недеља, 07.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 11.09.2019. у 22:37 Биљана Лијескић

Игра је одраз људске душе

Санчит Бабар ће о савременој игри и новој техници која је освојила Америку и спречава повреде предавати у Националној фондацији за уметничку игру Санчит Бабар, играч и педагог
(Фото: НФИ)

Чуо сам много о српском балету током свог образовања. Мог првог балетског педагога Ентонија Ноу лично је водио и обучавао бивши првак Балета београдског Народног позоришта. Био је то Стеван Гребелдингер, каже Санчит Бабар, који је у школи Елвина Ејлија предавач различитих техника савремене игре и метода safe floor, за који верује да ће заинтересовати и наше професионалне играче. Додаје да је веома узбуђен што се преселио у Београд и што му је пружена прилика да подели своје знање из области балета, савремене игре, али и једне нове технике која је освојила Америку, а на добром је путу да постане европски тренд и важна иновација. Safe floor су вежбе за играче, спортисте, децу, али и рекреативне полазнике. Санчит Бабар ће, каже, бити срећан да београдским играчима пренесе тајне ове методе која може да спречи већину повреда и учини редован рад много једноставнијим.

Овај врсни уметник и педагог ће у нашој престоници радити током ове школске године и показати нове методе из света савременог балета талентима у Националној фондацији за уметничку игру, у нашем главном граду. Индијско порекло и сензибилитет Бабар је укрстио с америчким уметничким тенденцијама похађајући званичну школу Театра игре Елвина Ејлија, уз пуну стипендију. Током свог школовања Бабара је подржала Трејси Инман, директорка ове установе , а студирао је с мастер педагозима као што су Рене Робинсон и Пени Френк, који су исполирали његов уметнички таленат. Наступио је у комаду Елвина Ејлија „Откровења”, који се сматра ремек-делом савремене америчке игре и бави се афроамеричким духовним, световним и исконским блузом. Санчит је такође играо главне улоге у кореографији Реја Мерцера („Краљ лавова” Бродвеј) и међународно признатог Даршана Синга Булера (бивши првак лондонског Театра за савремену игру) где га је Џудит Џејмисон описала као „спектакуларног”.

Наш саговорник потом надахнуто додаје:

– Као извођач, научио сам да је игра одраз људске душе, па је изузетно важно да педагози поред захтевног балетског режима, укључе и вежбе уметничког израза у свој свакодневни рад. Савремена игра и safe floor метода, доприносе да играчи стекну снажно самопоуздање. Када пођу на аудиције за трупе или на такмичења, осећаће се добро у свим врстама уметничке игре и биће спремни да испуне захтеве данашњих кореографа.

На наше питање да одреди које место има савремена игра у Америци, а које у Европи и ко је био његов најзначајнији педагог, Санчит Бабар одговара:

– Савремена игра захтева много вештине. Према мојим запажањима, Европа гаји неупоредиво више различитих стилова савремене игре и кореографа који су у последњих 15–20 година у потпуности променили свет уметничке игре. Моје највеће дивљење изазивају Јиржи Килијан, Вилијам Форсајт, Елвин Ејли и Кристофер Вилдон. Моји омиљени играчи су Стивен Мекреј, Лорен Кулбертсон и Јана Саленко. Најинспиративнији педагози с којима сам имао срећу да радим, били су Трејси Инман из Компаније Елвина Ејлија, Александер Мунце из Балета Опере у Паризу, као и Ентони Ноа из берлинске Опере.

Санчит Бабар је учествовао у бројним маштовитим продукцијама у позоришту и на филму, а издваја за наше читаоце:

– Мој омиљени наступи су били у оквиру Елвин Ејли Гала вечери. Најчешће сам изводио комаде рађене техником Марте Грејем. Гала је увек у Линколн центру у Њујорку, а сви знамо да је посебна привилегије наступити на том месту. Играо сам често с трупом Театра игре Елвина Ејлија и увек је било незаборавно. Памтим главну улогу Моглија у представи „Џангала”, за коју је кореографију радио Грем Ластиг, директор калифорнијског Окланд балета. Волео сам да играм и главну улогу у комаду „1914” Даршана Синга Булера, бившег играча лондонског Театра савремене игре, али сам најузбуђенији био пред наступе у мјузиклу „Краљ лавова” на Бродвеју, као и кроз рад с кореографом Рејом Мерсером и огромним уметничким тимом.

Сада је, каже, почаствован што је позван да подели знање и вештине са светом уметничке игре Београда и Србије. Нада се да ће бити у прилици да свој рад с младим и талентованим играчима прикаже на бројним такмичењима и у оквиру наступа које Национална фондација за игру брижљиво припрема.

– Већ овог месеца наши ученици путују на малу турнеју по Италији, а током октобра имаћу прилике да заједно с њима будем на гостовањима у Вршцу, Крагујевцу, Руми и Смедереву, у оквиру Другог Каравана игре – додаје Санчит Бабар.

Коментари3
4b4ec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljubitel baleta
Svaka cast divnoj Aje Jung! Imamo veliku srecu da ona organizuje neverovatan Fest! Jedva cekamo i stalno smo na mukama sta da izaberemo! Moraju svi da budu srecni i zahvalni, a druge komentare...ne sluze na cast ovom gradu!
Da,da...
Kao i uvek očekivana " prodaja magle" od poznate nam Aje Jung. U toj školi ima predavača više od učenika i ne uči se ništa, sem kako naplatiti to ništa.
islam hajrudin
Балет.Права мушка игра.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља