петак, 06.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:52

Вежбање на празан стомак здравије

Осим ефикаснијег сагоревања калорија, физичком активношћу пре оброка подстиче се и стварање протеина важног за регулацију шећера у крви
Аутор: Дејана Ивановићсреда, 24.07.2019. у 16:00
(Фото: Пиксабеј)

Вежбање пре доручка може имати више користи за здравље него оно које следи после јела, показало је истраживање о утицају узимања оброка у одређено време на физичку активност, недавно објављено у америчком „Журналу физиологије, ендокринологије и метаболизма”.

Резултати ове студије указују да време узимања оброка утиче на то колико ће се калорија сагорети током вежбања, али и да ли ће молекуларне активности унутар масних ћелија бити повећане тако да у дужем периоду могу довести до побољшања здравља.

Стручњаци Универзитета Бат у Великој Британији тестирали су десет младића који су на смену умерено вежбали током јутарњих сати пре доручка, или сат после оброка који је садржао максимално 600 калорија и састојао се од кришке хлеба, цереалија, путера и џема. Узорци крви који су узимани сат времена после вежбања (углавном брзог хода) током вишедневног истраживања показали су да је организам испитаника који су вежбали на празан стомак користио масне ћелије депоноване у телу. На другој страни, код особа које су доручковале мишићи су као гориво користили шећер из хране, а не масне ћелије које постоје у сваком организму. То значи да они који вежбају пре оброка брже сагоревају калорије али и троше масне ћелије депоноване у телу.

Ранија истраживања показала су да масне ћелије константно производе и мењају супстанце које могу да утичу на друге системе и органе у телу. Нова студија, међутим, показала је да се вежбањем на празан стомак покрећу процеси у масним ћелијама и активирају гени који производе протеине за регулацију шећера у крви и тако позитивно утичу на метаболичко здравље.

Иако је истраживање спроведено на Универзитету Бат било мало, како кажу научници, оно је покренуло питање да ли треба саветовати људима да вежбају пре оброка. Још много испитивања треба да се спроведе пре него што се одговори на то питање, каже професор Дилан Томпсон, директор здравствених истраживања на поменутом универзитету. 


Коментари3
3d296
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Berislavci
Ovo najnovije istrazivanje, iako nepotpuno da bi se doslo do sire naucne potvrde, odavno je prakticno potvrdjeno vojnickim jutarnjim vezbama pre dorucka. Naime, stalnim jutarnjim vezbanjem (15-20 min.) koje pocinje cim vojnik ustane iz kreveta i pravilnom tablicnom ishranom, vojnik se nakon godinu dana tako izmeni na bolje da ga rodjena majka jedva prepoznaje. Polazeci od licnog vojnickog iskustva, pokusavao sam da gladan rucno kosim! Ne ide, pada kosa iz ruku! Dakle, nuzna je mera u svemu.
daxkey
Svaki dan nešto novo. Elem, prethodno najnovije istraživanje na ovu temu je pokazalo da postoji razlika u efektu u zavisnosti od pola - žene više masnih naslaga sagore bez obroka pre vežbanja a kod muškaraca je obrnuto, bolji efekat se postiže uz adekvatan obrok pre vežbanja. Pitam se šta li će reći buduće najnovije istraživanje na ovu temu....
Бранислав Станојловић
Сам по себи празан стомак је најбоља вежба за губљење тежине.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља