среда, 11.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:19

Код приватника клима хлади, у аутобусима ГСП-а – како која

Сва возила која имају исправне уређаје биће обележена налепницама. – Дат налог ГСП-у да се ред вожње усклади тако да на свака четири возила на одређеној линији не буде више од једног које нема исправан клима-уређај
Аутор: Дејан Алексићсреда, 03.07.2019. у 08:36
На појединим линијама возе аутобуси који уопште немају клима уређаје (Фото А. Васиљевић)

Претње надлежних да крећу ригорозне контроле рада клима у јавном превозу, али и да следе драконске казне за превознике који их не укључују изгледа да су већ јуче уродиле плодом. Репортери „Политике” провозали су се аутобусима приватних превозника и ГСП-а. На основу првог утиска, чини се да су то приватници. Климе у већини њихових аутобуса јуче су радиле јаче него икада. На случајном узорку у различитим деловима града, наши репортери су, као и остали путници, уживали у пријатној вожњи на линијама 25, 26, 33, 39, 48, 511... Како не би испало да је срећа, одлучили смо да сачекамо неколико аутобуса на истој линији и избор је пао на линију 26. У сва три аутобуса која су наишла у размаку од десетак минута клима је радила. Једина разлика била је у јачини – хладније је било у аутобусима са мање путника.

И путници су свој део посла јуче урадили како треба. Пошто су климе радиле, није било отварања прозора.

На тај маневар ипак су морали да се одлуче путници који су користили возила ГСП-а. Док је на појединим линијама, као што су 40, 77 или ЕКО1, хладило „за медаљу”, у другим возилима највећег градског превозника било је као у котлу. На такво искуство и јуче су се жалили путници на линијама 27, 29, 31, 65, 67... И ту није реч само о старим ГСП-овим аутобусима и трамвајима који немају климе, већ и о релативно новим аутобусима који климу имају попут „солариса”.

Део грађана који немају избора и углавном се возе ГСП-овим возилима јуче су негодовали питајући се да ли то надлежни, иако су запретили ригорозним контролама, гледају кроз прсте највећем престоничком превознику.

Како за наш лист подсећају из Секретаријата за јавни превоз, Одлуком о јавном линијском превозу путника на територији града прописано је да „возила у обављању линијског превоза у летњем периоду морају бити проветрена, односно када је спољна температура изнад 25 степени Целзијуса морају бити расхлађена, уколико поседују систем расхлађивања”.

– У складу са тим, возила ГСП-а која немају уграђен клима-уређај неће бити предмет контроле исправности рада ових уређаја. Пре свега се мисли на трамваје у које није могуће уградити их, као и на аутобусе који ће бити искључени из саобраћаја после куповине 244 возила у току ове године, али ће код њих бити обављана контрола која се тиче ношења униформе и чистоће возила – прецизирају у секретаријату додајући да се у свим осталим аутобусима ГСП-а контролише исправност и рад клима-уређаја.

– У складу са потписаним уговорима, превозницима се наплаћује уговорна казна од 20.000 динара за сваку неправилност уочену у свакој контроли. Иста одредба присутна је у уговору са ГСП „Београд”, као и у уговорима потписаним са приватним превозницима, па ће се на исти начин кажњавати неправилности код свих превозника – кажу у секретаријату.

Контроле ће се обављати континуирано у току године, а акценат ће бити на адекватној употреби клима-уређаја лети и система за грејање зими. Провере могу да задесе било које јавно возило јер ће се спроводити по систему случајног узорка и на основу пријава грађана.

Како је јуче прецизирао секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић, са ГСП-ом је ситуација другачија због лошијег возног парка, али очекује да ће до 10. јула на улицама бити 434 ГСП-ова возила са исправним климама, што је око 75 одсто од укупног броја оних која саобраћају у току лета.    
– До тог рока сва возила која имају исправне клима-уређаје биће обележена налепницама да би грађани били информисани. Дали смо налог ГСП-у да се ред вожње усклади на тај начин да на свака четири возила на одређеној линији не буде више од једног које нема исправну климу – казао је Васиљевић.

Откако су кренуле жалбе грађана и оштрија реакција надлежних, обзнањено је да неке од клима не раде због штедње горива. Обелодањено је и да поједини расхладни уређаји у неким аутобусима ГСП-а не раде јер фале делови. Зашто у сусрет лету делови нису на време набављени и климе нису на време поправљене, али и која тачно возила највећег превозника уопште немају систем за расхлађивање, у ГСП-у нису били расположени да одговоре. 


Коментари9
47b94
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Глас разума
негде сам прочитао да до новембра сви морају да иамју климе. Ако није могуће пре, требало би обавезати превознике без ових уређаја да не затварају врата током вожње да тако што више свежег и колико толико расхлађеног ваздуха уђе у аутобус.
L'enfant terrible
Meni je samo jako interesantno zašto se baš sad javlja hajka na autobuse bez klime. Toga je oduvek bilo, a i biće ponovo, samo kad prođe plan koji treba da se ostvari. Da li je opravdanje kupovine novih autobusa, ili šurak drži firmu za ugradnju klima uređaja, nisam pametna...
Београђанин
Наравно, класична прича. Приватне фирме морају да прате апсолутно сва правила док они који су у државном власништву могу како хоће и нико не сноси било какве последице за своја (не)дела. То је наравно јер су државне фирме и установе пуне неспособних људи који су ту дошли преко везе ... док способни млади одлазе у Немачку, Аустрију, Норвешку...
МP
...iscrtati strelice što jasno i vidljivo označavaju smer kretanja kroz vozilo pa ako i to ne pomogne da kontrolori naplaćuju kaznu analogno nepropisnom parkiranju. Nije se deo ovih "od preko" (iz EU) rodio kultivisan i disciplinovan već kaznama "usmeravao" ka uljudnom ponašanju pa bi taj "pelcer" napokon mogao i ovde da se primi.
MP
nastavak -radi se o grupisanju i "gužvanju" putnika na srednjem ulazu dok je ostatak prostora u autobusima potpuno prazan tj dostupan za normalno stajanje. Najveći broj tih "načičkanih" ne silazi na prvoj stanici već telefonira, služa muziku ili tu stoji "zakovan" iz samo njima poznatih razloga. Putnicima mkoji silaze ili se nevoljno pomeraju ili kao hipnotisani pilje u iste valjda začuđeni šta ima neko da silazi pre "njihove" stanice? Elem za takve nevične korišćenju javnog gradskog prevoza...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља