уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:52

У Србији највише рекламација због кашњења летова

Број приговора путника у првих пет месеци 2019. увећан за 14 одсто у односу на исти период прошле године
Аутор: Ивана Албуновићчетвртак, 01.08.2019. у 09:00
(Фото Д. Јевремовић)

Одсек за заштиту права путника, при Директорату цивилног ваздухопловства Србије, прошле године примио је и обрадио укупно 278 рекламација путника из различитих разлога.

У првих пет месеци 2019. године било је 126 рекламација – што је пораст од 14 одсто у односу на исти период прошле године, речено је „Политици” у овом директорату.

Према њиховим подацима, у 2018. највећи број рекламација путника односио се на кашњење летова (105), приговора због кашњења или губитка пртљага било је 59, а 48 због отказивања лета. Забележено је 27 рекламација због ускраћеног укрцавања и 39 због недоумица око тумачења закона.

У Директорату цивилног ваздухопловства Републике Србије истичу да се старају о примени одредаба Закона о облигационим и основама својинско-правних односа у ваздушном саобраћају које регулишу права путника у случају отказаног лета, кашњења лета и ускраћивања укрцавања, односно које се тичу одговорности авио-превозника за транспорт њиховог пртљага. Ови прописи су, како се наводи, потпуно усклађени са три уредбе Европског парламента, као и одредбама Монтреалске конвенције.

Кажу да директорат има посебну организациону јединицу надлежну за заштиту права путника у ваздушном саобраћају, што им омогућава да обављају своју функцију у тој области у складу с обавезама из међународних уговора и домаћих прописа који су на снази.

Како се наводи на њиховом званичном сајту, путник који сматра да је повређено неко од права које има на основу Закона о облигационим и основама својинско-правних односа у ваздушном саобраћају, „треба прво да се обрати авио-превозиоцу, односно да му поднесе рекламацију у писаном облику и то најкасније у року од 90 дана од дана кад је лет обављен или када је требало да се обави, уз коју подноси одговарајуће доказе”. Дат је и линк обрасца за рекламацију с ближим упутствима.

Ако авио-превозник у року од 60 дана од дана доставе комплетне документације неопходне за рекламацију не удовољи путнику или не одговори, подносилац рекламације има право да пријави повреду прописа овог закона Директорату цивилног ваздухопловства Републике Србије.

Према актуелном закону, путницима се гарантује минимум права на накнаду штете и помоћ у случају ускраћивања укрцавања или отказивања летова или кашњења летова, смештања у нижу класу… За кашњење лета, рецимо, постоји неколико врста накнада, а износ зависи од дужине кашњења и дужине дестинације лета.

До два сата кашњења путник нема право на надокнаду штете.

И Хрватска агенција за цивилно ваздухопловство недавно је објавила да је прошле године примила 438 приговора у односу на 238 из претходних година, што је, како се наводи, раст од 84 одсто.

Путници у ваздушном саобраћају у Хрватској из године у годину су све свеснији својих права и све чешће их користе, о чему сведочи податак те агенције да су прошле године примили 130 одсто више приговора везаних за кашњење или отказивање летова.


Коментари1
fdd3b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miljana
Bivša zajednička kompanija u prošloj državi zvana JAT (šala a vremenom) baš zbog nesigurnog reda letenja i varemena polaska i dolaska. Znači li to da mi i dalje vučemokorene iz zajedničke države i da ništa nismo više naučili. Kod nas je sada avio saobraćaj repušten, po drugi put, inostranoj firmi i ništa se nije promenilo. Šta nam to govori? Možda da i nismo bili toliko loši koliko smo mislili i da je stvarnost da i drugi ne rade kako treba.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља