субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:39

Немачкој недостаје 60.000 камионџија

уторак, 04.06.2019. у 15:39
Немачка постаје обећана земља за камионџије (Фото Никола Тркља)

БЕРЛИН - Немачкој тренутно недостаје између 45.000 и 60.000 возача камиона, преноси портал Сибиз позивајућу се на немачке медије.

Немачко удружење шпедитера и логистике већ сада упозорава да би полице супермаркета ускоро могле бити празне и тражи да се предузму мере које ће учинити да занимање возача камиона буде што атрактивније младим људима.

Ниска плата и лоши услови рада учинили су тај посао непопуларним, а управо недостатак возача камиона биће главна тема програма четвородневног Сајма транспорта и логистике који у уторак почињу у Минхену.

Портпарол сајма Стефан Румел упозорио је да сваке године у Немачкој 30.000 возача камиона оде у пензију, а да је истовремено нових возача тек пола од тог броја.

Више од трећине возача у Немачкој има 55 и више година, тек 2,5 одсто их је млађих од 25 година, а 40 одсто возача камиона могло би отићи у пензију у следећих 10-15 година.

Румел наводи да би тако 2030. године у Немачкој могло недостајати чак 150.000 возача камиона, преноси Танјуг.

Медији преносе да се истовремено повећава обим транспорта, да је томе допринело и снажно повећање онлајн трговине, те да недостатак возача не могу попунити више ни возачи из источног дела Европе.

  


Коментари18
29400
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Закувам, зачиним, замастим, подложим добро и пустим да прокључа. Кад искипи СВЕ, ајте код мене, шта ћете на тој врелој рингли (а у прегорела је).... а и шпорет је за бацање...
Младен
Е , насмијах се лепо овима што коментаришу да ће ускоро камиони бити роботизовани итд, итд...! Причате напамет. Возим камион, живим у иностранству, познајем ову тему- једино што је реално у погледу транспорта је више пребацивање робе контејнерима железницом и камионских приколица такође железницом као што то раде у УСА велике транспортне компаније “svift, ups , snider” итд . Од роботике ни трага нити че бити! Зато, ко може , за Њемачку и низ цесту!
Beogradjanin Schwabenländle
У немачкој су почела тестирања камиона без возача, процес који ће трајати по писању стручне штампе и десет година. У Исто време се тестирају и веома велики камиони који су за око 10 метара дужи од сада најдужег шлепера.Осим тога се тестирају већ и камиони на погон батерија и отворена је прва деоница за тестирање, од Франкфурта/М, до Егелсбаха, око 30 километара дужине према Дармштату. Постављене су жице као за трамвај/тролебус, и само подигну тролу, искључе дизел и возе на струју.
Препоручујем 2
Raca Milosavljevic
... pre dvadesetak godina izracunali su pedantni nemci da im treba isto tako oko 80 000 strucnjaka za programiranje ... zna se da su indijci tu najbolji ... podje javna rasprava,oni hoce sa porodicama,nemci nece hoce samo izinjere ... a evo danas su bas omeksali ... nude mnogo olaksica za novu radnu snagu koja im bas fali ...
Божидар
Само да знате то више нису Паја и Јаре! Треба знати мало више енглески а можда и мало немачког. Треба знати попунити обрасце, усваја се електронска теретница, све дигитално. Све са навигацијом и праћењем са ЏПС-ом, нема скренуо само два км да види тетку у Штутгарту. Не мали број има и камере али не само за снимање саобраћаја већ и кабине тј возача. Све је плаћено али и под контролом. Не постоји - е, научићу већ треба знати сад.
Boro
Njihov problem!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља