среда, 18.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:32

Игра је одраз људске душе

Санчит Бабар ће о савременој игри и новој техници која је освојила Америку и спречава повреде предавати у Националној фондацији за уметничку игру Санчит Бабар, играч и педагог
Аутор: Биљана Лијескићсреда, 11.09.2019. у 22:37
(Фото: НФИ)

Чуо сам много о српском балету током свог образовања. Мог првог балетског педагога Ентонија Ноу лично је водио и обучавао бивши првак Балета београдског Народног позоришта. Био је то Стеван Гребелдингер, каже Санчит Бабар, који је у школи Елвина Ејлија предавач различитих техника савремене игре и метода safe floor, за који верује да ће заинтересовати и наше професионалне играче. Додаје да је веома узбуђен што се преселио у Београд и што му је пружена прилика да подели своје знање из области балета, савремене игре, али и једне нове технике која је освојила Америку, а на добром је путу да постане европски тренд и важна иновација. Safe floor су вежбе за играче, спортисте, децу, али и рекреативне полазнике. Санчит Бабар ће, каже, бити срећан да београдским играчима пренесе тајне ове методе која може да спречи већину повреда и учини редован рад много једноставнијим.

Овај врсни уметник и педагог ће у нашој престоници радити током ове школске године и показати нове методе из света савременог балета талентима у Националној фондацији за уметничку игру, у нашем главном граду. Индијско порекло и сензибилитет Бабар је укрстио с америчким уметничким тенденцијама похађајући званичну школу Театра игре Елвина Ејлија, уз пуну стипендију. Током свог школовања Бабара је подржала Трејси Инман, директорка ове установе , а студирао је с мастер педагозима као што су Рене Робинсон и Пени Френк, који су исполирали његов уметнички таленат. Наступио је у комаду Елвина Ејлија „Откровења”, који се сматра ремек-делом савремене америчке игре и бави се афроамеричким духовним, световним и исконским блузом. Санчит је такође играо главне улоге у кореографији Реја Мерцера („Краљ лавова” Бродвеј) и међународно признатог Даршана Синга Булера (бивши првак лондонског Театра за савремену игру) где га је Џудит Џејмисон описала као „спектакуларног”.

Наш саговорник потом надахнуто додаје:

– Као извођач, научио сам да је игра одраз људске душе, па је изузетно важно да педагози поред захтевног балетског режима, укључе и вежбе уметничког израза у свој свакодневни рад. Савремена игра и safe floor метода, доприносе да играчи стекну снажно самопоуздање. Када пођу на аудиције за трупе или на такмичења, осећаће се добро у свим врстама уметничке игре и биће спремни да испуне захтеве данашњих кореографа.

На наше питање да одреди које место има савремена игра у Америци, а које у Европи и ко је био његов најзначајнији педагог, Санчит Бабар одговара:

– Савремена игра захтева много вештине. Према мојим запажањима, Европа гаји неупоредиво више различитих стилова савремене игре и кореографа који су у последњих 15–20 година у потпуности променили свет уметничке игре. Моје највеће дивљење изазивају Јиржи Килијан, Вилијам Форсајт, Елвин Ејли и Кристофер Вилдон. Моји омиљени играчи су Стивен Мекреј, Лорен Кулбертсон и Јана Саленко. Најинспиративнији педагози с којима сам имао срећу да радим, били су Трејси Инман из Компаније Елвина Ејлија, Александер Мунце из Балета Опере у Паризу, као и Ентони Ноа из берлинске Опере.

Санчит Бабар је учествовао у бројним маштовитим продукцијама у позоришту и на филму, а издваја за наше читаоце:

– Мој омиљени наступи су били у оквиру Елвин Ејли Гала вечери. Најчешће сам изводио комаде рађене техником Марте Грејем. Гала је увек у Линколн центру у Њујорку, а сви знамо да је посебна привилегије наступити на том месту. Играо сам често с трупом Театра игре Елвина Ејлија и увек је било незаборавно. Памтим главну улогу Моглија у представи „Џангала”, за коју је кореографију радио Грем Ластиг, директор калифорнијског Окланд балета. Волео сам да играм и главну улогу у комаду „1914” Даршана Синга Булера, бившег играча лондонског Театра савремене игре, али сам најузбуђенији био пред наступе у мјузиклу „Краљ лавова” на Бродвеју, као и кроз рад с кореографом Рејом Мерсером и огромним уметничким тимом.

Сада је, каже, почаствован што је позван да подели знање и вештине са светом уметничке игре Београда и Србије. Нада се да ће бити у прилици да свој рад с младим и талентованим играчима прикаже на бројним такмичењима и у оквиру наступа које Национална фондација за игру брижљиво припрема.

– Већ овог месеца наши ученици путују на малу турнеју по Италији, а током октобра имаћу прилике да заједно с њима будем на гостовањима у Вршцу, Крагујевцу, Руми и Смедереву, у оквиру Другог Каравана игре – додаје Санчит Бабар.


Коментари2
2fd81
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Da,da...
Kao i uvek očekivana " prodaja magle" od poznate nam Aje Jung. U toj školi ima predavača više od učenika i ne uči se ništa, sem kako naplatiti to ništa.
islam hajrudin
Балет.Права мушка игра.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља