понедељак, 19.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:38

„Фејсбук” нуди новац у замену за податке

Најпознатија друштвена мрежа исплаћиваће месечне накнаде корисницима који им дозволе да детаљније приступе њиховим телефонима и прате њихове активности
Аутор: И. Албуновић – Ј. Антељсреда, 19.06.2019. у 22:55
(Фото Пиксабеј)

Највећа друштвена мрежа „Фејсбук” прелази на нови ниво сарадње са корисницима тако што ће им понудити исплату месечне накнаде у замену за детаљнији приступ њиховим телефонима. Наводно, нова услуга биће понуђена свим корисницима андроид оперативног система који су старији од 18 година и имају пејпал рачун на своје име. Систем ће потом, онима који прихвате услове, и дају одобрење „Фејсбуку”, како је наведено, за истраживања тржишта прикупљати информације о уређају, употреби одређених апликација, времену проведеном на њима, као и податке о осталим активностима.

– На тај начин ће се открити које апликације наши корисници највише користе и како их користе – поручили су из ове компаније. Иначе, оно што су корисници одмах желели да знају је да ли на овај начин њихови подаци могу бити злоупотребљени. Из „Фејсбука” су, међутим, поручили како систем неће прикупљати информације о лозинкама и корисничким подацима, као ни личним порукама и фотографијама. Такође, они тврде да податке неће делити с неким другим, међутим, стручњаци упозоравају да би корисници ипак пре прихватања овакве сарадње требало да размисле.

– „Фејсбук” мора понудити већу транспарентност свог пословања како би доказали да корисници могу да им верују пре него им омогуће увид у мобилни телефон, упозоравају стручњаци. Овим поводом, огласила се и глобална агенција за истраживање тржишта „Ворлд прајваси форум”. Они подсећају власнике телефона да чак и коришћење апликација попут оних за тренинг или контролу здравља могу открити деликатне информације о власнику које он можда не жели да подели са другима. Поставља се питање како можемо бити сигурни да ће заиста подаци остати заштићени и да их неко неће препродати оглашивачима, компанији која тек осваја тржиште или некој другој институцији без нашег одобрења. Амерички медији упозорили су пре неколико година да се у овој индустрији обрће неколико милијарди долара практично без икаквог надзора. Највећи део тога за сада остаје ипак на нивоу безопасног потрошачког маркетинга. Али чињеница је да трговање подацима постаје други, могуће и подједнако важан извор прихода за трговце у свим секторима ако знају како да их употребе. Посебно у онлајн продаји, где су могућности прикупљања, али и злоупотребе, бесконачне.

Иначе, ово није прва услуга такве врсте коју је „Фејсбук” понудио. Наиме, 2016. године најпопуларнија друштвена мрежа корисницима у доби од 13 до 35 година исплаћивала је око 20 долара месечно за инсталацију апликације „фејсбук рисрч”, преко које су прикупљали информације о историји претраживања, и уопште о активностима на телефону. Најновија понуда „Фејсбука” у почетку ће, како се наводи, бити доступна на тржишту САД и Индије, а за сада се не зна колико је друштвена мрежа спремна да плаћа ову услугу месечно.


Коментари6
8ea26
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
Питање јел вас ко тера да користите те трице и кучине ?
Братимир
Нису трице. То је као када би сте рекли „ко вас тера да користите телефон или електронску пошту?".
Препоручујем 6
Igor Mladenovic
Fejsbuk i velike tehnoloske firme (Google, Amazon, Apple) su napravile veliki uspeh sto su pretvorile ljude u podatke. Svaka informacija (lajk, slika, tekst) je iskoriscena za identifikaciju potreba i prodaje usluga. Sasvim je logicno da Fejsbuk trazi da razvije sopstvenu devizu, posto je sada ta kompanija mocnija cak i od neke zemlje. Medjutim, ako je Fejsbuk drzava, njeni stanovnici se ne mesaju jedni sa drugima. Ne moze vecno takav model da bude uspesan.
Александар Поповић
То што се већ од самог почетка мобилни телефони и интернет уопште користе у маркентиншке сврхе, и није најопаснија ствар која нам се свакодневно догађа. Али, што се прати и бележи сваки корак, злоупотребљавају дечији снимци, бекежи контакт са банком..., то већ мора да забрине. И ту, организовано на државном нивоу, мора нешто и да се предузме.
Братимир
Фејсбук и остале технолошке компаније све раде у дослуху са тајним службама САД.
Nebojša
Фајлбук.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља