понедељак, 19.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27
У ВЕЛИКОЈ БРИТАНИЈИ

Све више онлајн купаца старијих од 65 година

Ова земља бележи генерацијску прекретницу у интернет трговини, јер нагло расте интересовање старијих за ову врсту продаје
Аутор: Јелица Антељсреда, 14.08.2019. у 22:55
(Фото Ј. Антељ)

Више од половине Британаца старијих од 65 година купују преко интернета, што је велика генерацијска прекретница када је реч о онлајн трговини. Старији онлајн купци за три месеца, колико је трајало истраживање, обавили су три до пет куповина, што је мање у односу на оне између 25 и 34 године који су чак једанаест пута купили нешто преко интернета. Међутим, у поређењу с ранијим годинама, интересовања старије популације за ову врсту куповине је нагло повећано, преноси британски „Гардијан”.

Како показује званична статистика, од укупног броја купаца 44 одсто њих је у последња три месеца потрошило између 100 и 499 фунти, 15 одсто њих је потрошило чак хиљаду, док је девет одсто потрошача потрошњу ограничило на мање од 50 фунти. Интересантно је да су најпопуларнији производи који се набављају преко мреже одећа и спортска опрема, а онда следе производи за домаћинство и улазнице за различите културне и спортске догађаје.

Британски медији су овакве податке о расту интернет трговине међу старијом популацијом повезали и са све већим бројем празних продавница и падом традиционалне трговине. Како кажу, број празних продавница у градским центрима достигао је четворогодишњи максимум, док је укупан број купаца у класичним трговинама опао за 1,9 процената. Други разлог што онлајн трговина бележи рекорде јесте чињеница да 93 одсто домаћинстава у Великој Британији има приступ интернету, што је 20 одсто више него пре само десет година. Они малобројни који нису осетили благодети интернета углавном су као разлог навели то да им не треба, док је већина сматрала да је по среди брига о безбедности података који на овај начин могу бити злоупотребљени. Безбедност на интернету је питање које се последњих година поставља све чешће, посебно због проблема које су имали корисници „Фејсбука”.

Гардијан преноси да је британско тело за заштиту конкуренције прошлог месеца најавило контролу тржишта за интернет оглашавање, на коме доминирају „Гугл” и „Фејсбук”, управо да би утврдили да ли потрошачи могу да буду сигурни на који начин се њихови подаци прикупљају и користе. Велико истраживање онлајн тржишта показало је још једну новину, а то је да се чак и традиционални телефонски позив нашао пред великим изазовом. Британци за комуникацију све више користе апликације као што су „фејстајм”, „воцап” и „скајп” и комуникација преко интернета је толико порасла да се поставља питање има ли уопште места за конкуренцију. Истраживање показује да половина одрасле популације у Великој Британији већ сада преко апликација контактира пријатеље и породицу гласовним или видео-позивима, у односу на само 16 одсто колико је забележено 2009. године.

Доказ за овакве податке је и то којом брзином расте број података у мобилним телефонима. Британски медијски регулатор „Офком” саопштио је да је количина података које корисници размењују само у току једног месеца порастао на три гигабајта у 2018. години. Поређена ради, просек је 2012. године износио 0,2 гигабајта месечно. „Офком” примећује да традиционални позив путем мобилног телефона не губи на привлачности, јер је време које су Британци прошле године провели на телефону повећано за пет процената – на 161 милијарду минута. Међутим апликације су нашкодиле текстуалним порукама, чији се број за годину дана препловио, са 150 милијарди на 73 милијарде ес-ем-есова. Паметни телефони, као и апликације које их прате, нашкодили су и традиционалном фиксном телефону, који из године у годину бележи све мање корисника, преноси „Гардијан”.

У Србији се најчешће купује одећа

И једно од великих домаћих истраживања онлајн тржишта у Србији које је урадио „Гемиус”, показало је да је прошле године порастао број куповина које су обавили старији купци између 37 до 57 година, док су они између 18 и 36 били мање заинтересовани. Према том истраживању, готово половина трговине преко интернета одлази на купце с високом стручном спремом или запосленима који имају зараде веће од 80.000 динара. У складу с овим подацима, и број интернет трговина је у том периоду порастао за 16,4 одсто. За куповину су популарније стране онлајн продавнице, а када је реч о захтевима купаца, показало се да су старији захтевнији јер очекују прецизне информације, ниже цене, јефтинији превоз... И на нашем тржишту се преко интернета најчешће купује одећа, а онда следе технички уређаји, па туристичке услуге и спортска опрема, а просечна вредност куповине је од 1.000 до 5.000 динара.


Коментари2
cb7b5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Goca
Generacijska prekretnica ne postoji jer ljudi koji su sada 60 i kusur godina su bili 30-godisnjaci kad se pojavio internet u Britaniji te su sad kao vec iskusni internet korisnici i kupci skocili u starosnu grupu koju markertinski "strucnjaci" kvalifikuju kao ne bas vicnu internetu (sto je imajuci u vidu gornje glupo).
srbijaspace.rs
Njaveći problem on-line kupovine su internet prevare. Nije čudo što se stariji odlučuju za internet kupovinu pre svega zbog njihove slabije mobilnosti, ali svaka čast i britanskim portalima i on-line shopovima što su smanjli prevare na najmanju meru. penzioneri su relativno laka meta što se tiče prevara, zato je procenat kod nas tako mali. Jednostavno nema se poverenja, a kupovina još uvek nije adekvatno zaštićena

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља