КАРАКАС – Возачи у Венецуели већ дуго уживају у најјефтинијем бензину на свету, јер је толико субвенционисан да пун резервоар, а с обзиром на високу инфлацију, стаје само мали део америчког пенија, али је економија те земље запала у такву кризу да се гориво сада плаћа с мало хране, чоколадицом или само цигаретом, пише АП.
Трампа на бензинским пумпама је почела услед хиперинфлације, због које је национална валута, боливар, постала толико безвредна да нико неће да је прими.
Без новца у новчанику, возачи често на пумпама дају врећу питринча, уље или било који други производ у замену за бензин, преноси Танјуг.
Бензин је толико јефтин да радници на пумпама и не знају колико кошта, па возачи празних џепова често прођу не плативши ништа.
Систем трампе, који можда изазива завист сиромашних возача из других земаља, ипак је само још један симптом хаоса у Венецуели.
Јужноамеричка држава са око 30 милиона становника запала је у све дубљу политичку и економску кризу.
Људи живе с језивим осећајем да било шта, од насилних уличних протеста, до масовних нестанака струје, може да од њихових живота направи хаос у сваком тренутку, наводи АП.
Више од четири милиона Венецуеланаца напустило је земљу последњих година, бежећи од ниских плата, лоше здравствене заштите, основних јавних услуга и безбедносне ситуације.
Међународни монетарни фонд предвиђа да би инфлација у Венецуели ове године могла да достигне невероватних 200.000 одсто.
Венецуела је прошле године избрисала пет нула са своје влауте у неуспешном покушају да одржи корак са инфлацијом, али су високе цене прогутале нове апоене.
Најмања новчаница у оптицају, 50 боливара, вреди око четвртине америчког пенија.
Градски аутобуси, па чак ни банке не примају ту новчаницу, наводећи да би био потребан дебео свежањ новчаница за плаћање чак и најскромнијих производа, тако да то не би било вредно муке.
Највећа новчаница, 50.000 боливара, вреди два и по америчка долара.
Венецуела, која има највеће светске резерве нафте, некада је била богата, али је економија доживела суноврат због, како кажу критичари, две деценије корупције и лошег управљања под социјалистичком влашћу.
Владавину председника Николаса Мадура оспорава лидер опозиције Хуан Гваидо, кога подржавају САД и још 50 земаља, тврдећи да је Мадуров реизбор 2018. године нерегуларан.
Цене бензина су изузетно озбиљна тема у Венецуели.
Око 300 људи погинуло је 1989. године током нереда који су избили након што је тадашњи председник Карлос Андрес Перес наредио мало повећање цена горива.
Током економске кризе, Мадуро није значајно повећавао цене бензина, а вероватно ће се и даље држати те стратегије након што је недавно председник Еквадора Ленин Морено због насилних протеста био пинуђен да одустане од плана да укине субвенције за гориво.
Мадуро је признао да државна нафтна компанија ПДВСА годишње губи милијарде долара због разлике између цене бензина и трошкова производње.
У главном граду Каракасу до сад није било несташица бензина и километарских редова на пумпама као у другим деловима земље, где људи чекају и по неколико дана да би дошли до пумпе.
Званичници тврде да до несташица долази због америчких санкција против ПДВСА.