четвртак, 12.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:26
КУЛИНАРСКЕ ЧАРОЛИЈЕ

Живот без шећера и брашна

Ове две намирнице нису храна него дрога, сматра др Сузан Пирс Томпсон, психолог исхране, која помаже онима који исхрану не могу да замисле без слаткиша, пецива и хлеба
Аутор: Александра Мијалковићпонедељак, 02.09.2019. у 15:53
(Фото Pxhere)

Умереност у свему, па и у храни, главна је препорука за дуг, здрав и задовољан живот, говорио је још Аристотел, и у то су се уверили сви који су се придржавали овог савета, од античког доба до данас. Постоје, међутим, људи који, из одређених разлога, нису у стању да буду умерени у јелу, било да је реч о једној врсти намирница (рецимо слаткишима) или храни уопште, и они упркос разним дијетама стално имају проблем са вишком килограма – и кад их „скину”, брзо их врате.

Њима је, по сопственом признању, припадала и др Сузан Пирс Томпсон, професорка неурологије на Универзитету у Рочестеру. Она је постала стручњак на пољу психологије исхране управо да би објаснила зашто су неке особе у стању да одреде себи кад, шта и колико ће јести, остало време ни не помисливши на храну. Други људи, напротив, стално жуде за омиљеном посластицом, пате кад морају да је се лише или маштају о њој као „награди” за успешно мршављење.

Мозак је тај који блокира губитак тежине, који на скали подложности појединим намирницама (од 1 до 10) неке смешта у сам врх, међу „неутољиво гладне” (8–10) и они морају, уколико желе да буду здрави, витки и слободни, да се држе „правилне линије исхране”.

Како да утичемо на сопствени мозак да бисмо ту подложност држали под контролом.

Неколико је основних препорука. Прва је – живот без шећера и брашна, јер они нису храна него дрога, тврди ауторка. Дакле, ништа хлеб, бурек, пецива, пица, колачи, па ни све оне прерађевине у које се ови састојци гурају. И то заувек. Друга су редовни оброци с тачно одређеном количином (у грам!) и врстом намирница. Чак и на путовању или летовању – зато су ту преносна дигитална вага и пластичне посуде за храну. Трећа је – направити план исхране (за губитак или одржавање тежине) и строго га се придржавати. Помаже вођење дневника исхране. Четврта је подршка – породице, пријатеља, групе људи са сличним проблемом. Пета би биле све оне рутине и помоћне активности, медитација, читање подстицајне литературе, разговори с особама које су у истом програму исхране.

Теретану и напорне физичке вежбе професорка не препоручује све док се не постигне жељена тежина. Рецепте за јела без шећера и брашна није тешко наћи. Неколико их објављујемо овде. А они који немају проблема ни са тежином, ни с здрављем, и умеју да кажу себи „доста” у правом тренутку, могу да испробају и наше остале предлоге ђаконија за недељни ручак.

(Фото Пиксабеј)

ВИТАМИНСКА САЛАТА

Потребно је:
• 200 г шаргарепе
• 200 г слатке јабуке (ајдаред)
• 100 г целера (корен)
• 100 г младе цвекле
• 2 супене кашике печеног сусама
• 50 г орашастих плодова по жељи (орах, бадем, индијски орах)
• 1 лимун
• 1 поморанџа
• 1 супена кашика тамног сусамовог уља (може и екстра вирџин маслиново уље)
• свеже клице или микро биље по жељи
• со

Изрендати шаргарепу, цвеклу, целер и јабуку на крупно и зачинити соком од лимуна и поморанџе, уљем и мало соли по жељи. Сервирати у чинији са печеним сусамом, крупно сеченим орашастим плодовима и клицама.


Коментари6
84341
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Goran
Ova salata uopšte nije deo tog jelovnika, potpuno je nejasno da li time promovišete samu metodu mršavljenja ili autorku ili njenog prodavca na našim prostorima. Preporučio bih kod same autorke programa proveru autentičnosti dijete.
Aleksandra
ovo jeste obrok salata :) ima sve proteine,povrce masti ,voce :)
Препоручујем 0
Slavisa
Nina, koje sajtove za pravilnu ishranu bi ti preporucila?
Nina
Citala sam o njoj, tacnije kako se to radi u Srbiji. Ta gospodja koja njih zastupa imala je na svom meniju majonez, koji je prepun secera, i mesne preradjevine, koje su kancoregene. To nije zdravo.zasto ne raditi vezbe? Funkcionisu kao sekta, i naravno program je preskup, a info mozete za dzabe na netu da nadjete. Unosite voce povrce ribu hladno cedjena ulja, a ako zelite, brasno i secer mozete izbaciti, ili zameniti. Ljudi, budite normalni, pa cete se i normalno hraniti.
Наташа
Није секта, ја купила књигу у лагуни за 600 дин и за 3 месеца скинула 15 кг, а ви како хоћете.
Препоручујем 10
Vladimir
Majonez se inače pravi bez šećera.
Препоручујем 17

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља