среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:32
ПОРТРЕТ БЕЗ РАМА: БОБАН РАЈИЋ

Од пиљарнице до медија

Аутор: Оливера Милошевићнедеља, 01.09.2019. у 21:00
Д. Стојановић

Вест да „Медиа 026”, основана пре годину дана, купује „Вечерње новости” преко ноћи је њеног власника Бобана Рајића из села Вучак код Смедерева из анонимности лансирала у жижу јавности. Фирма преко које купује један од најтиражнијих српских листова регистрована је за консалтинг с капиталом од 100 динара и само је једна у низу коју данас поседује Бобан Рајић. Власник је и предузећа „Рајић инвест”, које има 100 одсто удела у „Медиа 026”, а директор у породичној компанији „Цока холдинг”, где је до пре годину дана био власник, а потом је уделе преузела фирма „Дунав АД”, на чијем су челу његов брат Бојан и снаха Милица.

У Смедереву је „Цока” добро познат бренд, али Рајићи се нису много експонирали у јавности. Породични бизнис започео је половином осамдесетих Зоран Рајић са супругом Слободанком Цоком, по чијем је надимку име добила фирма и прва самостална радња с прехрамбеном робом. Ухватити се у коштац с трговачким гигантом и монополистом „Дунав” у време када је жарио и палио тржиштем Смедерева и околине, био је храбар потез. Тада нико није могао ни да сања да ће се улоге двадесетак година касније преокренути и да ће „Цока” купити „Дунав” и постати власник свих његових локала на најударнијим локацијама у два округа. Бизнис су наставили синови Бобан и Бојан, а некада скромна породица Рајић од малих локалних трговаца израсла је у моћну фамилију иза које данас стоји велики пословни систем с више од 600 запослених и милионским приходима. Осим производњом и трговином, баве се и угоститељством (власници су и чувеног „Руског цара” у Београду) и некретнинама (продали су земљиште „Лидлу” у Смедереву, а бројне локале издају систему „Меркатор С”). У жижу српске јавности Бобан Рајић први пут је и доспео баш због тих локала након што је „Агрокор” престао „Цоки” да плаћа закуп и дажбине, пребацивши милионске уговорне обавезе на кипарску фирму. Рајић се тада први пут у тродеценијској историји породичне фирме обратио медијима за помоћ, пожаливши се на претње које његова породица добија од лица из криминогене средине под притиском да не говори јавно о тој афери.

Никада потом није новинарима желео да објасни како се све завршило. Иако званично нису купили „Желвоз Смедерево”, фамилија Рајић, незванично, од власника је откупила делове српског ремонтера вагона који нису под хипотеком, а који сада послује преко фирме „Желвоз 026”, основане два месеца након продаје „Желвоза”. Званично, у пословном регистру нико од Рајића не стоји иза фирме која, исто као и она која купује „Новости”, у називу садржи позивни број за Смедерево. За разлику од медија, Бобан Рајић не избегава да се експонира на „Фејсбуку”, где често поставља фотографије с путовања по свету. Ове године истичу се „таговања” с Азурне обале, где је, причају Смедеревци, пловио сопственом јахтом. На тој мрежи пише да је од школе завршио Мегатренд. Рођен је 25. априла 1984.


Коментари4
23b98
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дом престарелых
од школе(!?) завршио Мегатренд....
u prolazu
Pravi primer da ne treba sumnjati u izvornu narodnu mudrost (srpske narodne poslovice). Strpljen-spasen, i na kraju se sve dobro zavrsilo po Vecernje Novosti.
Александар Симовић
Све ово не би било ништа необично, да смо ми обична држава. Уз дужно поштовање господи Рајић, постављам питање одговорним људима како је дозвољено да неко ко нема никаквог искуства у области ремонта вагона купи домаћу фирму, или њене делове из те области? Својевремено усков за тендер за израду нових вагона за Македонске железнице, тражено је да фирма има позитивно пословање у тој области бар пет година. Да би уопште могла да учествује на тендеру... Куда плови овај брод?
Пантелија
Бог Свети зна о чему се овде ради и ко коме шта дође.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља