уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:01

Зашто Нови Сад сам не гради јавне гараже

Критичари концесионог акта, који је јуче усвојен у градској скупштини, тврде да је град могао сам, из буџета, да направи четири јавне гараже које су планиране у ужем центру, на том месту реши проблем који је један од горућих и да још заради
Аутор: Снежана Ковачевићсреда, 18.09.2019. у 21:30
Новосадски Трг републике, такође планиран за прекопавање (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – У првим коментарима на вест да се Нови Сад спрема да приватницима да концесију на 40 година за 12 нових јавних гаража на осам локација, заменик градоначелника Срђан Кружевић оценио је да би град могао да прави ове објекте од свог новца, али да би се онда поставило питање да ли да се одрекне изградње дома здравља на Адицама, канализације у Ветернику, водовода у Боцкама...

Критичари концесионог акта, који је јуче усвојен у градској скупштини, тврде да је град могао сам, из буџета, да направи четири јавне гараже које су планиране у ужем центру, на том месту реши проблем који је један од горућих и да још заради.

„Будући да је сваке године остало пет-шест милијарди динара, или три и по милијарде, сматрамо да је за те новце могла сваке године да се направи једна гаража, ако нису знали на друго да потроше новац, па да се град ту оприходује и да паре иду у буџет Новог Сада”, казала је одборница Снежана Мушицки (СРС) у прилог расправи. Рачуна се да гаража има по 300-350 места и да за 40 година може да „оприходује” 36 милиона евра „живих новаца”, па је зато, према њеном мишљењу, смешна сума од 30 милиона евра коју би уложио неки концесионар. Град, сматра, губи много већи извор прихода него што ће концесионар дати за гараже.

Демократе које иначе бојкотују рад парламента, подсећају са маргина да су у ранијем периоду, док је ДС био у власти, припремљена идејна решења за градњу гаража и да је за то одређено неколико локација.

„Сада овом концесијом долазимо у ситуацију да ће тај исти Трг републике, који је пре пет година реновиран, бити раскопаван, с тим што ће то радити приватни партнер. Тим потезом је ова градска власт чак надмашила Горана Весића у Београду, који завршава па раскопава тргове и улице”, изјавио је шеф одборничке групе ДС-а Вељко Крстоношић. Демократе замерају властима у Новом Саду да за два мандата нису успели да изграде ниједну гаражу, а да сада, на крају другог, покушавају да изграде 12, па се питају колико је то реално.

Пројекат 12 гаража је широк, поручио је заменик градоначелника Кружевић који је открио и да ће се прво радити четири у ужем центру града. Пројекат ће омогућити да Нови Сад, како каже, почне да личи на градове који се свиђају Новосађанима, развијање пешачких и бициклистичких стаза и лагоднији боравак грађана у свом окружењу.

„Нас ова одлука не обавезује да уђемо у изградњу свих 12 јавних гаража, него ћемо донети одлуку којим темпом и интензитетом ћемо улазити у изградњу”, рекао је он и додао да ће позив бити расписан тако да се очекују пријаве предузећа са огромним искуством у изградњи оваквих објеката и са најновијим техничким и технолошким решењима.

С обзиром на то да се делатношћу јавног паркирања бави ЈКП „Паркинг сервис”, инсистираће се на томе да оно буде „оператер”, напоменуо је и додао да паркинг места која постоје неће бити укинута стварањем нових гаража којима се планира укупно око 2.600 места.

Одговарајући на критике о томе да је град могао из суфицита да направи гараже, заменик градоначелника каже да суфицит нису паре које Нови Сад има у шпајзу, фиоци или банци већ да су то средства која су већ распоређена у неке пројекте.

„Брзином реализације тих пројеката, компликацијом приликом изградње неких од пројеката, преласком пројеката у изградњу у наредну буџетску годину се ствара тај суфицит који нама често спочитавају”, наводи он.

Град ће у случају 12 гаража приходовати, према његовим речима, на основу концесионе надокнаде око милијарду и по динара, а Република Србија ће у буџет имати прилив од 2,5 милијарде од пореза на добит.

Како је „Политика” већ писала, у ужем градском језгру биле би четири јавне гараже: подземне у Улици Модене, код зграде Скупштине Војводине и на Тргу републике, а надземна у Шафариковој улици. Мимо центра, две надземне предвиђене су у Улици Бранимира Ћосића и код Железничке станице, а две подземне у Булевару Европе. Постоји план и за четири полуукопане на Новом насељу, у Улици Бате Бркића.


Коментари12
748c3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ниола ј.
Чини ми се да о јавним гаражма НС дискутују Београђани.Као и увек гласни у све упућани.Само не знају зашто нису изградли те бјекте, у оба града, док су неприкосновено владали. Ваљда нису могли јер се нису договорили колико новца припада покрајини, а припадли су истом табору.Мени то говори све.
Bari
Kad bi grad gradio javne garaze kako bi onda parking mafija zaradjivala pare sa svojim dilerima a svi dobri placebi su na vrema podeljeni i prodati bud zasto ljudima bliskim vladi neka mi neko kaze de bi mogli da grade te garaze u gradu blizu centra jedino mesto jos kod futoske pijace u jevrejskoj 17 ali 90 %i taj plac uzurpiran i legalizovan sa mitom na koliko m2 zelis
Dule Astro
Garaže su u startu mnogo skupe i opterećuju budžet, ali taj novac će se sigurno vratiti u narednim godinama. Problem je što nijedna trenutna vlast ne zna da li će biti na vlasti u narednom mandatu,pa neće videti taj prihod (u svojim džepovima), već samo rashod za izgradnju i svu papirologiju koja ide uz to. Svaka garaža (naročito podzemna) oslobađa prostor koji trenutno parkirana kola zauzimaju na trotoarima i kolovozima. Tako bi se trotoari proširili, dodale bi se bici staze i saobraćaj ubrzao
vox populi
Tako je. Ko zna ko će vladati za par godina. Bolje je uzeti proviziju sada, dok možeš.
Препоручујем 8
stanislavsr
Strašno ste ponosni što će Srbija povećati prihod od "poreza na dobit". A zašto ne bi dobila u budžet svu dobit već se to prepušta koncesionaru?
Боривоје Банковић
Јер је то најцрња јерес у неолибералном рају у коме живимо. Државно не сме бити ништа. Све што смо имали да је вредело, морало је бити дато бизМисменима који су га уропастили и раскрчмили на кило или продали странцима који га цеде као Краљевић Марко суву дреновину, плаћају нашим радницима цркавицу и износе зараду из земље. Ако некоме није јасно куда то води, ето му пример Аустрије чија je војска вештом економском политиком и отуђивањем државне имовине доведена дотле да купује гориво на пумпама.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља