недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:04

За воз је споро и 100 на сат

Коме се исплати да од Крагујевца до Београда возом путује три сата 21 минут, кад се аутобусом стиже за сат и 45 минута
Аутор: Бране Карталовићсреда, 25.09.2019. у 21:21
Станични објекат из 19. века чека обнову (Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – „Железнице Србије” су објавиле информацију да је после пет месеци радова завршена реконструкција пруге Крагујевац–Лапово, као и да ће се од првог октобра, када ће нова линија почети да ради, возови кретати брзином од 100 километара на сат. Обнова пруге је почела у априлу, а у модернизацију ове деонице дугачке 28 километара, којом су се возови до сада кретали просечном брзином од свега 20 км на сат, уложено је 11 милиона евра. Могло би се рећи да је у питању прави подухват, да нема неповољне околности за путнике који воле овај вид превоза.

Наиме, према предоченом реду вожње, нови воз из Крагујевца креће у 4.09, у Лапову је у 4.40, у Младеновац пристаје у 6.7 минута, ту се преседа у „БГ воз”, а у станицу „Београд центар” се стиже у 7.30 минута. Испада да путовање железницом од Крагујевца до Београда траје чак три сата и 21 минут. Истом линијом се од Београда до Крагујевца путује тачно три сата, од 15.56 минута до 18.56. Питање је коме се то исплати, ако путовање аутобусом између ова два града, ауто-путем, траје свега сат и 45 минута.

Из саопштења „Железница Србије” се, међутим, може видети да је ова нова линија намењена, пре свега, житељима села и варошица који су смештени на потезу од Крагујевца до Београда. Воз ће се само од Крагујевца до Младеновца заустављати на чак осам станица: Јовановац, Бадњевац, Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка и Кусадак. И на путу од Младеновца до Београда воз ће се заустављати на свим станицама, мада „Железнице Србије” не прецизирају који је њихов број.

Према најавама из „Железница Србије”, следеће године ће почети и реконструкција пруге од Крагујевца до Краљева, дугачка 56 километара. Са завршетком тих радова, у Крагујевцу би требало да буде обновљена и железничка станица која данас, махом, служи за транспорт „Фијатових” возила. Што се путничких возова тиче, са железничке станице у Крагујевцу полазе само шинобуси који до Лапова и Краљева дневно превезу свега стотинак путника, непуна два аутобуса.

– Није као некад, али смо убеђени да ће „Железнице Србије” и град Крагујевац смоћи снаге да станици у овом граду удахну нови живот, као и да обнове станични објекат из 19. века – рекао је за „Политику” шеф крагујевачке станице Ненад Ђорђевић.

Зграда железничке станице у Крагујевцу подигнута је 1886, годину пре но што је пруга ка Лапову пуштена у саобраћај. Средином последње деценије 20. века стари објекат је стављен под заштиту државе као непокретно културно добро, али до данас није потпуно обновљен.

– На састанку са инвеститорима смо предочили став струке да би објекту железничке станице из 19. века требало вратити првобитни изглед, али нас још нико није позвао да то своје мишљење и званично доставимо – навела је у разговору за наш лист Маријана Бец, архитекта крагујевачког Завода за заштиту споменика културе.

Према сазнањима „Политике”, конкурс за избор најповољнијег понуђача је завршен. То значи и да би радови на обнови станичног објекта ускоро могли да почну, с тим да се, онако како то закон налаже, морају поштовати услови и решења крагујевачких заштитара.


Коментари18
adc62
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš
Nije sve u brzini. Ima nešto i u posmatranju pejsaža koji se prostire pred tobom sa prozora kupea voza. Osim toga, pitanje je koliku bi brzinu vozovi mogli da razviju na železnici gde ima dosta usputnih stanica i stajališta.
zvonko
Dizel mašina ili parna mašina? Zašto nije elektrifikovana pruga?
Вујица
Господине Карталоовићу,овим чланкомм сте отишли далеко у политику а не да напишете о позитивном помаку у погледу путовања на релацији Крагујевац Београд и обратно.Полазим од тога да ваљда немислите да ће само грађани Крагујевца ићи тим возом,сами наводите 8 села у којима ће овај воз примати путнике.Један аутобус вози 50 путника а воз зависно од броја вагона може да повезе 5 пута и више путника.Признаћеш да је то велика разлика...
Драган
Док год возови овако споро и ретко саобраћају, имају станицу код сваког пољског тоалета нико није луд да између воза и аутобуса изабере воз. Да би се са аутобуса прошло на воз, воз би морао да буде бржи, чистији, тиши, удобнији, климатизован, са бесплатним интернетом и мрежом за пуњење рачунара и телефона и што је најважније исправан и да машиновођа поштује ред вожње. Ово 4 сата од БГ до КГ нема благе везе са мозгом. У време Краља Милана брже се путовало возом.
Bocko
To ima sve voz Štedler, pisao sam u predhodnom komentaru i internet i klimu i udobnost. Saobraća na bg-niš a može i na kg-bg samo da se uradi elektrifikacija kg-lapovo. Tada voz putuje sat ipo do BGD. Sve je prosto ko pasulj!
Препоручујем 10
Милан Крајишник
Док сам ишао у школу месечна карта за воз, за ђаке је била 600-700 динара, а за аутобус је била скоро 4000. Проблем је што није постојао одговарајући ред вожње људима који иду на посао и деци која иду у школу, зато је дневно свега 100 путника, као и то што је воз могао да буде отказан сваког тренутка. Воз нема конкуренцију сем ако га систематски уништавају. Човек из Лапова до Крагујевца је путовао сат времена,ако не и више. Станице нису проблем колико деонице пруге на којима је вожено 20-30км/с

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља