уторак, 10.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:03

Лифтови на „Прокопу” прорадиће средином јуна

Обављају се заваривања, фарбају се делови конструкције, обављају пробне вожње. – Спуштање до перона на овај начин требало би да профункционише половином јуна
Аутор: Дејан Алексићсубота, 01.06.2019. у 10:36
(Фото Д. Алексић)

Делић по делић слика главне престоничке железничке станице „Београд центар”, полако се склапа попут пазл игре. Још се не зна када ће „Прокоп” добити станичну зграду и приступне саобраћајнице из правца нишког ауто-пута, али за неколико седмица на овој станици коначно ће прорадити два лифта од којих ће сваки моћи да прими по 13 особа.

Уградња лифтова започета 25. фебруара требало би да буде завршена до средине наредног месеца, а стање на „Прокопу” указује да ће тако вероватно и бити. Мајстори тренутно раде и испод станичне плоче, на перону шест где ће бити подземни улаз у лифтове, али и изнад плоче где ће се налазити надземни улази.

Радници „Прогреса” из Малог Зворника и „ГТ лифта” из Београда, фирми које су победиле на тендеру вредном 56,3 милиона динара, тренутно обављају завршна заваривања, фарбају делове конструкције лифтова, а обављају и пробне вожње.

Изглед елеватора којим ће се путници на станици „Прокоп” убудуће спуштати у перонски део тренутно се боље може уочити управо на перонима, јер су на надземном делу и даље прекривени заштитним фолијама. Реч је о стаклено-металној конструкцији, а сваки лифт ће бити носивости од по хиљаду килограма.

Како су раније указали у „Инфраструктури железнице Србије” биће постављени и пиктограми који ће усмеравати путнике ка лифтовима који ће функционисати независно од тога што и даље у „Прокопу” не постоји станична зграда.

Пре предаје лифтова на употребу, мајстори ће морати да среде и тротоаре и прилазне површине, али и да поставе надстрешнице.

Претходних месеци на новој централној железничкој станици окончана је градња дела бетонске плоче што је била међуфаза у градњи новог станичног комплекса, која је подразумевала проширење плоче за 130 метара са западне стране. Урађена је армирано-бетонска конструкција првог перона и плоче која делимично наткрива први и други колосек.

Тренутно „Београд центар”, где је  сређени перонски део отворен у јануару 2016, има око 40.000 квадрата плоче од 45.000 колико би укупно требало да има. Ове године, како су раније најавили надлежни, очекује се да Кувајтски фонд за арапски економски развој одобри кредит за сређивање преосталих сегмената плоче и изградњу станичне зграде. Њу путници не треба да очекују пре 2021. или 2022. године.


Коментари15
d7414
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gaja
Koje godine???
Beogradjanin Schwabenländle
KONE из Финске је " само " један од 4 највећа произвођача покретних степеница и покретних трака за ходање, као и лифтова, на свету. Не, највећи.
mali Građanin
Sramota je glavnu železničku stanicu ostaviti bez lakog pristupa gradskog saobraćaja, i toliko ga udaljiti od glavne autobuske stanice. Teško je doći do železničke stanice, osim ako ne stanuješ u samom centru. Prinuđen si da menjaš jako retke autobuse po nekoliko puta. Sramotimo se pred strancima koji dođu da posete našu zemlju, sramotimo se pred rođacima koji dođu iz unutrašnjosti. Tuga je kad invalide sa kolicima spuštaju 2 sprata noseći ih na stepenicama. Za Beograd na vodi se ima para.
bane
Prave reči za ova dva kućna lifta je mazanje očiju i da nas smatraju idiotima.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Na Mostu preko Ade su pre sedam godina ugrađena dva Klemann lifta koji su plaćeni skoro milion evra, ali do danas još nisu proradili. Zanimljivo je, da je te Klemann liftove ugradila firma »GT lift« koja je inače i seviser tih liftova koji se proizvode u Grčkoj i koja je za skoro pola miliona evra dobila posao da ugradi dva Klemann lifta na železničkoj stanici »Beograd centar«. Inače, liftovi koji se sada tamo ugrađuju; 13 osoba – 1.000 kg.nosivost su za stambene zgrade, a ne za javne objekte.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Inače, za novac kojim su plaćana dva Klemann lifta na Mostu na Adi i dva lifta za železničku stanicu »Beograd centar« mogli su se kupiti najbolji »Kone« liftovi za javne objekte. Inače za onoga ko se ne razume u liftove, »Kone«, Finska je najveći svetski proizvođač liftova i pokretnih stepenica i imaju mnogo veći izbor liftova za javne objekte neko Klemann; MonoSpace 500: max 15 pax – 1.150 kg., MonoSpace 700: max 33 pax – 2.500 kg. i Transys: max 66 pax – 5.000 kg.
Препоручујем 32

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља