четвртак, 19.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:41

Две трећине половњака у Хрватској старије од десет година

Аутор: С. С.четвртак, 18.04.2019. у 13:10
(Фото ЕПА / BERND WUESTNECK)

Хрватска има релативно стар возни парк у скоро свим категоријама. Приватни аутомобили су у просеку стари 12,6 година као и мотоцикли и мопеди, док су трактори према подацима Центра за возила Хрватске у просеку старији од 30 година.

Статистике тога центра показују да је 2018. године у Хрватској регистрирано 79.935 половних и 61.745 нових приватних аутомобила, али и да увоз половњака расте сваке године, посебно након уласка Хрватске у Европску унију. Забрињавајуће је да је чак 68,4 посто аутомобила старије је од десет година.

Осим наведених категорија, аутобуси су у просјеку стари 11,7 година, камиони 11,4 године, а прикључна возила 19,1 годину. 

„Старост возила утиче на исправност, али и саму опрему појединог возила која у случају недостатка савремених технологија битно умањују сигурност. Примера ради, ако анализирамо структуру аутомобила према систему за кочење, више од 400 хиљада возила регистрираних у 2018. години није имало ни један савремени систем кочења (АБС или АБС+ЕСП), што може доста да утиче на сигурност у саобраћају”, наводе у Центру за возила Хрватске.

Прошле године је, на пример, на 431.538 возила утврђена техничка неисправност због које су та возила искључена из саобраћаја док се не отклоне кварови и недостаци. С друге стране, Европска комисија поставила је циљ да се у раздобљу од 2020. до 2030. године смањи број смртно страдалих у промету за 50 посто.

Помоћник управе за техничке послове Центра за возила Хрватске Горан Пејић истиче да се тај циљ може остварити једино снажнијом сарадњом свих учесника одговорних за сигурност у саобраћају, бољом контролом и финансирањем одређених мера.

„Радње које се разматрају укључују пре свега сигурност возила и примену најновијих технолошких достигнућа као што су системи помоћи возачима. На тај начин избегле би се многе саобраћајне несреће и заштитили пешаци и бициклисти. Наша дужност је смањити број технички неисправних возила који је с обзиром на просечну старост још увијек прилично висок”, истакнуо је Пејић.


Коментари7
fb998
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan skoric
A'uuu, nemoj mi reći pa šta ćemo sad...?
Sotir Gardačić
Koliko je prošlo od kako je hr postala članinca EU?
Max
HR je clanica EU od 01.07 '13. Znaci za par mjeseci bit ce punih 6 godina.
Препоручујем 9
Automoto
Prosečna starost automobila na razini EU je 10,7 godina. U Hrvatskoj 12,6. Nije dakle velika razlika. Gdje smo mi?
Automoto
U Srbiji je preko od pola miliona automobila starije od 20 godina.
Unirent
Није стање толико лоше колико изгледа на први поглед, посебно ако се упореди са другим земљама региона. Хрватска има релативно модеран возни парк, е сад свакако да стално може и боље и новије. Али Немачка се не може тако лако достићи.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља