петак, 13.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Последња дозвола за златиборску гондолу

Аутор: Бранко Пејовићуторак, 18.06.2019. у 22:01
(Фото ЈП „Голд гондола” Златибор)

Чајетина – Златиборска панорамска жичара, популарна „Голд гондола”, најдужа једножична у свету (око девет километара), почеће за који месец да превози путнике преко ове планине, најпосећеније у Србији. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је минуле седмице и пету, последњу грађевинску дозволу за изградњу златиборске гондоле. Тиме је отворило врата општини Чајетина, инвеститору тог захтевног и скупог подухвата (око 13 милиона евра, све из буџета локалне самоуправе), да сасвим приведе крају већ поодмакле радове на овом највећем пројекту у туризму Златибора и западне Србије.

Пошто су, уз претходне четири дозволе, овде ефикасно већ направљене почетна станица гондоле на Златибору, последња станица на врху Торника, већина стубова дуж дуге трасе и пратећи објекти – а модерна опрема с кабинама купљена је у Француској – преостало је да се петом дозволом заврше радови на међустаници уз Рибничко језеро. Они укључују изградњу гараже за смештај кабина, простор за приступ гондоли, приступне рампе и наткривени плато, саопштено је из општине Чајетина, уз напомену да је предрачунска вредност те фазе радова процењена на 250 милиона динара.

– Ова најдужа панорамска гондола на свету повезаће центар Златибора са Ски-центром „Торник”, уз једну међустаницу на Рибничком језеру, и представља пројекат од националног значаја, који ће додатно подстаћи развој туризма, али и привредни развој не само Чајетине и западне Србије већ и целокупне Србије – наводе из СО Чајетина.

И док се броје дани до прве вожње преко златиборских пространстава, у трајању око пола сата, с импресивним погледом са висине, не заборављају се ни тешкоће које су годинама пратиле поступак добијања фазних грађевинских дозвола за ову гондолу и доводиле до пролонгирања радова, па и несугласице на релацији држава – општина Чајетина. Све је то, ипак, превазиђено у корист општег добра и Златибора, који ће пред све бројнијим иностраним и домаћим туристима ускоро моћи да се подичи садржајем достојним најразвијенијих туристичких центара.

Подсећања ради, камен темељац за златиборску „Голд гондолу” свечано је откривен у центру Златибора на Преображење 2015. године. Подухват је тада представљен као највећи у историји овог краја. У поздравној речи, коју је за ту церемонију послао Жан Сушал, председник управног одбора француске групе „Пома” („Помагалски”), која је испоручилац опреме за гондолу, наведено је да су тимови те компаније дизајнирали овај превозни систем са поузданом и удобном жичаром која се савршено уклапа у екологију средине. – Ова гондола хоризонталне дужине од 8.866 метара, опремљена са 36 стубова и 55 кабина може се подичити да је најдужа икада направљена једножична одвојива гондола не само у Србији него у целом свету, према нашем сазнању – написао је тада Сушал.

А онда су уследила отезања око дозвола, па су тек августа 2017. званично почели радови на гондоли, и то од последње станице, отварањем градилишта на највишем златиборском врху Торнику. Радило се потом и градило чим која дозвола стигне, ефикасни су били извођачи: конзорцијум који чине „Јединство” из Ужица, „Хидромонтажа” и „Елкомс” из Београда, те „Амига” из Краљева, уз стални надзор француских стручњака из компаније „Помагалски”. До сада је већи део планираних послова урађен, а подигнути стубови привлаче погледе.

Председник општине Чајетина Милан Стаматовић не крије задовољство што ће гондола ускоро превозити путнике преко Златибора. Он најављује да би до краја августа могле да крену пробне вожње „Голд гондолом”, а на друштвеним мрежама је поводом добијања последње дозволе објавио:

– Велика захвалност свима који су нам помогли, свима који су нас подржавали на различите начине у овој борби која је трајала годинама. Златибор ће у понуди имати најдужу гондолу на свету!


Коментари7
783d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zile
Sa srecom...Cestitam i imam jedno pitanje/komentar. Ribnicko jezero je vestacka akumulacija za vodosnabdevanje Cajetine i Zlatibora. Da li stanica gondole na ovom jezeru treba da doprinese iskoriscenju turistickog potencijala jezera? Jezero je divno, ali je njegov potencijal samo u uzivanju u posmatranju te lepote. Svaka gradnja je, koliko se secam, ranije bila zabranjena, kao i kupanje itd.
промашено улагање
Не мислим добро о овој гондоли, као ни о београдској. Да ли су мислили на високу температуру која се у кабинама развија лети на тако дугом путовању? Да ли има довољно ваздуха? Брже и лакше се стиже колима, а гондола не иде високо и преко превоја да би поглед био бољи него с околних брда. И, има их дужих у свету - чини ми се у Казахстану, којима иду из равнице у планине. Ипак, желим им срећу, а исплатити се неће никада.
Милош В.
Свака част! Тако се води општина! Камо среће да нам се тако домаћински и озбиљно управља земљом.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Изгурасте ви своје! Браво и нека је са срећом! Ма, ко сме, тај и може...
Muradin Rebronja
Aferim!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља