Шта ако сте отишли на путовање преко пакет аранжмана, а туристичка агенција банкротира? Шта уколико вам је брошура о пакет аранжману обећавала луксузан хотел, а ви затекнете хотел у изградњи?
ОДГОВОР:
У оба случаја, Закон о заштити потрошача пружа вам заштиту.
Туристичка агенција има обавезу да потрошачу пружи гаранцију да ће извршити повраћај уплаћене цене и исплатити трошкове повратка потрошача ако туристичко путовање не буде реализовано због неспособности плаћања туристичке агенције.
Ако ваш одмор није у складу са оним што вам је обећано у брошури, туристичка агенција је у обавези да потрошачу понуди друге одговарајуће услуге, без додатних трошкова за потрошача.
Нови закон о заштити потрошача обавезује трговца, односно туристичку агенцију да пре закључења уговора потрошача детаљно обавести о карактеристикама путовања почев од транспорта до самих услова смештаја, укупној цени туристичког путовања, укључујући порезе и додатне трошкове (аеродромске, боравишне таксе), начину плаћања и року за обавештавање потрошача о раскиду уговора у случају недовољног броја пријављених путника.
Са сајта Министарства трговине, Сектор за заштиту потрошача
