недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:55

Испод Бранковог моста – музеји аутомобила и МУП-а

Аутор: Далиборка Мучибабићсубота, 14.09.2019. у 09:01
(Фото Д. Мучибабић)

Под истим кровом два музеја – аутомобила и МУП-а. Сместиће се испод Бранковог моста на новобеоградској страни где је сада гаража републичких органа. У том ограђеном и девастираном простору од око 3.000 квадратних метара паркирана су израубована возила, а тај призор требало би да буде промењен следеће године за када се очекује пресељење Музеја аутомобила из Модерне гараже у Улици Мајке Јевросиме 30, каже Братислав Петковић, његов суоснивач. Један од разлога за селидбу је тај што стари власници потражују зграду у центру града.

– Осим тога, када палимо старе формуле у Музеју аутомобила прави се велика бука и ремети се кућни ред у центру. Предности локације у Новом Београду је и велики паркинг, у тој старој гаражи биће простора не само за 50 аутомобила који су део сталне поставке музеја, него и за друга возила која у Модерној гаражи нису стално изложена. Одабир простора за два музеја са комплементарним садржајима пао је на Нови Београд јер се на стази Ушће шездесетих и седамдесетих година 20. века возио Куп Европе, ту је наступао Ники Лауда као почетник, а на стази су вожене прве трке после Другог светског рата. Она више не задовољава стандарде за такмичење, али може да се користи за ревијалне трке – истиче Петковић.

Гаража републичких органа биће пола-пола у власништву града и републике и Петковић додаје да ће она морати да буде обновљена, а није искључено ни то да ће се срушити и на истом месту градити нови објекат.  

Шта ће бити са зградом Модерне гараже, објектом који је 1997. проглашен спомеником културе, засад није познато. Простор у центру град је уступио Петковићу који је власник збирке аутомобила изложених у музеју. Тај ортаклук траје од 1994. године.

Прва модерна гаража изграђена је 1929. године према пројекту руског архитекте Валерија Сташевског. Значај објекта проистиче из чињенице да је зграда Модерне гараже први објекат такве врсте не само у Београду, већ и на Балкану, да је по техничким могућностима био у то време сличан објектима у Западној Европи, да су у њему сачувани значајни пнеуматски алати и да је био центар ауто-спорта у Београду.

– Ко год да буде њен власник мораће да очува не само спољашњи изглед, него и да задржи музејску намену – тврди Петковић, бивши министар културе.


Коментари3
deb7a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Da li ce muzej automobila zaziveti u garazi nekadasnjih Saveznih organa ,navodno na mesthu logora staro sajmiste ne bi trebala da bude prepreka . Dugo godina posle Drugog Svetskog rata u hramu Svetog Save cija je gradnja zapoceta pre rata nalazila su se skladista , magacini i kamionske garaze i zbog toga se niko nije uzbuđivao. Bilo je i misljenja da treba srusiti zapšocetu gradnju hrama.
Блениз
Да ли предлагачи измештања Музеја аутомобила у овај простор знају детаљан план и тлоцрт дуго најављиваног уређења меморијалног центра логора "Старо сајмиште"? Не верујем да би било добро да се будући музеј, чак и делимично, налази на простору меморијалног центра, и то са извесним експонатима, нпр. мерцедеса из 1938, или опеловог омнибуса из 1939.
ranko petrovic
Poštovanje za žrtve logora,niko nema pravo da ih zaboravi ili nepoštuje.Po izgledu i sadržajima tog prostora vidi se koliko nije poštovan ni logor,ni urbanizam ni potrebe velikog grada.Suviše dugo se tu nalaze neprimereni objekti(skladišta,auto servisi,divlje naselje).Zaustevljen je razvoj spojne saobračajnice sa Bul.Nikole Tesle i priključak na tramvajski most.Suviše dugo sve stoji nezavršeno,a pitanje je izgradnje Memorijalnog centra.Verovatno još dvadesetak godina haotičnog saobračaja.
Препоручујем 0

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља