недеља, 15.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:40

Ко је пилот који је спустио Ербас у поље кукуруза

петак, 16.08.2019. у 10:53
Дамир Јусупов (Фото Бета/АП)

МОСКВА Дамир Јусупов, 41-годишњак из Сибира који је спустио Ербас у поље кукуруза и спасио 223 путника, није типични пилот - својевремено га је одбила пилотска школа, завршио је права и тек потом се преквалификовао, а за себе данас, скромно, каже да се не осећа као херој, преноси Танјуг.

Иза себе нема, попут његових колега вршњака, десетине хиљада сати лета.

Напротив, Јусупов је у својој каријери пилота одрадио тек три хиљаде сати лета.

То је двоструко мање сати него што је потребно за главно место у кокпиту, али то се није показало као пресудно у кризи у којој је јуче морао да реагује.

У само неколико секунди двојица пилота успела су да спусте онеспособљени авион Ербас у поље кукуруза у близини Москве, чиме су спасили 233 живота.

Након што је јато птица зауставило моторе авиона с 233 путника и члана посаде, пилот Дамир Јусупов и копилот Георгиј Мурзин морали су брзо да реагују.

Секунде су одлучивале о животима свих у авиону руске компаније Урал Ерлајнс.

Авион је тек полетео са аеродрома Жуковски код Москве, а јато птица зауставило је оба мотора.

Пилоти у кокпиту одлучили су да слете „на трбух” у поље кукуруза, далеко од кућа и на тај начин су спасили све у авиону.

Иначе, Јусупова је у тинејџерским годинама школа за пилоте одбила због медицинских разлога.

Уместо за пилота, школовао се за правника.

Незадовољан тиме што му се није испунио сан, након завршеног школовања у правној струци одлучио је да се преквалификује.

Пилотску школу завршио је с одличним успехом. Колеге га описују као смиреног, скромног и изнад професионалног.

Јучерашњи лет је на конференцији за новинаре описао речима: „Било је и других опција и добро је што их нисмо искористили. Да смо се покушали вратити, не знам што би се догодило”.

Рекао је да је прво хтео окренути авион, али кад је видео да се и други мотор покварио - знао је да је ударац у земљу „неизбежан”.

„Не осећам се као херој јер сам учинио оно што је требало да бих спасио авион, путнике и посаду”, додао је Јусупов.

Георгиј Мурзин, 23-годишњи копилот добио је лиценцу за пилота пре само две године.

Дипломирао је на Државном универзитету цивилног ваздухопловства у Санкт Петербургу 2017.

Млади пилот скупио је само 600 сати лета у тренутку кад се нашао у ситуацији у којој се ниједан пилот не жели наћи, пише РТ, а преноси Дневник.


Коментари8
21e2f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петар Јакшић
Interesantno je da se pilot JRV koji je 6.aprila 1941. ,iznad Pančeva,oborio prvi nemački bombarder zvao Aleksej Murzin.Nažalost A.Murzin je u vazdušnoj borbi sa nemačkim lovcima oboren.Nije mi poznato -da li se SRV i grad Pančevo odužilo odvažnom pilotu,iz sastava bele ruske emigracije,koji je žrtvovao svoj život za našu slobodu.
Братимир
Пилотима свака част. Кључни моменти су 1) искључивање мотора и комплетног дотока горива непосредно пред слетање. 2) слетање са увученим стајним трапом. 3) Мирно време без ветра, добра видљивост, стабилна атмосфера. 4) потпуно равна површина слетања, а врло вероватно и 5) кукуруз који је ублажио пад успоравањем авиона пре него што је дотакао земљу. Да је било који од ових момената изостао шанса за успешно слетање била би равна нули.
vox populi
Kada se pilot srodi s letilicom, onda imate ovo. Kao da je vozio automobil. Osjećaj za vrijeme, prostor i brzinu, kao i mogućnosti aviona. Tu je i sreća koja prati one koji znaju. Bravo pilot!
dragoslav kočović
Sve čestitke.
Milojko
Hm, a ja mislio da treba imati minimum 1500 sati letenja da bi bio kopilot u putnickom avionu...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља