizovanim zemljama isti! Ostalo je volja trgovca.
Nije istina da možete vratiti svaku robu! Etikete se zahtijevaju da bi se roba mogla ponovo prodavati i zbog knjiženja koje je digitalnim putem. Negdje čak ni to nije potrebno, ako mogu pronaći podatke i robu uknjižiti. Sve u smisli zadržanja kupca i borbe za opstanak. Pročitate statute firme i zakon pa ćete se uvjeriti. U Srbiji kao i u EU roba kupljena preko interneta se može u roku od 14 dana vratiti, ali i tu neki na svoju ruku produžavaju rok. Sve je u smislu borbe sa konkurencijom!
Препоручујем 5

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Хроника

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља