четвртак, 19.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:59
ПОБУНА ВЛАСНИКА ЛЕГАЛНИХ АПАРТМАНА

„Букинг” оглашава и некатегоризован смештај

Спекулише се да петина објеката који се нуде туристима на овој платформи није прошла никакве контроле
Аутор: Ј. Антељ – И. Албуновићсреда, 11.09.2019. у 22:55
(Фото Пиксабеј)

Све више власника апартмана и хотела прстом упире у „Букинг” због тога што последњих година, како тврде, допушта да се на овој платформи за оглашавање нађе некатегоризован смештај.

После најновије афере у Хрватској, где је група туриста из Француске преко „Букинга” резервисала луксузну вилу на Хвару (за око 6.000 евра), а у летовалишту затекла градилиште и запуштен плац, огласили су се и легални изнајмљивачи смештаја у Далмацији.

Према писању „Јутарњег листа”, они истичу да је нелојална конкуренција узела маха и да чак 20 одсто објеката који се оглашавају преко „Букинга” нема решење о категоризацији. Кажу да је случај с француским туристима, који је бацио сенку на целокупну туристичку понуду у Хрватској, могао да буде спречен да је „та платформа током регистрације лажне хварске виле од изнајмљивача тражила решење о категоризацији објекта”.

– Сваки човек има личну карту с подацима о идентитету. За туристички објекат таква лична карта била би решење о категоризацији. Ако питате „Букинг” зашто су до пре неколико година као основни услов за оглашавање тражили решење о категоризацији, а сада то више не траже, сигурно нећете добити одговор. Разлог је искључиво у њиховом профиту, а последице су управо овакве – преноси „ Јутарњи лист” изјаву власника луксузног хотела у Далмацији, који с правом пита због чега су неки заштићени, а други пролазе кроз захтевну процедуру и придржавају се правила.

Решење о категоризацији садржи име и презиме власника објекта, доказ о праву располагања кроз власнички лист или уговор о закупу, попис опреме. Како се наводи, то је збир свега онога што објекту даје одређени број звездица и показатељ стварног стања у смештају. У решењу се прецизно наводи шта гост стварно добија у објекту који је одабрао. Како је објашњено, „Букинг” на неколико начина долази до профита, а један од њих је провизија од око 20 одсто. Тај део од укупног износа иде директно на рачун компаније када се реализује уплата госта апартмана.

Иначе, ова платформа је оптуживана и због скривених трошкова у ценама смештаја. Зато је под притиском британске Агенције за заштиту конкуренције на онлајн тржишту резервација од пре неколико дана (1. септембра) промењен начин пословања „Букинга”, „Тривага” и сличних компанија. Оне сада морају јасно да наведу све трошкове (таксе, накнаде за чишћење итд.) и да их предоче корисницима пре резервације. Туристи су се, такође, жалили и на лажне оцене хотела, агресивне начине продаје и обмањујуће тврдње о снижењима. Ове платформе добиле су смернице за нова правила резервације смештаја, а када је реч о попустима мораће да рекламирају само оне апартмане или хотеле који су заиста доступни. Готово да нема корисника који није искусио да баш у тренутку када намерава да резервише смештај добије информацију да је реч о последњој соби или апартману, чиме се потенцијални гост пожурује. Према подацима британске антимонополске комисије, дешавало се да сајтови постављају огласе већ распродатих хотела како би утицали да потенцијални корисник што пре донесе одлуку. Често су упоређивали цене луксузних апартмана са стандардним и исказивали попусте који су већи од реалних. Највећи проблем су ипак били скривени трошкови, па ове платформе сада морају да искажу пун износ који гост плаћа.


Коментари15
53824
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Спа Интимо
Стварно би требало букинг и осталеонлине платформе ставити у неки ред и под законску регулативу (исто и за неприкосновени Аирбнб). Тачно је да су туристи навикли на њих, да прескачу туристичке агенције, да нешто и уштеде, или бар тако мисле. Али има превише нетачних информација, полуинформација, лажних вести, скривених трошкова. Погођени су не само тражиоци смештаја него и станоиздавачи. једном ако дође до негативне рецензије, иако то не мора да буде тако, скоро је немогуће исправити је.
20%
20% zvuči suludo alavo za ovu platformu. Da li ste sigurni da je to istina? Da nije neka greška? Odakle vam ovaj podatak?
Saša
Nije za sve objekte 20% provizija , ali za manje smeštajne objekte to je tačan iznos provizije, ne samo u kod nas tako je i u Grčkoj recimo .Ide i manje naravno do nekih 15 % što je najmanji iznos koji sam video u praksi radeći preko njih i sa njima.Žalosno je da se Srbija vodi iz Zagreba gde je centralni njihov office za ovaj deo Evrope.
Препоручујем 3
Dragan
Što se tiče nekategorisanih smeštaja,prilika za inspekciju da sa 3-4 klika Booking-Registar turizma(ako je ažuran) proveri ko je registrovan a ko ne.Na Booking mapi postoje koordinate objekta a onda zna se kuc,kuc mi došli...Inače 90% gostiju iz sveta dolazi preko Bookinga i plaća po dolasku.Po rezervaciji objekta postoji mogućnost kontakta gost-vlasnik smeštaja preko Bookinga.Sve je dobro osmišljeno samo treba čitati na sajtu.
Dragan
Sva odgovornost je na izdavaocu smeštaja koji sam uređuje stranicu na Bookingu i sam određuje cenu, otvara ili zatvara objekat ako ima neke radove ili slične situacije.Naravno da se svi bore za profit, zato i izdavaoci smeštaja oglašavaju svoj objekat i upravo to su osnovne radnje Bookinga da ceo svet vidi oglašeni objekat na svim mogućim jezicima, a to ima svoju cenu u obliku provizije. Na izdavaocu je da li prihvata uslove ili ne kao i na gostu koji bira objekat.
Куптин
Двадесет посто провизије коју узима овај посредник јесте заиста превише. Зато, кад год је могуће, барем у случају хотела, пробајте да резервишете смештај директно, мејлом или телефоном - слободно тражите повољнију цену него што је код Букинг Кома. Узгред, сазнаћете да су хотелијери већ сити њихових услова пословања, односно маржи које узимају, не радећи и не улажући практично - ништа.
Дом престарелых
pa kada može država da zahvati 20% poreza od zakupa bez ikakve pravne zaštite (osim na papiru) kako za vlasnika tako i zakupca, onda mi ovo dođe isto prodavanje magle, ali na svetsku foru.
Препоручујем 2

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља