петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:25

Житељи Варош капије против радова у Чубриној

Три дана екипа „Водовода и канализације” покушава да раскопа коловоз на Топличином венцу и у Чубриној уз образложење да отклања квар, али грађани сумњају да је разлог ширење пешачке зоне
Аутор: Дејан Алексићсубота, 25.05.2019. у 17:57
Део Топличиног венца који је већ поплочан и затворен за саобраћај – Улица Вука Караџића (Фото Д. Алексић)

Претварање Топличиног венца у пешачку зону које је почело прошле јесени увелико је одмакло, али да ли ће и када бити окончано све је неизвесније. Житељи Варош капије уз подршку иницијативе „Пешаци нису маратонци” и представника општине Сатри град већ три дана спречавају даље радове у овом делу града. Три дана екипа „Водовода и канализације”, како је саопштила иницијатива „Пешаци нису маратонци”, покушава да раскопа коловоз на Топличином венцу и у Чубриној уз образложење да отклања квар.

– Никакав квар није пријављен и приказан на страници на којој се приказују радови на отклањању кварова. Исто тако су отпочели радови у септембру 2018, наводно ради поправке квара, да би се претворили у поплочавање дела Топличиног венца и Вука Караџића и то без грађевинске дозволе. Грађевинска дозвола је у међувремену прибављена, али није адекватна јер предвиђа реконструкцију и уређење у оквиру постојеће регулације – замерке су грађана који истичу да није реч о политичком протесту.

– Указујемо на овај проблем већ две и по године, а градским властима смо се више пута обраћали званично, потписани именима и презименима, подносећи петиције са више стотина потписника. Противимо се радовима све док не добијемо уверљиве и чврсте гаранције, јавно и званично саопштене да ће правац Топличин венац – Чубрина остати отворен за јавни колски саобраћај, једнако као и управо завршени правац Царице Милице – Грачаничка – Иван-бегова. Тражимо и уверења да број постојећих паркинг места на улици неће уопште више бити умањиван – изричити су незадовољни грађани.

Како додају, три године живе и раде усред грађевинских радова. Иритира их и што су коловоз и јавни превоз све даље од станова и канцеларија, а плански акт на основу кога се умањује функционалност градског језгра, истичу, нико не саопштава.

– Градски званичници најављују затварање за јавни колски саобраћај практично свих улица на Варош капији. Уверени смо да је то вишеструко штетно, како за интерес Београда у целини, тако и свих грађана који центар града посећују и коју у њему живе и раде. Због тога смо проходност свих улица на Варош капији за јавни колски саобраћај истакли као један од захтева петиције против изолације центра Београда коју је до сада потписало више хиљада грађана – наводи се у саопштењу незадовољних житеља престонице.

У раније истакнутој петицији, грађани траже и да не буде радова док се не заврши изјашњавање Старограђана о ширењу пешачке зоне које ће трајати од 28. маја до 16. јуна, али и док радови у Карађорђевој не буду завршени и док јавни колски саобраћај на правцу Дорћол – Теразије преко Трга републике не буде поново успостављен.

– Наведени радови узрокују прекомерно оптерећење Варош капије као транзитне зоне, што даље значи да је проходност улица унутар Варош капије неопходна не само за квалитет живота, већ и за безбедност грађана. Упозоравамо да је затварање за јавни колски саобраћај дела Улице Вука Караџића од угла са Грачаничком до угла са Чубрином и дела Улице Топличин венац од угла са Чубрином до угла са Поп-Лукином супротно закону. Како не постоји детаљни план регулације за ове улице, „постојећа регулација” јесте затечено стање, односно улице са коловозом отворене за јавни колски саобраћај – неки су од аргумената житеља Варош капије.

Они, осим тога, апелују и да градска власт исправи грађевинску дозволу и пројекат и да у Улици Вука Караџића (испред Музеја примењене уметности) остане коловоз за двосмерни јавни колски саобраћај.

Како се додаје у саопштењу, грађани из овог дела престонице су 9. априла у Парку војводе Вука срели градског секретара за саобраћај и тада су добили уверавање да ће бити примљени два дана касније. Али, како истичу, до тог сусрета није дошло.

Стари град чека одговор МУП-а

Представници општине Стари град пре десетак дана од МУП-а су затражили да званично објави да ли постоје оперативна сазнања о повезаности председника ове општине Марка Бастаћа и других особа које су блокирале радове на Тргу републике са било којим нарко-картелом, наводи се у саопштење ове општине. Како се додаје у саопштењу, ове оптужбе изнео је заменик градоначелника Горан Весић указавши да су представници општине Стари град „криминалци повезани са црногорским криминалним групама”.

– Нисмо добили одговор, а надлежни нису тражили од Горана Весића да своје тврдње, којима је директно угрозио нашу безбедност, поткрепи доказима. Све ово јасно показује да све то што је изречено није тачно. Такође смо тражили од МУП-а да идентификује особе које су вређале и нападале грађане на Тргу републике, а посебно лица запослена у општини Раковица и припаднике појединих навијачких група које је довео бивши рукометаш и члан СНС-а Влада Мандић. Ни тај наш захтев није испуњен – напомиње се у саопштењу општине Стари град.

ДОДАТНИ ЗАХТЕВИ:

– да се очува тролејбуска веза кроз Васину до Студентског трга или да се тролејбусима траса продужи до Дорћола

– да за саобраћај остану отворене и Француска и Коларчева

– да приступ гаражи на Обилићевом венцу буде отворен и преко Обилићевог венца

– да парк на Топличином венцу не буде претворен у сквер

 

 


Коментари15
811ba
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nik
Onaj ko bi da se parkira ispred svoje zgrade neka napusti centar i preseli se na periferiju. Zatvarajte ulice, ne moze da se dise od smrada a ko hoce da se vozi kolima neka se prilagodi novim uslovima. Nije u redu da zbog manjine, vecina treba da pati.
Laki
Ako je tako dobro što i na periferiji ne posade pešačke zone? Predlog sa selidbom zarad očajnog planiranja dunstera koji vode grad, je pa zaista čudan. Tek sad u tom kraju ne može da se diše od smrada. Zatvorivši par ulica, saobraćaj se prebacio na okolne ulice, i tek sad je kolaps. A ni smeće ne može da se odnosi kao pre. Prošetajte, uverite se sami. Ne pravi se na silu novi centar grada, uz Beograd na vodi. Jednostavno to tako ne ide.
Препоручујем 4
branko
Zašto mislite da je normalno da promovišete neku vrstu etničkog čišćenja i da nas koji živimo u centru pokušavate da iselite na periferiju ?
Препоручујем 15
Риста Грдоабе
Ако су власници станова и пословног простора законом обавезни да чисте снег и лед испред својих стамбених зграда у ширини тротоара до 5 метара, то значи да појас земљишта око грађевинске парцеле у наведеној ширини - припада згради и њеним станарима. То уједно значи да локална самоуправа (у овом случају Град Београд) не може без сагласности власника зграде мењати или на било који начин модификовати изглед и намену тог простора - тротоара, ширине од минималних 1,5 метара до максималних 5 метара.
Aca
Najbolje , kad vec zele u proslost, da se vrate odakle su dosli, a ne da sprecavaju obnovu i onako decenijama zapustenog grada.
varoskapijanac
Burazeru,ne zvis u tom delu grada,tako da ne znas celu situaciju! Ja sam treca generacija sa Varos kapije,tako da sam starosedeoc.
Препоручујем 3
Mia
U čemu je problem da bude pešačka zona. Pa, biće lepše, mirnije i ne moraju da kolima stanu tik ispred zgrade.
Pera Jovic
Problem je u svemu. Na primer kako ce da dodje taksi.? Kako ce trgovci da dopremaju robu? Gde je prevoz? Kako ce da dodje npr.majstor da zameni bojler? Uopste mi nije fantazija da parkiram pred kucom.
Препоручујем 8
Милош Милић
Прочитајте чланак поново. Није пешачка зона априори најбоље решење.
Препоручујем 14
Прикажи још одговора
stanislavsr
BRAVO! Ne dajte skorojevićima da unište Beograd. Pitanje je opstanka Beograda kakvog smo voleli.
Dorcol - opstina Stari Grad
lale@ Dorcol kao najstariji i najlepsi deo grada, nista ne odlucuje , i nista se ne pitaju stanari , koji su u svojim stanovima po 50 i vise godina . Oni su odplatili odavn svoje stanove a i zgrade, zelenilo i trotoare. ispred zgrada. Pantim, kad su svi stanari zajedno sa najstojnikom zgrade cistili sneg ispred zgrade zimi, a leti zalivali vodom trotoare i malo drvece, koje danas secemo po odluci "struke". O saobracaju, u centru grada izgleda da niko jos ozbiljno ne razmislja
Препоручујем 12
незнање и небрига
Питање је и опстанка српског језика на ћирилици ...
Препоручујем 9

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља