уторак, 21.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:07

„Нечиста крв” – савремена прича о љубави, страсти, чежњи и патњи

Аутор: Александра Куртешсубота, 13.04.2019. у 10:22
Премијера представе на Великој сцени Народног позоришта (Фото: Ненад Неговановић)

 „Само кад би се појавио тај... тај који ће мене да занесе... да ме опије”, изговори Софка, кћи ефенди-Митина, мутавом Ванку. Унука најугледнијег човека у крају, хаџи-Трифуна, одраста као последњи потомак некада богате и моћне породице, у којој је женама поверен само један задатак – да негују своју лепоту и снагу и да том силном лепотом освоје и залуде сваког мушкарца који их угледа. Две моћне силе наслеђене од предака – поносни дух и чудесна лепота – сплеле су се у Софки. Она је главна јунакиња представе „Нечиста крв” која је према мотивима истоименог дела Боре Станковића премијерно изведена на Великој сцени Народног позоришта.

„У сржи Станковићеве прозе је човек, његова душа, његов сензибилитет”, забележио је Велибор Глигорић, књижевни критичар, у тексту „Борислав Станковић”, напомињући да је овај писац у основи људске природе видео жудњу за светлошћу и лепотом живота.  
Пред публиком се нашла савремена прича, без фолклорних елемента и без језика старог Врања, о љубави, али и о томе како она нестаје, о страсти, чежњи и патњи – породичној и личној.

У улози заносне Софке била је Јована Стојиљковић, док је њену мајку Тодору тумачила Наташа Нинковић. Ефенди Мита био је Небојша Дугалић. У подели су били и Ненад Јездић, Душанка Стојановић Глид, Љиљана Благојевић, Радмила Живковић, Танасије Узуновић, Павле Јеринић, Златија Оцокољић Ивановић, Никола Вујовић, Стефан Калезић и Небојша Бабић.

Режију је урадио Милан Нешковић, а адаптацију Маја Тодоровић. Драматургију потписује Молина Удовички Фотез. Сценографију је осмислила Весна Поповић, а костимографију Марина Вукасовић Меденица. Кореографкиња је Андреја Кулешић. Музику је компоновала Ања Ђорђевић.

Поводом ове премијере, у фоајеу друге галерије отворена је изложба „Нечиста крв и Коштана на сцени Народног позоришта” аутора Драгана Стевовића и Драгице Гаћеше.


Коментари3
eb02c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sinisa Stojcic
Izvinite, roman Necista krv Borislava Stankovica je univerzalna drama za sva vremena, samim tim i savremena. To da l ce Efendi Mita da se voze u mercedesu nebitno je. Bitna je ljudska patnja zene koja se zrtvuje i koju zrtvuje otac da bi sacuvao kola, odnosno bogatstvo , i stalez koji nepobitno nestaje dolaskom novih skorojevica. Koliko je Bora unapred razmisljao, zar nismo svedoci danasnjih dogadjala. Sta se danas sustinski promenilo. Zato je iritantno kada se kaze savremeno citanje
Nemanja Nema Prezima
Jel to ta Koštana iz koje je u potpunosti izbačen vranjski dijalekt? Muka mi je od vas beograđana
vladan
Beograđani se, prijatelju, najmanje pitaju, kako o kulturi tako i o politici.
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
ТВ ревија

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља