Премијерка Србије Ана Брнабић изјавила је данас да је циљ реформи које се спроводе у образовању да се направи систем који неће учити децу шта да мисле, већ како да мисле и да их припреми за 21. век.
Она је, на Међународној конференцији о будућности образовања, нагласила да се реформе у образовању спроводе да би се младе генерације оспособиле за будућност, нове послове који још увек не постоје и које још увек не можемо ни да замислимо како ће изгледати.
„Зато је образовање као тема међу приоритетима Владе Србије, ако не и најважнија тема. Током историје оно што је одређивало успех једне нације и друштва је било образовање”, навела је она и додала да у свету који се брзо мења успех и конкурентност, хармонија и срећа једног друштва зависе од квалитета образовања.
Како је навела, напредују друштва која се заснивају на знању, иновацијама, култури, креативности, слободи мишљења, а основ свега тога је образовање.
У Србији, како је рекла, започете су реформе образовног система које подразумевају да се систем образовања повеже са тржиштем рада, тако да може да се прати напредак сваког ученика, студента.
На тај начин може да се прати који ниво образовања и који профили радника су потребни тржишту рада.
„Желимо да знамо колико дуго ће чекати на запослење које са заснива на ономе што су њихове квалификације, профил или студијски програм који су завршили. Хоћемо да пратимо њихове просечне плате када се запосле и колико брзо ће моћи да се врати уложено”, истакла је премијерка.
Она је нагласила да је Србија заједно са Уницефом имплементирала нови курикулум у предшколском образовању, где се учење заснива на игри, на стимулацији истраживања, критичком мишљењу.
Подсетила је да су, у складу са дигитализацијом, интернет добиле скоро све школе, да је уведен бежични интернет у 500 школа, а да је циљ да до 2021. године све школе буду дигитализоване.
„Тренутно имамо 10.000 дигиталних учионица за 200.000 ђака широм Србије.
„Предавање је интерактивно, интересантније, знање се брже прихвата, задовољни су и ђаци и наставници “, навела је Брнабић, преноси Танјуг.
Истиче и да су уведена специјализована ИТ одељења у гимназијама, да је информатика постала обавезан предмет од петог разреда, да се развија дуално образовање.