петак, 18.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:00

Београд купује електричне аутобусе од наплаћених пенала

уторак, 08.10.2019. у 09:53
(Фото А. Васиљевић)

Генерални директор ГСП Београд Радиша Момчиловић изјавио је да ће то предузеће наплатити пенале у износу од 1,46 милиона евра кинеској компанији „Хајгер” због кашњења у испоруци једног броја аутобуса.

Момчиловић је навео да је данас истекао рок за испоруку нових 174 аутобуса од стране „Хајгера”, преноси Танјуг.

„Испоручен је први лот аутобуса, а од добављача смо обавештени да ће испорука осталих аутобуса каснити због застоја у производњи мотора за европско тржиште”, навео је Момчиловић у писаној изјави.

Како наводи, до кашњења је дошло због примене најновијих еколошких стандарда у производњи аутомобилских мотора у ЕУ по којима сви мотори морају да имају ознаку „ЕУРО 6 степ Д” од 1. септембра ове године, односно због те промене кинески произвођач није имао довољно нових мотора по стандардима ЕУ да угради у аутобусе и зато испорука касни.

„ГСП ће приступити примени одредби Уговора и наплатиће пенале за све неиспоручене аутобусе у предвиђеном року”, истакао је Момчиловић.

Он је навео да ће ГСП данас наплатити пенале у износу од 1,46 милиона евра за остатак аутобуса који нису испоручени у предвиђеном року.

„Моја обавеза је да штитим интересе ГСП-а и Града, а у уговору јасно стоји да се пенали наплаћују ако се закасни са испоруком аутобуса”, рекако је Момчиловић.

Он је изразио наду да ће се производња мотора за аутобусе стабилизовати и да неће бити сличних кашњењења у будућности, те да ће свих 174 нових аутобуса бити на улицама до 30. новембра ове године како је, навео је, компанија „Хајгер” обећала.

„Компанија 'Хајгер' је једна од највећих светских компанија, разумемо да је недостатак нових мотора чињеница на коју нису могли да утичу; али држимо се у потпуности уговора који смо потписали и зато данас наплаћујемо пенале”, рекао је Момчиловић.

Нова еколошка линија

Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић изјавио је данас да је ГСП „Београд” поступило исправно када је наплатило пенале за кашњење кинеској компанији „Хајгер”, јер није испоручила на време свих 174 купљених аутобуса, и најавио да ће за тај новац бити купљени три нова електрична аутобуса.

Могу да имам лично разумевање за проблеме са испоруком нових мотора у складу са регулативом Европске уније јер је то проблем који имају сви произвођачи у свету, али уговор је јасан. Ако се аутобуси не испоруче до данашњег дана, добављач плаћа пенале у износу од 1,46 милиона евра, рекао је Васиљевић.

Додао је, преноси Беоинфо, да је ГСП „Београд” поступило по уговору и да су тако заштићени интереси града и грађана, а тако се некада није радило.

„Од новца који смо наплатили за кашњење испоруке купићемо три нова електрична аутобуса. Град ће од својих средстава купити још седам аутобуса и тако покренути нову еколошку линију која ће саобраћати између Славије и Калемегдана”, рекао је Васиљевић.

Кинеска компанија се извињава Београђанима због кашњења

Кинеска компанија „Хајгер” саопштила је данас да ће доћи до кашњења у испоруци једног дела уговорених градских аутобуса и због тога упутила извињење Београђанима.

До кашњења је, како је саопштила компанија, дошло јер су због примене нових еколошких стандарда у ЕУ, произвођачи мотора каснили с почетком производње најновијих „ЕУРО 6 степ Д мотора”, односно због застоја у производњи мотора за европско тржиште.

„Произвођачи дизел мотора имали су ограничен рок до 1. септембра ове године за прилагођавање производње најновијим нормативима ЕУРО 6 што је довело до кашњења у испоруци мотора”, каже у саопштењу представник компаније Хајгер у Србији Александар Томашевић.

У саопштењу достављеном Танјугу се наводи да је у првом „лоту” компанија на време испоручила првих 30 аутобуса израђених са моторима по најновијем стандарду „ЕУРО 6 Степ Д”.

Иако „Хајгер” неће моћи да испоручи све аутобусе у уговореном року до данас, 8. октобра, компанија наводи да ће аутобуси сукцесивно стизати и бити испоручени ГСП Београду најкасније до 30. новембра.

Компанија наводи да је уложила максималне напоре да до кашњења не дође, али да на отежане факторе није могла да утиче.

„Иако је кашњење настало из објективних разлога, компанија 'Хајгер' ће поштовати све принципе коректног пословног односа у складу са Уговором који је потписан са фирмом ГСП Београд и Градом Београдом”, стоји у саопштењу.


Коментари20
75b8a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gastarbajter
Da li znamo koliko su kostali ti autobusi? I koliko kosta 1 elektricni i koji su to modeli?
Gazda Jeremija
pa lako je izracunati. Narucili su 147 autobusa. Da ne budem maliciozan za penale ali 3 bez penala kostaju 1.46 miliona evra to znaci da 147 kosta 71.45 miliona evra. plus penali da zaokruzimo 75 miliona evra je dato za 147 autobusa. dakle svaki autobus je kostao malo vise od pola miliona evra ili 30 centi od svakog gradjanina Beograda po svakom autobusu!
Препоручујем 4
milan
Autobusi se uvoze iz Kine . Koliko kosta prevoz jednog do Beograda i ko ce to da plati. Svojevremeno su sposobni ljudi zakljucili sporazum za izvoz kombajna IMT iz Zemuna u Mongoliju. Sve je bilo dogovoreno sem troskova prevoza. Kad se to utvrdilo ceo posao je propao..
артиљерац
Не лупајте,превоз кошта 1200$ Шангај-Солун.Уз дужно поштовање ви о овоме не знате НИШТА.Какви комбајани за Монголију,какви бакрачи.Српске приче испред задруге,кад се пије пиво.
Препоручујем 11
Gazda Jeremija
3 elektricna autobusa za 1.46 miliona evra?????? TRI!!! Koliki je Vas deo? Dokle cete da nas varate? Neko mora u kavez za ovaj poslic!!! Varali ste!!!!
Dusan T
A da otkazete ugovor? Ili je mito vec primljen, pa tako nesto ne moze da se desi? Mozda su i ove price o penalima bajke za malu decu. Da se Vlasi ne sete.
Gazda Jeremija
Samo ce naivni da pomisle da Kinezi trpe zbog ove ugovorne obaveze. Ja sam naprotiv potpuno uveren da su Kinezi znali da ce da kasne pa su odmah u cenu uracunali ovaj penal. A budala koja je insistirala na penalu je u stvari bezkamatno kreditirala Kineze sve do isteka roka.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља