петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 07:34

Ауто-пут „Карађорђе” и још шест нових

Повезивање Лазаревца, Младеновца, Аранђеловца, Тополе, Раче, Свилајнца, Деспотовца и Бора, као и спајање коридора 10 и 11 коштаће између 1,7 и 2,4 милијарде евра
Аутор: Маријана Авакумовићсубота, 24.08.2019. у 22:00
Фото Танјуг - Д.Г.

Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, најавила је да ће Србија ове и наредне године почети изградњу шест нових ауто-путева, а упоредо ће припремати градњу Шумадијског коридора „Вожд Карађорђе”.

– Шумадијском коридору смо већ дали име „Вожд Карађорђе” и тренутно са с Институтом за путеве разговарамо у којем делу ће бити брза саобраћајница, а у којем ауто-пут. Тек смо на самом почетку, што значи да се формирају радне и оперативне радне групе. Циљ је да буду повезани Лазаревац, Младеновац, Аранђеловац, Топола, Рача, Свилајнац, Деспотовац и Бор, али и да нови пут вежемо за Коридор 10 и ауто-пут „Милош Велики” – рекла је министарка јуче у Смедереву.

Нагласила је и да ће се цена изградње „Вожда Карађорђа” кретати између 1,7 милијарди и 2,4 милијарде евра, у зависности од тога да ли ће бити брза саобраћајница или ауто-пут и да ли ће се правити прикључак нове саобраћајнице на Коридор 10 и на ауто-пут „Милош Велики”.

– Пуно посла још треба урадити до почетка радова, да се припреми пројектна документација, да се упоредо разматра и начин финансирања, тако да није реално да радови почну наредне године – рекла је Михајловићева.

Нови ауто-пут, дужине око 220 километара, чију је градњу у недељу најавио председник Србије Александар Вучић, биће у облику слова ипсилон. С једне стране ићи ће трасом Младеновац–Орашац–Аранђеловац, са друге Лазаревац–Аранђеловац, где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору.

Нови ауто-пут „Вожд Карађорђе” градиће се у оквиру новог инвестиционог циклуса, вредног око 10 милијарди евра.

Србија планира да почне градњу ауто-пута од Сремске Раче до Кузмина на ауто-путу Београд–Сарајево, Моравски коридор од Појата до Прељине који ће повезати Коридор 10 и коридор 11 и око 500.000 људи у централној Србији.

Затим ауто-пут и брзу саобраћајницу Рума–Шабац–Лозница, ауто-пут Ниш–Мердаре од Ниша до Плочника, као и ауто-пут Нови Београд – Сурчин у оквиру Коридора 11, Фрушкогорски коридор, брзу саобраћајницу од скретања за Пожаревац до Доњег Милановца, од Параћина до Зајечара...

Радови на деоници Прељина–Пожега на коридору 11 ка Црној Гори већ су започети, а ове године треба да буде завршена деоница Сурчин–Обреновац, као и источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда.

Капитални инфраструктурни пројекти имају вишеструки позитиван ефекат, а ауто-путеви би могли да привуку инвеститоре у мање развијени југозападни део Србије, изјавио је за Танјуг Бојан Станић, помоћник директора Сектора за стратешке анализе и услуге Привредне коморе Србије.

– Када се погледа мапа актуелних инвестиција у Србији оне су концентрисане око Коридора 10 па том логиком ствари ако Коридор 10, као и коридор 11, буду до краја године у потпуности функционални онда ће инвеститори своје одлуке базирати углавном на доступности савремене, функционалне инфраструктуре и самим тим одлучити да улагања спроведу и у југозападној Србији која је мање развијени део земље – рекао је Станић.

Изградња ових ауто-путева може позитивно утицати и на демографске трендове, сматра он, јер повећана инвестициона активност и повећана могућност запошљавања доводе до ублажавања негативног тока миграната из тих крајева у западној и југозападној Србији.

Према његовим речима у кратком року видљиви ефекти изградње инфраструктуре су у порасту БДП-а јер такви пројекти додатно ангажују нашу грађевинску индустрију.

– И то не само извођаче радова него и произвођаче опреме и материјала, јер се повећавају њихови промети, а омогућује им и додатне референце које могу користити касније када буду аплицирали за нове пројекте у Србији и иностранству – каже он, а као посебан ефекат наводи и ефикаснији транспорт српских производа у иностранство.


Коментари34
8e48d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

400 000 000
Pa za onih 400 000 000 koliko je koštao most nije ni mnogo ovaj kilometar
ХОЋЕМО ДРВЕЋЕ
И засадите дрвеће поред пута, да има хлада лети и да лепше изгледа овако изгледа као да се возимо на Марсу!
logika
Auto putevi se ne prave tamo gde je lep krajolik ili rodna kuca znametih likova vec gde ima opterecenja u saobracaju da bi se to rasteretilo i ubrzalo i da bi se od putarine isplatila investicija i da mogu putevi da se odrzavaju. Od Bora preko Svilajnca i Despotovca prema Lazarevcu u najvecem spicu proci ce 3 vozila na dan ... Njima deca studiraju u Kragujevcu , privredne aktivnosti su tamo zivlje u oba pravca, tamo se lece, kad idu na letovanje tu je najkrace ta i najbrze i najjeftinije... itd
Препоручујем 2
nikola andric
Pretpostavka je da strani ulagci dolaze kolima dok oni preferiraju ''vazdusni saobracaj''. Od njih potice izreka ''vreme je novac'' a iz te izreke se lako dobija zakljucak.
Aleksa
Veliki Milos i Vozd Karadjordje su reci koje treba ponavljati svakodnevno koliko god je puta potrebno, Spjdermen i ostali menovi neka odstupe.
Jovan
Sve je to sa putevima ok ali kad sam video da jedan kilometar autoputa košta 8 miliona evra i dok se završi biće sa dodatnim radovima i više, mislim da ste ga preterali sa dubinom džepova.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља