недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

Новосађани још дуго без воза до Београда

Повратна возна карта стајала је 460 динара, док аутобуска у једном смеру у просеку кошта око 700 динара. – Најскупљи је превоз аутомобилом – за бензин и путарину, ускоро 12 одсто већу, потребно је издвојити око 2.500 динара
Аутор: Снежана Ковачевићпетак, 21.06.2019. у 18:00
Возови више не иду преко „новог Жежеља”, тек изграђеног железничко-друмског моста (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Новосађани су на дуге стазе остали без возова до Београда, а то је увек био најјефтинији превоз путника. Железничка линија укинута је између Новог Сада и Београда од фебруара због изградње брзе пруге.

Возови ће поново туда ићи тек, како се најављује, крајем 2021. године. Доскоро су и Београђани могли да за 460 динара возом дођу до Новог Сада и врате се назад. За тај новац превоза више нема. Друмски је знатно скупљи, а од првог јула стиже и повећање путарине.

Брза пруга, која ће се градити и даље према граници на северу, прави се из руског кредита, а тренутно су обимни радови код Чортановаца, где се на градилишту километарских размера диже вијадукт и буше два тунела. Због тога возови више не иду ни преко „новог Жежеља”, тек изграђеног железничко-друмског моста у Новом Саду, на чији завршетак се годинама чекало. Преко њега су прелазили девет месеци.

Путницима на релацији Нови Сад – Београд преостало је да путују аутомобилом или аутобусом, а ускоро и уз 12 одсто веће путарине. Ова накнада ће за аутомобил коштати 235 динара уместо 210. У оба смера, возач ће плаћати 50 динара више него пре, колико рецимо кошта векна хлеба, или бакшиш у кафићу, зависи из ког угла се гледа.

Најскупљи је превоз аутомобилом, а да би ауто-путем из Новог Сада путник на овај начин стигао у Београд, и назад, потребно му је око 2.500 динара. Прецизнија рачуница зависи од потрошње горива.

На Међумесној аутобуској станици у Новом Саду кажу да карта за ауто-пут до Београда сада кошта у просеку 700 динара, тако да је у оба смера око 1.400 динара. Најјефтинија кошта 460 динара у једном смеру, али су поласци по тој цени само двапут дневно.

Нема дилеме да ће путарина повећати и трошкове аутобуског превоза, те да долази као „со на рану” путника који преживљавају „силне перипетије” у железничком саобраћају након измештања београдске станице из центра града.

Осим возова, нови друмско-железнички мост чека и свој назив, а последњу иницијативу подео је градски одбор ЛСВ-а који предлаже да то буде мост 23. октобра, поводом 75 година од ослобођења Новог Сада.

На питање о прекиду железничке линије која обухвата и нови мост, потпредседница овог одбора Маја Седларевић, одборница у Новом Саду и посланица у Скупштини Војводине, каже да је била непријатно изненађена тиме што возови туда годинама неће ићи.

„И сама сам као студенткиња путовала возом у Београд, тако да знам колико железница значи нарочито за студенте”, каже Седларевићева за наш лист. Али једина адреса да се то питање размотри, сматра, јесу „Железнице Србије” и министарство за саобраћај, али и локалне самоуправе, додаје, које би можда покренуло одговарајући програм субвенција.


Коментари15
390d5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Igor
Ako Vojvodina bude nezavisna i Liman ce biti nezavistan od Vojvodine pa ces da spremas pasos!
Beogradjanin Schwabenländle
Просто је невероватно колико мало знају, или боље речено ништа не знају. Најбоље и наједноставније земљиште за изградњу пруге, нигде брда, само две реке, нема гранита. Нема вајде причати, жао ми је људи, али може бити и " нешто иза брда", како написа Иштван. Зато се вероватно све стране творнице и граде у Војводини, а не у ужој Србији.
Istvan
Vojvodina će ubrzo biti nezavisna država pa joj voz do Beograda ni ne treba.
Vlada
Vec su ukinute veze Vrsac-Temisvar, nema vise turista koji koriste voz za obilazak Srbije i dalje... i linija bivseg Beovoza, Pancevo -Beograd, a grad na Tamisu lezi sa obe strane pruge sa cetiri stajalista Beovoza, grad koji vredi obici kao turista da ne govorimo da su nas sve nagurali u autobuse i jos kukaju kako im lose ide. Kada ne koristimo ono sto imamo zasto se zalimo i trazimo donacije i kredite?
Препоручујем 8
Marko Nikolić
Ostatak teksta iz štampanog izdanja Politike: Inicijativa za dotacije putnicima koji su primorani da plaćaju više Bar dok se ne uspostavi železnički saobraćaj, putarina ne bi trebalo da se naplaćuje duž ukinutih pruga, smatra novosadski odbor DSS-a. Stranka je vanparlamentarna i mimo veće medijske pažnje, ali je nedavno postavila zanimljivo pitanje i o dotacijama putnicima koji su posle prekida železničke linije prinuđeni da plaćaju više. Neophodno je da se stanovništvu omogući ekonomski prihvat
Kostadin
Od kraja II s. rata do danas sprovodi se negativna selekcija i to u svim sektorima života i rada. Partija, a posle i partije su nas urnisale i ojadile do maksimuma. U željeznici, koja je uvek bila država u državi, su prenjačili u nesposobnim kadrovima , dupliranjem zaposlenih od potrebnog broja i mnogobrojnim aferama. Setite se samo Dragoljuba Simonovića, bivšeg direktora "Železnica Srbije" pa onda Bivšeg direktora železnica Milanko Šarančića.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља