понедељак, 16.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:04

Различите карте за ноћни превоз нису фалсификат

На овим линијама појавиле су се потврде за вожњу које нису идентичне. – Путници су посумњали да је реч о фалсификату, али надлежни истичу да су све регуларне, али су другачије јер су из различитих штампарија
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 14.07.2019. у 17:12

Једне вечери на ноћној линији возач ми је издао карту која ми је била сумњива. Одмах сам приметила да нема холограм, а учинило ми се и да је већа и дебља од стандардне. Када сам стигла кући, упоредила сам је са сачуваном од неких ранијих вечери и утврдила сам да су заиста другачије. Да ли је могуће да нам кондуктери ноћу продају фалсификате и те паре себи стављају у џеп?, запитала се Београђанка Анета која се јавила нашем листу.

Слично питање имало је још неколико житеља престонице који су нам се због исте недоумице јављали минуле недеље.

На основу одговора које смо добили од надлежних у граду, порука путницима који редовно користе ноћне линије је да не морају да брину јер су све карте које добијају од кондуктера исправне, оригиналне и регуларне. Разлика је у томе што се карте које су тренутно у оптицају штампају у различитим штампаријама.

– Завод за израду новчаница и кованог новца обавестио је Секретаријат за јавни превоз да неће бити у могућности да у наредном периоду испуни захтеве по питању штампања карата за минибус експрес линије и линије ноћног превоза путника у Београду. С обзиром на новонастале околности, а како би се неометано наставила продаја карата на овим линијама, секретаријат је обавестио све превознике ангажоване за рад на минибус експрес и ноћним линијама да је неопходно да самостално изаберу штампарију у којој ће убудуће штампати карте – наводе у Градској управи.

Због свега овога, превозницима је наложено да новоодштампане карте морају да садрже елементе карата које је штампао Завод за израду новчаница – да морају бити исте боје, облика и одштампане на квалитетном папиру. Пре сваког штампања карата, превозник мора да се обрати Секретаријату за јавни превоз да би се одредили серијски бројеви под којим карте могу бити одштампане за количине по избору превозника.

– Карте морају бити у блоковима перфориране и штампане тако да после издавања карте са серијским бројем кориснику превоза у блоку остане исти серијски број карте која је издата. Превозник је дужан да карте продаје по редоследу серијског броја – указују надлежни у граду.

Како додају у Градској управи, према информацијама добијеним од превозника, приликом одабира штампарија њима је појашњено да на основу законских регулатива ниједној штампарији, изузев Заводу за израду новчаница, није дозвољена употреба холограма код штампе карата.

– Зато су прихваћена доступна решења за штампање карата без холограма, али са највећим могућим степеном заштите који у овом тренутку може да се обезбеди. На минибус експрес линијама, за које је завршен поступак јавно-приватног партнерства са елементима концесије, од 1. септембра стартоваће продаја карата у возилу код возача које ће бити штампане на уређају за продају карата повезаним са возачким компјутером. У току је и припрема поступка јавно-приватног партнерства са концесијом за линије ноћног превоза. После његовог окончања и избора приватног партнера на исти начин обављаће се продаја карата и на линијама ноћног превоза – најављују у граду.

Тренутно је за рад на линијама ноћног превоза ангажовано пет приватних превозника. То су „Арива литас”, „Ласта”, „Престо”, „Ћурдић” и „Луи травел”.

Већина полазака са Трга републике

Према званичном попису, тренутно постоји 25 ноћних линија. Све линије ноћног саобраћаја приватни превозници су преузели од априла 2006. године, на основу решења Секретаријата за саобраћај, односно тадашње Дирекције за јавни превоз.

У редовним околностима, када нису измењене трасе, већина ових аутобуса полази са Трга републике, а део њих са Дорћола, Славије, Савског и Студентског трга. Ноћне линије веза су центра и Медаковића, Браће Јерковић, Рушња, Ресника, Кнежевца, Батајнице, Земун-поља, Угриноваца, Падинске Скеле, Пиносаве, Бежанијске косе, Сремчице…

Ови аутобуси, који саобраћају од поноћи до четири ујутру, иду углавном на пола сата или сат, али путници се жале да повремено без икаквог објашњења знају да изостану поједини поласци. За оне који немају за такси то значи да су у појединим ноћима, у зависности од линије, осуђени на чекање аутобуса сат, па и два сата.

 


Коментари2
262da
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dz.Svetac
Ok, ovolika cena , a zašto ne važe markice zaposlenih !!! Uz to i gužve su ko sardine se vozimo !!!
Pera
Ako se toliko plaća ne vidim razlog da sve ove linije ne saobraćaju na po 15 minuta

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља