недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:55

Мост код Остружнице готов крајем октобрa

среда, 21.08.2019. у 15:40
(Фото Бета)

Потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић обишла је данас радове на изградњи моста преко Саве код Остужнице који је део обилазнице око Београда и присуствовала почетку постављања последњих делова челичне конструкције моста над реком.

Нови мост преко Саве код Остружнице је дуг скоро 2.000 метара, а Михајловић је рекла да би требало да буде завршен крајем октобра или почетком новембра, као и да би цела обилазница, до Бубањ Потока, требало да буде завршена 2022. године.

„Ово је јединствен случај градње моста не само у Европи већ и у Србији и поносна сам због тога. Ако Београду нешто треба, то је обилазница око Београда. Завршетком овог моста имаћемо низ од 27 км од Батајнице до Остружнице, да радимо на делу од Остружнице до Бубањ Потока и да ће коначно наког тога односно након 2022. Београд имати заокружен прстен са обилазницом”, рекла је Михајловић.

Нагласила је да ће обилазница значајно растерети саобаћај у Београду.

Челична мостовска конструкција над реком укупне је дужине 586 метара, а данас је почео завршни део подизања дела челичне конструкције дужине 80 метара, шине 12 метара, висине шест метара и укупне тежине 550 тона у речном распону Саве, између стубова Ц3 и Ц4 на изградњи леве траке моста.

Технички начин постављања моста је први пут изведен не само у Србији него у овом делу Европе.

Михајловић је рекла да су хтели данас да покажу јавности шта могу да ураде наши грађевинари и стручњаци.

На питање новинара ли ће се фазно отварати обилазница и пре 2022. године пошто ће неки делови бити готови, Михајловић је рекла да ће Кинези и Азербејџанци успети да заврше до јесени до Ибарске магистрале односно до петље Орловача.

„Постоје могућности да ћемо део да пустимо у саобраћај и следеће године, али не бих да дајем рокове. Сви изгледи су да ћемо имати део до Ибарске магистрале”.

Михајловић је рекла да је план да се изгради и Сектор Ц обилазнице око Београда односно од Бубањ Потока до Панчева и да се већ воде преговори са кинеским партнерима, али да су до сада имали превише скупе понуде, тако да је још рано говорити.

На питање зашто је превише скупа уговорена деоница Коридора 11 Нови Београд – Сурчин и зашто ће се градити нови аутопут на Новом Београду пошто недалеко одатле већ има аутопут, Михајловић је рекла да од када она води то министарство да се пита струка а не политика када је реч о трасама, ценама, роковима, као и да је и по питању тог пројекта све рађено са пројектантима и инжењерима тако да цена није произвољна.

„Када је реч о траси, неке су давно предвиђене просторним плановима у складу са мишљењем струке. Наше мишљење је да треба да имамо ту аутопут. У децембру ћемо имати аутопут Сурчин – Обреновац и наше мишљење је да је траса преко Новог Београда функционална веза која ће омогућити добру везу Беогада са аутопутем”, преноси Танјуг.

На питање зашто се каснило са отварањем аутопута „Милош Велики”, Михајловић рекла је:

„Само из само једног разлога, због поновног рада на 2,4 км на већ направљеној деоници Уб – Лајковац. Могли смо да пустимо у децембру прошле године део Обреновац – Љиг. Само та деоница нас је, са том реконструцкојом, коштала 84 милиона евра. Од Обреновца до Чачка, нас кошта 636 милиона евра. Ако рачунамо и деоницу Сурчин – Обреновац и Нови Београд – Сурчин, онда ће то бити око 900 милиона евра. Ако додате и деоницу Прељина – Пожега од 400 милиона евра, то је већ 1,3 милијарде евра”.

Министарка каже да се ради и пројектно техничка документација за деоницу од Пожеге до Бољара, чија ће градња коштати више од 1,5 милијарди евра.

Михајловић истиче да су многи пројекти стајали за време претходне власти, на пример, Жежељев мост, обилазница, Коридор 10...

Негре је рекла да се овај догађај потврђује да се иновативне солуције и технологије обављају на једном пројекту у Србији и да је ЕИБ-у драго што су могли да подрже тако нешто.

„Тако ће остати знање и искуство у Србији. Прошле године је више од 300 милиона људи прошло аутопутевима на пројектима које смо финансирали у Европи и шире. Надамо се да ће када мост код Остружнице и обилазница буду готови бити повећан транзит кроз Србију”.

Каже да јој је посебно драго што ЕИБ сарађује са Србијом у области транспортне инфраструктуре вредним преко 1,8 милијарди евра.

„Надамо се да ће ускоро бити потписан финансијски и уговор о донацији за нови аутопут, од Ниша ка Плочнику, који ће боље повезати југ Србије”, додала је Негре.

Помоћник директора Путева Србије Славољуб Тубић је рекао се мост ради са три начина изградње, а то су нагуравање, конзолна градња и дизање челика.

„Овај објекат је јединствен у свету”, нагласио је он.

Путеви Србије очекују да ће тај пројекат бити потпуно завршен најкасније до 15. новембра.

Тубић додаје да се мало касни јер се шлеп ПИМ-а окретао у зони радова и оштетио један елемент.

Директор пројекта Игор Ђорђевић из Штрабага каже да ће радови са подизањем челичне конструкције моста над реком бити готови најкасније до сутра ујутру, чиме ће бити комплетирана сва четири распона.

Физичка реализација изградње моста је 90 одсто, а финансијска 82 одсто.

Тај објекат је својеврстан грађевински подухват по самом начину градње, кажу грађевинари.

Радовима је присуствовала и шефица ЕИБ за Западни Балкан Дубравка Негре.

Нови мост, који се гради уз већ постојећи и који је део обилазнице око Београда, финансирала је Европска инвестициона банка, а цео пројекат кошта 4,1 милијарду динара.

Специфичност у изградњи моста је да је челична конструкција изграђена у савском бродоградилишту.

Главни извођач радова на изградњи моста код Остружнице је конзорцијум на челу с компанијом Штрабаг, а подизвођач је београдска Мостоградња.

Радови на изградњи другог моста преко Саве код Остружнице су почели, у присуству тадашњег премијера Александра Вучића, 19. јануара 2016.

Мост ће бити дуг готово два километра и биће изграђен паралелно са постојећим мостом, у оквиру изградње друге траке аутопута на обилазници око Београда.

Тај мост ће бити изграђен у оквиру изградње друге фазе аутопута Е-70/Е-75 на делу од петље „Добановци” до петље „Орловача”. Пројекат предвиђа изградњу леве траке ауто-пута иза моста у зони петље „Остружница” дужине 1.000 метара, као и уклапање две рампе.

Нови мост ће бити мост „близанац” постојећем мосту. Иначе, мост преко Саве код Остружнице изграђен је и пуштен у саобраћај 1999. и исте године је бомбардован.

У периоду од 2002. до 2006. године мост је реконструисан и пуштен у саобраћај.


Коментари7
969e4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aranđel Mihajlović
Ni na laičko pitanje zašto se gradi deonica Novi Beograd - Surčin , ministarka ne ume smisleno da odgovori , da se time skraćuje put za 15 km. da se ne bi putovalo zaobilazno preko petlje u Dobanovcima .
Magistar Ekoloskog Inzinjerstva i zastite na radu NYC
Hoce li neko u Srbiji objasniti "ministarki " gradjevini Zorani Mihajlovic konacno objasniti da prilikom posete bilo kog gradilista za nju vaze ista pravila o Licnoj zastiti i oblacenju kao i za sve radnike na gradilistu. Doticna "ministarka bi do sada trebala da nauci da sminka takodje nije dozvoljena. Ona obilazi gradilista u svojstvu ministrice gradjevine a ne manekenke. Ukratko Slem, rukavice fluorescentni prsluk i radne cipele sa gumenim pendzetom. Ili je Srbija van svih zakona.
Александар Живановић
Како прстен када није пун круг?
Branislav
Dobro 5 puta ponavljate da je "Ово је јединствен случај градње моста не само у Европи већ и у Србији???" te „Овај објекат је јединствен у свету”, te da je Grdelica nejteži projekat u Evropi itd ... i sve je kod nas najteže samo nikako da kažete u poređenju sa kojim konkretnim projektima? Baš me interesuje da li ima negde u Evropi da se nov put raspadne? Pored toga, objasnite nam zašto je jedna traka A puta od Surčina do Ostružnice po ceni 10 miliona eur/km - dakle da su 2 trake bilo bi 20 M/km?
Јовиша Видић од Рудина
Кад ће и ко да уради прилазне путеве за Сремчицу и Железник? Да би неко из Сремчице приступио ауто путу, мора да обилази 6 километара. Све што ради, ради се половично без осмишљености.
Milos iz Borce
Propade Srbija bez prilaza za Sremcicu i Zeleznik...
Препоручујем 4
Punisa
Pa druze vozdovac nema spust na autoput u pravcu nisa sem na autokomandi ,a napravljen je pre ne znam ni ja koliko godina... mora da se radi polovicno ovo je srbija
Препоручујем 8

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља