понедељак, 22.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:50

Вештак: КРИВИ СУ ВОЗАЧ, МАШИНОВОЂА И „ЖЕЛЕЗНИЦЕ”

Суђење за судар воза и аутобуса у Доњем Међурову прекидали јецаји и плач родбине погинулих
Аутор: Тома Тодоровићпетак, 17.05.2019. у 11:48
У тешкој несрећи страдало седам путника (Фото МУП)

Ниш – У Вишем суду у Нишу јуче је одржано друго рочиште у поступку против Милана Здравковића из села Нозрина у околини Алексинца, возача аутобуса „Нишекспреса”, који се терети за тешко кривично дело против безбедности саобраћаја.

Здравковић је управљао аутобусом који је саобраћао на линији приградског превоза од села Чокот до Ниша и на који је у зору 21. децембра прошле године на пружном прелазу међународне пруге Београд–Ниш–Скопље, налетео путнички воз који је тог јутра са железничке станице у Нишу кренуо према Прокупљу.

Од силине ударца воза аутобус препун путника, у којем су били ученици средњих нишких школа из села у долини Јужне Мораве и запослени у Нишу, је препловљен, петоро путника је погинуло, а 38 повређено. Неколико дана касније, још двоје путника из аутобуса је преминуло.

У тренутку несреће на пружном прелазу код Доњег Међурова није било рампи и неопходне сигнализације, а тог јутра у долини Јужне Мораве била је и густа магла. У судару воза и аутобуса тешко је био повређен и сам возач „Нишекспреса” Милан Здравковић, који је после опоравка у Клиничком центру Ниш одмах ухапшен, а после спроведене истраге започет је и судски поступак против њега.

И на јучерашњем, као и на првом рочишту у Вишем суду пре двадесетак дана, саслушани су сведоци трагедије, којих има више од 30. Јуче је дало изјаву петоро преживелих, а у великој судници Палате правде било је присутно неколико десетина мештана села и најближих рођака и комшија страдалих.

Саслушан је и вештак саобраћајне струке, који је по налогу Вишег тужилаштва обавио вештачење услова и одговорности учесника саобраћаја тог јутра.

Он је рекао да је највећи кривац за трагедију возач аутобуса Здравковић који се није зауставио испред пружног прелаза, али да одговорност за тешку несрећу сноси и машиновођа воза Влада Ракић, због неблаговременог упозорења доласка воза на пружни прелаз, као и ЈП „Железнице Србије” које није обезбедило пружни прелаз адекватном сигнализацијом.

Суђење, које су јуче током трајања рочишта прекидали гласни јецаји и плач родбине погинулих и повици присутних, поново је прекинуто и биће настављено средином јула саслушањем нових сведока и даљим извођењем доказа.


Коментари8
e9ffb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

hajduk veljko
umesto ironije, pročitajte tekst koji komentarišete. deluje mi da niste otišli dalje od naslova, a sve "znate"
Sasa
Profesionalno odradjen nalaz i svaka cast vestaku! Konacno da se okrive svi koji su zaista krivi. Sad je red na Tuzilastvu da ih sve goni.
Desko
Dobro je što ovakvom veštaku saobraćajne struke u tekstu nije objavljeno ime.
Dragan P
Nakon ovog ročišta, mogu samo ironično da kažem "bravo" za veštaka koji je deo krivice dodelio i mašinovođi koji nikako nije mogao da zaustavi voz jer je to u takvim situacijama fizički nemoguće. Što se tiče krivice JP Železnice Srbije za nepostavljenu rampu i lošu signalizaciju na tom pružnom prelazu, niko u tom JP neće odgovarati zbog toga. Stanje na našoj železnici je očajno, jer vlada nerad i javašluk, a toga se setimo tek kad se desi neki incident ili nesreća.
Mile Strumic
Čitajući ovaj tekst zapitam se gde je odgovornost pojedinca, šta to beše stručnost, itd. Žao mi je stradalih ljudi i dece... Otvoreno postavljam pitanje, Ako se zna, a priča se da železnicom upravljaju "kadrovi" sa: neadekvatnom stručnom spremom, bez stručnog ispita za rad na železnici, sa "diplomama" skorijeg datuma, sa diplomama hotikulture, ljudi bez dovoljnog radnog iskustva i još puno, puno spornih stvari... ZAŠTO država Srbija ne izvrši UPRAVNI NADZOR u železnici i proveriti sve navode ?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља