петак, 18.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:12

Октобар – нови рок за отварање пасареле

Рушење нелегалног објекта још једном је одложило завршетак пешачког моста који повезује Београдску тврђаву и пристаниште, и уређење простора између Бетон хале и „Бела висте”
Аутор: Далиборка Мучибабићнедеља, 16.06.2019. у 21:21
Пе­шач­ка пре­чи­ца од сто­ти­нак ме­та­ра ду­гог мо­ста по­ве­за­ла је пар­кинг на кро­ву Бе­тон ха­ле и Са­ва ка­пи­ју, где се на­сла­ња на Бе­о­град­ску твр­ђа­ву (Фотографије Ди­рек­ци­ја за гра­ђе­вин­ско зе­мљи­ште)

Ни мањег пројекта ни више померања рокова за његов завршетак. Овако би се могла описати изградња пешачког моста који спаја Савско пристаниште и Београдску тврђаву. Нови рок за окончање овог посла започетог у септембру 2017. је октобар, а до тада треба да буде завршена друга фаза градње – урeђeне пeшaчке и бициклистичке стaзе, сa oзeлeњaвaњeм и прaтeћим мoбилиjaрoм нa прoстoру уз рeку, гдe пaсaрeлa силaзи нa Сaвски кej. Она ће почети тек када инвеститор Дирекција за грађевинско земљиште добије дозволу, а може тек сада да је затражи јер је коначно прошле недеље порушен нелегални објекат тик уз пасарелу који се испречио уређењу простора између Бетон хале и ресторана „Бела виста”.

Уклањање приземне бараке од 400 квадратних метара започето је у марту ове године пошто је власнику објекта одбијена легализација и он је о свом трошку, тврдио је тада инвеститор, започео рушење. Три месеца је било потребно да се нелегални објекат збрише са лица земље, само зато што је каже Марко Стојчић, градски урбаниста, власник објекта користио све начине и правне лекове за одуговлачење рушења.

– Власник се обавезао да ће уклонити објекат подигнут без дозволе али је онда успоравао посао и на крају га је град порушио и испоставиће фактуру власнику који ће морати граду да плати рушење. Сада можемо да затражимо дозволу за другу фазу и надамо се да ћемо је ускоро добити – наглашава Стојчић.

Извођач радова фирма „Баувесен” која је ангажована на бројним градским инфраструктурним пројектима, има 150 дана да среди простор око пасареле. У тој фирми тврде да другу фазу могу да заврше и пре рока. У то су били убеђени сви људи укључени у овај пројекат али су се њихове амбициозне прогнозе распршиле као мехур од сапунице. Почетак градње најпре је најављен за јун 2016. а градилиште је отворено тек после 15 месеци. Трку са временом успорило је и препројектовање темеља пасареле како не би биле оштећене затеге из 1914. године од којих је изграђена обалоутврда. То је, како тврде у „Баувесену”, потрајало око четири месеца. У јануару ове године мај је био у игри за завршетак посла вредног 200 милиона динара са ПДВ-ом, али ни то се није обистинило.

Пешачка пречица од стотинак метара дугог моста повезала је паркинг на крову Бетон хале и Сава капију, где се наслања на Београдску тврђаву. У њеном продужетку је вијугава рампа за силазак на шеталиште поред реке. У центру рампе је десет метара високо постоље у чију унутрашњост је уграђен лифт, а на његовом врху биће необична скулптура „Оданде довде”, коју су пре 11 година осмислили вајар Мрђан Бајић и његов британски колега Ричард Дикон.

Скулптура је завршена и привремено је од октобра 2017. изложена поред градилишта, а у августу би, незванично сазнајемо, требало да буде монтирана.

За израду тог уметничког дела „Делта холдинг” је граду донирао 300.000 евра, а Саобраћајни институт ЦИП поклонио му је пројекат целог комплекса.


Коментари5
cb5ec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Драган Марковић
Да ли сте прошли поред да видите како то изгледа? Што неко написа "него што је ружно". Заиста, то је обична, на око као да је лимена, пијачна пасарела преко ауто пута. Толико штрчи у односу на тврђаву да је то тужно. Али, најгоре је што нема никакву функцију: води вас у подножје дела тврђаве где нема буквално ничега. Или да шетате лево и десно уз улицу док не дођете до цивилизације, или да се пењете степеницама 30 метара
Dane
Ajd’ sto je malo i sto se gradi dugo, nego sto je ruzno.
Aranđel Mihajlović
Ovo je za ,, Verovali ili ne '' svetskog graditeljstva . Tragično je što je istoj firmi poverena izgradnja i Beogradske autobuske stanice na Novom Beogradu , koja je trebalo da bude završena u oktobru ove godine . Kakva li će neodrživa opravdanja naći za ovaj mnogo složeniji projekat .
Fonko
Moze li to stvarno da kosta 1,7 miliona eura?
Дом престарелых
Može koliko hoćeš. Tender ide ovako: prvi ponudi izgradnju za 200000€. Drugi za 300000. Treći za 1,5 miliona. Izaberu trećeg. Treći uzme za podizvođača prvog i sve mu plati. Ostatak se podeli između naručioca i glavnog izvođača
Препоручујем 24

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља