среда, 11.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:02

Маг на црно-белим диркама

Аутор: Александра Куртешуторак, 12.11.2019. у 12:25
Ру­ски пи­ја­ни­ста Јев­ге­ниј Ки­син окру­жен пу­бли­ком на сце­ни Ко­лар­че­ве за­ду­жби­не (Фото Н. Неговановић)

Пијаниста Јевгениј Кисин магично привлачи публику свих генерација и с њом размењује позитивну енергију. Прија му када је на сцени окружен поклоницима свог музицирања јер му, како признаје, присуством помажу у свирању. Због тога не чуди што је и синоћ, гостујући у Коларчевој задужбини, дозволио да га на позорници окруже они који нису успели да дођу до места у Великој дворани, у којој се публика стојећи попунила све пролазе и степеништа.

На репертоару славног руског пијанисте, композитора и писца синоћ су била дела Лудвига ван Бетовена – сонате број 8, 17 и 21. Иначе, читава Кисинова турнеја је у знаку Бетовена, с обзиром на то да се 2020. обележава 250. година од рођења овог композитора.

Јевгениј Кисин (48) клавир је почео да свира по слуху, као двогодишњак. У московску школу за посебно надарену децу уписан је са шест година, у класу Ане Павловне Кантор, која му је остала једини педагог током каријере. Први јавни наступ имао је као десетогодишњак, а годину дана касније приредио је солистички реситал.

У оквиру Би-Би-Сијевог „Промса”, највећег светског фестивала класичне музике, наступио је пред 6.000 гледалаца у Ројал Алберт холу и том приликом извео први солистички реситал у историји ове смотре.

Највеће руско признање у области културе, Тријумфална награда, уручена му је 1997. године.


Коментари2
6c01a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Oktoberfest
Većina Betovenovih najpoznatijih klavirskih sonata nosi i nazive. Tako je sonata broj 8 Pathetique, broj 17 Oluja (der Sturm), a moja omiljena sonata sa brojem 21 je Waldstein sonata.
zoran stokic
Od maga Kisina očekujem da nas upozna i sa zaboravljenim vrhunskim delima. Betovena ne bi bilo bez konkurenata (Humel, Kramer...) i škole (Antonio Salieri i Albrechtsberger). Betoven je zavideo Humelu (i kopirao ga); Humel ga finansiski podržavao. Čudo od deteta Mocart je držao čarove "čudu od deteta" Humelu (protažirao ga Hajdn, najbolji đak Salijerija, Albrechtsbergera). U ta vremena smatram većim od Betovena. Kisin da izvodi muzičke bisere od: Humela, Kramera, Lukezija, Viotija, Paizela...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља