петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:57

Скупа нафта и барже Дунавом погурале цену горива

Литар евродизела у Македонији јефтинији од српског 47 динара а ауто-гас 20 динара по литри
Аутор: Јасна Петровић-Стојановићпетак, 29.03.2019. у 14:03
Упоредне цене горива код нас и у региону

Просечна малопродајна цена евродизела и бензина у Србији за месец дана порасла је више од три динара по литри, док је цена ТНГ ауто-гаса смањена 0,6 динара, па се литар бензина продаје за 142,85 динара, евродизела 162,99, док се ауто-гас точи по цени од 74,62 динара, показују најновије анализе Удружења нафтних компанија Србије.

– На повећање цене горива, на бензинским пумпама у Србији и земљама у окружењу, утицао је пре свега раст цене сирове нафте. Тренд раста цене нафте типа „брент” траје већ три месеца, па је барел са 50,47 долара, уз све веће осцилације навише, 20. марта достигао цену од 68,5 долара. Да би пре два дана трговање на берзи било завршено по цени од 67,83 долара, што је велики скок – истиче Томислав Мићовић, генерални секретар овог удружења.

Сличне промене цена забележене су, додаје он, и на тржиштима у региону. И даље потрошачи у Србији бензин могу да купе по цени која је на нивоу регионалног просека, док је просечна малопродајна цена евродизела у Србија највиша у односу на све земље са којима се граничимо, а нижа је само од цене дизела у Грчкој и Албанији.

Упоредна анализа показује да ја евродизел у Македонији и сада од српског јефтинији чак 47 динара по литри, док је у БиХ јефтинији 34,38 динара. Ауто-гас је, такође, у Македонији, најјефтинији па се точи за 20 динара нижој цени од оног у Србији.

– С обзиром на то да су од нове године ступиле на снагу измене техничких прописа, који захтевају обавезно дупло дно на бродовима, који превозе опасну робу, у коју се сврставају и деривати нафте, већ три месеца на Дунаву нема довољно пловних објеката за превоз, пре свега дизел горива – каже Мићовић.

Недостатак адекватних пловила, појашњава, изазвао је значајан раст цене транспорта, тако да увозници деривата нафте ову услугу плаћају најмање 50 одсто скупље него прошле године. Иначе око 30 процената укупне потрошње евродизела у Србији долази из увоза и транспортује се Дунавом.

Према процени стручњака процес реконструкције танкера траје од осам до 12 месеци и кошта између 500.000 и 700.000 евра, док за куповину нових бродова, који су усаглашени са новим прописима, бродари морају да издвоје и по неколико милиона евра, каже он.


Коментари5
abce4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile
Tekst je potpuna manipulacija i obmana .Kao prvo , cene dizela u Srbiji su uvecane u zadnja 2 meseca za skoro 14 din /lit, a to je mnogo vise od 3 %? Navedeni razlozi za povecanje cena su "floskule" za naivne , kako to da Makedonija , BiH , Madjarska , imaju mnogo manje cene goriva ? Resenje ove situacije je hitna smena vlasti i rukovodilaca po dubini , svih preduzeca cije su robe i usluge skupe (komunalne usluge , struja , gorivo , porez na imovinu ) .Predhodno su kljuni razlozi nezadovoljstva ljudi u Srbiji ali i razlozi za masovne proteste i istrajavanje u njihovim zahtevima .
Miroslav
Gde to ima da je benzin 142,85 dinara? U Novom Sadu je 148,20 dinara litra benzina od 95 oktana.
Milic
Zakljucak bi mogao da bude: nasa Drzava namece vece poreze nego, recimo Makedonija koja nema "Dunav" niti brodove sa duplim dnom.
dušan
Zaključak bi bio da trgovcima iz Makedonije novac ne smrdi pa naftu i benzin i dizel već preređene sa 'sumnjivim' poreklom uvoze iz Turske,Malte, Kipra i 'raznih ostrvskih rajskih zemalja'. Srpski uvoznici rade sa tim lađama po Dunavu a potrošači plaćaju porez na poštenje. Primer prekjuče oslobođenog Turskog tankera koji je saobraćao na trasi Libija-Turska pa postao žrtva pirata izbeglica.
Препоручујем 5
Zoran
Mozete da zamislite da neko kupi 2013. godine u Srbiji polovnog benzinca od 2000 kubika? E to sam ja uradio kad se svi cudili. Ali ja znam da ce dizel da postane skuplji nego benzin, jer zivim u Americi, a i znam da je dizel samo prolazna moda. Da je taj dizel nesto prvo bi se omasovio ovd eu Americi, pa tek onda dosao u Evropu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља