Чортановци – На великом железничком градилишту у Чортановцима, које је јуче обишао председник Србије Александар Вучић, завршено је око 60 одсто радова. Послови на изградњи брзе пруге изводе се на железничкој деоници Стара Пазова – Нови Сад, а у Чортановцима се раде два паралелна тунела од по 1.200 метара и подиже се вијадукт дугачак скоро три километра, који би с једне своје стране требало да се споји с тунелским цевима, а с друге да се спушта ка Сремским Карловцима.
На тунелима се ради и дању и ноћу, 24 сата, не само радним данима већ и викендом и празницима, а дневно ту циркулише око 700 радника, чули смо од директора пројекта и одговорног извођача радова Видака Мелентијевића из руске компаније „РЖД интернешенел”. Због веома топлог времена ових дана и температура ваздуха које, како он каже, јесу стравичне, води се рачуна о законским прописима и о томе да се неки радови помере, као што је уградња бетона, од три сата ујутро до најкасније 11.
У изградњи тунела на северу (један крај цеви) било је геолошких проблема, наводи он и додаје да су због тешких услова морали да прилагоде технологију радова, а то је изазвало мало кашњење. Досад је завршено, каже, 57 одсто тунела. Раде се три фазе, као и примарна и секундарна конструкција тунела. Што се тиче вијадукта, он се „напада”, како каже, на шест места и завршено је око 67 одсто радова и они се настављају без обзира на временске прилике.
„Поносан сам на ово што смо урадили у последњих пет, шест година, подижући земљу ни из чега, из амбиса, дотле да овде данас направимо највеће железничко градилиште у целој Европи”, изјавио је председник Вучић. Он је честитао свим нашим радницима и руским пријатељима на томе што овaј посао изводе овде „у срцу Србије, на северу Србије”. Верује да је то подстрек за наставак оваквих радова и у другим деловима наше земље јужно од Београда, тамо где, како је казао, имамо и нижи стандард и сиромашније становништво.
Иначе, председник Србије се попео скелама на један сегмент високог вијадукта у изградњи, заједно с амбасадором Русије Боцан-Харченком и сарадницима. „Не бој се, то су радили Црнотравци”, бодрио га је један од радника. Вучић је при силаску казао да је „морао да глуми како је много храбар”, али да је видео „величанствену ствар” – оно куда ће кроз Срем и Бачку пролазити возови.
„Овде имамо 56 изграђених носећих стубова за овај вијадукт који је три километара дужине. То је чудесан захват. Онда, имамо тунел с две цеви – дакле, да се људи не плаше – кад воз уђе у тунел, немогуће је да дође до судара возова. Имамо две цеви и 1.200 метара с најмодернијом, савременом сигнализацијом, тако да не може да дође до било каквих несрећа. Веома сам срећан због тога и захвалан нашим руским пријатељима... Руси не касне ни дана, испоручују све своје резултате на време и сви наши људи су задовољни, ако се не варам, начином на који РЖД тај посао ради”, навео је председник.
Ова деоница би требало да буде завршена, према плану, до краја 2021. године. Гради се из руског кредита, а Србија ће, како је то јуче казао Вучић, испуњавати своје обавезе на време. Напоменуо је да Србија троши онолико колико може, а да зарађује више него икада раније, да буџети расту, те да ће и убудуће бити улагања.
Руски амбасадор рекао је да је велика част што Русија учествује у овом пројекту, чије су димензије „величанствене”. Антрфиле
Разговори с Црном Гором о модернизацији пруге Београд–Бар
Председник Србије Александар Вучић најавио је јуче да ће разговарати с Црном Гором о плановима за модернизацију пруге Београд–Бар како би црногорска страна одрадила свој део посла на том пројекту. Казао је и да ће наша држава видети како да се из новог инвестиционог плана од 10 милијарди евра издвоји новац и за те радове. Председник је, на питање какви су планови за пругу Београд–Бар, рекао да Руси раде пројекат Ваљево–Врбица, дужине 210 километара, да је рађена реконструкција пруге Ресник–Ваљево, а кад се то заврши за седам, осам или десет месеци, онда ће се видети како ће се пронаћи новац у оквиру великог инвестиционог плана од 10 милијарди евра, да се те железничке трасе споје с Црном Гором.