понедељак, 21.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:05

„Милош Велики” ускоро на пет минута од Београда

четвртак, 19.09.2019. у 14:23
(Фото Танјуг)

СУРЧИН – Деоница Сурчин – Обреновац биће готова 19. децембра и ауто-пут „Милош Велики” ће преко Сурчинске петље бити на само пет минута од Коридора 10 и Београда, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић.

„Данас смо одлучили да покажемо грађанима Србије где ћемо се укључивати на ауто-пут Милош Велики и то ће управо бити ова петља Сурчин. Од 19. децембра, како је рекао потпредседник кинеске ЦРБЦ компаније, када идемо на Милош Велики овде ћемо се укључивати. Ми смо практично пет минута од Коридора 10, то јест ауто-пута Београд – Загреб”, казала је Михајловић. Довели смо ауто-пут „Милош Велики” на пет минута до Београда, нагласила је министарка.

Михајловић је рекла да ће Србија са отварањем деонице Сурчин – Обреновац од 17,6 километара имати аутопут у дужини од 120 километара до Прељине.

„Од када је путарина почела да се наплаћује на ауто-путу Милош Велики, од 1. септмебра, прошло је скоро 300.000 возила и није била ниједна саобраћајна несрећа”, рекла је Михајловић додајући да је тај податак јуче добила.

Како је рекла, за наше путеве много значи то што нисмо имали ниједну саобраћајну несрећу од 1. септембра.

Директор кинеске компаније ЦЦЦЦ (матична фирма ЦРБЦ) у Србији Џанг Сјаојуен претходно је рекао да ће радови бити завршени као што су већ најавили 19. децембра, а Михајловић је казала да није ни сумњала да ће тај рок бити испоштован, као и да се све одвија по планираној динамици.

Рекла је да је најчешће обилазила радове на новом мосту преко Саве и Колубаре код Обреновца и истакла да је тај мост већ завршен и да се сада поставља асфалт.

„Овде на деоници Сурчин – Обреновац извођач ради не само у року већ и по ценама које су говорене. Ово је један од ретких пројеката где буџет није пробијен”, навела је Михајловић.

Подсетила је да се већ ради на деоници Прељина – Пожега, као и да је рок за њен завршетак две и по године.

Ауто-пут је веома важан, додаје, за повезивање Србије за Црном Гором и БиХ, рекла је Михајловић, јавља Танјуг.

Михајловић каже и да се припрема градња прве деонице аутопута „Милош Велики” од Новог Београда до Сурчина и да има доста посла, као и да се почетак радова на тој деоници очекује крајем 2020. или почетком 2021. године.

Помоћник директора Путева Србије Славољуб Тубић је рекао да се одлично реализује градња аутопута Сурчин – Обреновац и нагласио да ни за „један долар” није пробијен предвиђени буџет, као и да се радови изводе веома квалитетно.

Истиче да би градња деонице Сурчин – Обреновац требало да буде пример и за извођење других инфраструктурних пројеката у Србији.

Када је реч о градњи аутопута Сурчин – Нови Београд, он је рекао да се тренутно ради на идејним пројектима, као и да треба урадити експропријацију земљишта.

„То је градска зона, што је врло осетљиво. Та деоница је врло специфична пошто ће се радити и пешачке и бициклистичке стазе, строжији су захтеви по питању екологије и слично”, рекао је Тубић.

Физичка реализација деонице Сурчин – Обреновац је 87 одсто, а финансијска 76,37 одсто.

Деоница је подељена на пет сектора. Поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница – Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.

Петља Сурчин повезује нову трасу ауто-пута са обилазницом односно са будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.

До петље Сурчин, док се не изгради аутопут Нови Београд – Сурчин, моћи ће да се дође преко искључења са ауто-пута Београд – Загреб после београдског аеродрома, као и преко Бановог брда и Остружнице преко Остружничког моста.

Предвиђена је пројектом нова петља Обреновац која ће повезати нову трасу са ауто-путем „Милош Велики”, као и са старим обреновачким путем.

Ауто-пут Сурчин – Обреновац омогући ће спајање аутопута „Милош Велики” са Коридором 10 преко обилазнице око Београда на петљи Сурчин.

Радови су почели 5. маја 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин – Обреновац буде готова до 5. јануара 2020, односно за 32 месеца.

Вредност радова на деоници Сурчин – Обреновац је 233,67 милиона долара.

Инвеститор су Путеви Србије, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.

Пројекат изградње ауто-пута Сурчин – Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.

Мост на ушћу Колубаре у Саву, који гради кинеска компанија China Communications Construction, дугачак је 1.581 метар, ширине 29 метара.

Тај мост је у јуну ове године спојио обалу у Бољевцима и обалу у Баричу.

Завршени су сви бетонски радови и тренутно се изводе радови на хидроизолацији и асфалтирану коловозних трака преко моста.

Распон између стубова на мосту је 275 метара.

Реализација на мосту је завршена 96 одсто и комплетни радови на мосту биће завршени до краја октобра.

Заједно са већ отвореним деоницама Обреновац – Уб, Лајковац – Љиг, Уб – Лајковац и Љиг – Прељина повезаће цео потез ауто-пута од Београда до Прељине у дужини од 120 километара.


Коментари9
99744
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

А дошла ве шибу омашил
"Довели смо ауто-пут „Милош Велики” на пет минута до Београда, нагласила је министарка." Истини за вољу, можда је то министарки за 5 минута, али то је раздаљина од 26,5 километера, ако се мери од Славије до те будуће петље на Е 75, неколико километара јужно од Сурчина. Тих 26 или 27 километара не може да се превали за 5 минута без посебне полицијске пратње, већ за најмање 25 минута, и то уз пуно среће и избегавајући "шпиц", који често може да траје и целог дана. Онда тих 5 минута постаје 55.
Magistar Ekoloskog Inzinjerstva i zastite na radu NYC
Hoce li neko konacno reci Zorani Mihajlovic da prilipom posete gradilistima mora po zakonu da nosi licnu zastitnu opremu a to je: slem, radne rukavice, prsluk sa fluorosetnim trakama i radne cipele sa gumenim djonom. Doticna izgleda vise voli da deluje kao "manekenka". Neka pogleda oko sebe a ako joj to smeta neka zatrazi od AV da joj promeni resor jer sem "parola" nista korisno nije uradila i zavrsila.
Mihailo Vuković
Na 5 minuta ali od centra Surčina pošto je petlja u ataru sela Jakovo . Od Gazele 25 minuta preko petlje u Dobanovcima pa nazad ka Jakovu . Naravno ako potrefite da na Gazeli nije uobičajeni kolaps .
Бранислав
5 реченица вратите на 20 начина. Да ли можете некад да објавите план пута, промене режима саобраћаја и сл? Где ће тај аутопут да се укључи на Нови Београд, то је тајна? Зашто бирају неку кривудавим трасу а не мање више право кроз потпуну равницу? Неки интереси?
Александар Живановић
Да ли је резултат и даље 0 аутопутева или имамо један пун аутопут од почетка до краја?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља