понедељак, 16.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:01

Електрични аутомобили штетнији од дизелаша

Аутор: С. С.понедељак, 22.04.2019. у 11:03
(Фото ЕПА / TANNEN MAURY)

Немачко истраживање довело је у питање еколошку прихватљивост електричних аутомобила.

Научници су после нове анализе указали да електрична возила помажу клими само на папиру и да су, заправо, гори за околину од дизел возила.

Кристоф Бухал, професор физике из Келна, саставио је извештај с колегама Ханс-Дитером Карлом и Ханс - Вернером Сином за Ифо Институт за економска истраживања.

Када се емисије угљен-диоксида из производње батерија и необновљивих метода коришћених за производњу електричне енергије у Немачкој узму у обзир, електрични аутомобил оптерећује климу 11 до 28 посто више од дизел аутомобила, износи се у студији.

Батерија за Тесла Модел 3 производи 11 до 15 тона угљен-диоксида. Са животним веком батерије од 10 година и капацитетом да се пређе 15.000 километара годишње, то би значило 73 до 98 грама угљен-диоксида по километру, тврде аутори.

Када се у обзир узме и емисија угљен-диоксида која резултира из електичне мреже, у стварности, Тесла емитује између 156 и 181 грам угљен-диоксида по километру, што је знатно више од дизел Мерцедеса, према студији.

Произвођачи аутомобила планирају да већину својих понуда пребаце на електричне аутомобиле, али аутори студије кажу да би за климу мотори на погон метаном били бољи, јер су њихове емисије угљен-диоксида за трећину ниже од емисија дизелаша.


Коментари19
ca0c6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Боривоје Банковић
Искрено сумњам у ово. Електрични аутомобили имају много мање покретних делова, склопова, система и подсистема, па сама њихова производња тражи много мање енергије, а тиме и мању емисију угљен диоксида. Даље, постојећи електромотори су у стању да деценијама раде практично без одржавања, док аутомобили са унутрашњим сагоревањем траже редован сервис на 10.000 километара или једном годишње. Ако у овом тренутку батерије ослобађају велике количине угљен диоксида, не мора да значи да ће тако бити и за пет или десет година. Једино у чему су мотори са унутрашњим сагоревањем у овом тренутку бољи су аутономија и време пуњења, али и то може бити решено ако аутомобилска индустрија буде спремна да уложи адекватна средства. Мени ово личи на лобирање некога ко је решио да не улаже у нове технологије, већ да само преради постојеће моторе да раде на метан. Осим тога, код дизела није проблем у угљен диоксиду већ у отровним оксидима азота. Чак су и бензински мотори много чистији од дизела.
Боривоје Банковић
Искрено сумњам у ово. Електрични аутомобили имају много мање покретних делова, склопова, система и подсистема, па сама њихова производња тражи много мање енергије, а тиме и мању емисију угљен диоксида. Даље, постојећи електромотори су у стању да деценијама раде практично без одржавања, док аутомобили са унутрашњим сагоревањем траже редован сервис на 10.000 километара или једном годишње. Ако у овом тренутку батерије ослобађају велике количине угљен диоксида, не мора да значи да ће тако бити и за пет или десет година. Једино у чему су мотори са унутрашњим сагоревањем у овом тренутку бољи су аутономија и време пуњења, али и то може бити решено ако аутомобилска индустрија буде спремна да уложи адекватна средства. Мени ово личи на лобирање некога ко је решио да не улаже у нове технологије, већ да само преради постојеће моторе да раде на метан. Осим тога, код дизела није проблем у угљен диоксиду већ у отровним оксидима азота. Чак су и бензински мотори много чистији од дизела.
najekologija
Teleportovanje je jedini ekološki način transporta.
stanislavsr
Uz svu dreku i kuknjavu i dalje se proizvode automobili sa motorima od 250 do 700 KS, motori kao za avione. Kome i zašto? Cela halabuka mi izgleda kao nova hajka na pare - ajde bacite sve automobile, kupite nove! Dok je kapitalizma zagrevanje se neće smanjiti, trka za profitom i novim tržištima trajaće da same propasti. Predaleko smo zašli na put bez povratka. Električni automobili neće promeniti ništa.
Козјера
Мени је ово с електричним моторима као кад моја мајка чује на телевизији да литар уља који проспемо у судоперу загади ко зна колико литара текуће воде, па оде и проспе уље у вц-шољу... Штос је у смањивању потреба становништва. Чак не ни у рециклажи, већ у мањим прохтевима, мањој потрошњи. То, међутим, не иде у корист капитализму. Значи, осуђени смо на пропаст...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља