петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:48

Овације за Сергеја Полуњина у Народном позоришту

петак, 08.03.2019. у 08:25
Сергеј Полуњин (Фото Танјуг - Д.К.)

Комад „Посвећење” на музику Игора Стравинског и у кореографији Јуке Оиши изведен је синоћ на Великој сцени Народног позоришта у Београду, а публика је громогласним аплаузом поздравила славног балетског уметника Сергеја Полуњина у главној улози.

Оиши интерпретира фигуре легендарног балетског играча Вацлава Нижинског, призивајући визије и музику из времена сјајног руског балета.

Петнаестоминутни плес солисте Московског академског музичког театра „Станиславски и Немирович-Данченко” Алексеја Љубимова и првака Балета Народног позоришта Дејана Коларова, био је увод у наступ Полуњина.

Чувено „Посвећење пролећа” Игора Стравинског у средишту је драматичног плеса Полуњина, који истражује лудило Нижинског и његову потребу да осећа, а не да размишља.

Упечатљивом получасовном игром, Полуњин дочарава бол, снагу, патњу, рањивост, борбу са самим собом.

Од почетног дуа Љубимова и Коларова преко драматичних сцена Полуњина самог на бини, до последње кореографије тројице играча, Оиши истражује светло и таму, сенке, оно што сваки човек има унутар себе.

„Када игра достигне крешендо, ја више не постојим. Постоји само плес”, рекао је својевремено Нижински, а „Посвећење” је напета, језгровита прича о потрази, сумњи и унутрашњем конфликту.

Публика, која је до последњег места испунила Народно позориште, громогласним аплаузом је поздравила играче и кореографкињу, а деца из неколико балетских школа уручила су славном Полуњину своје радове на папиру.

Балет „Посвећење” је светску премијеру имао 14. јула прошле године у Сент Морицу у Швајцарској, у оквиру Фестивала културе „Ориген”, а београдска публика ће имати прилику да га погледа и сутра и прекосутра, јавља Танјуг.

Полуњин је прошле године снимио спот који је приказан на отварању Народног музеја у Београду, након тога је наступио на отварању фестивала „Егзит” у Новом Саду и у Србији, за коју каже да га инспирише, основао је фондацију чији је циљ да пружи помоћ и подршку играчима, посебно талентованој деци.

 


Коментари8
caa0f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mina
Kad ovde propali umetnici, bezosećajna publika i promašeni komentatori dobiju prostor za ocenu vanserijskog umetnika, ne samo neverovatne tehnike već i posebnog senzibilizeta. U očima svetskih kritičara, a posebno publike, to ga čini verovatno najboljim igračem ikada. Zarazio je ljude baletom, one koji nikada nisu marili za takvu vrstu umetnosti, zainteresovao za razne oblike igre, čovek želi da pomeri granice, približi balet, modernizuje...e, onda se nađu pametni neki da ovde piskaraju...
Tanja
Bravo za svu trojicu. Uzivala sam gledajuci vrhunsku igru. Nazalost, tako nesto nemam priliku da vidim tako cesto u nasem Narodnom pozoristu.
Dragan Pik-lon
Problem je u publici ne u baletu.Publika je delvalirala da li zbog velikog uticaja rijalitija ili farme ne znam.No,ovo je pravi primer kako ziri ocenjuje aktera a ne igru(radnju).Ocenjuje formu a ne sustinu.Od sminke ne razaznaje ''lepotu".Imam utisak da je balet,pozoriste,film....samo jedan ogranak drustvenih mreza.....!!!
promašaj
Niko ne može nikoga da kopira u baletu, pa Polunjin svakako ne može da bude drugi Nižinjski. Genije se radja a ne postaje. Šteta što Polunjin nije igrao u nekom klasičnom baletu, gde je ruska škola nenadmašna.
mihailo
U baletu uglavnom svi kopiraju jednog drugog. Balet se " uči" direktno iz noge u nogu. Vrlo su retki koji su u stanju da pomere granice i onda te nove standarde ostali samo "kopiraju". Tema "Njižinski" je zahvalna za obrađivanje i postoje vrlo ambiciozni projekti. Jedan je zaboravljen. "Njižinski božji klovn" Bežara i Forsajtova zahtevna koreografija koja se danas igra u kanadskom Rojal baletu. Ova koreografija koju je igrao Polunin je promašaj i podsečanje da smo i mi u Beogradu imali odlične projekte, koji su namerno zaboravljeni ... Danas Beogradski balet je trupa bez svoje tradicije. Beogradski balet je imao solidnu rusku "carsku" osnovu i naše koreografe koji su stvarali specifičan beogradski stli igre u isto vreme kad je stvarao engleski stil igre Ašton... Baleti Parliča, V. Kostić i Lagunova na velikoj sceni i na maloj sceni A. Izrailovskog. Sve to smo imali ali smo NAMERNO sve zaboravili. I TO je kulturna diverzija. Zločin iz niskih strasti sa predumišljajem...
Препоручујем 7
Iva
I ja sam čula da je koreografija loša. Ali je zato Sergej odličan. Lično bih volela da ga vidim u nekom klasičnom baletu sa vrhunskom produkcijom. Nažalost, sumnjam da ćemo imati priliku da to vidimo u Beogradu. U nedostatku takvog jednog događaja, onda je i ovo ok.
mihailo
@ Iva "Iva je čula... Ali je Sergej odličan". Sergej Polunin je igrač koji ima 30 godina. Bez stalnog angažmana. Slobodan umetnik bez stalnog pedagoga.. i u tridesetim godinama to je objektivno početak kraja baletske karijere. Jedno je njegova "londonska" priča na koju se mnogi pozivaju.... Zadnja londonska predstava koja je nešto značila je bila oproštajna predstava Tamare Rojo u Kraljevskom baletu. Arman i Margarita. To je bio njegov povratak ali samo kao gosta posle otkaza u Londonu.. Potpuno druga priča je kad Sergej gostuje tu i tamo ali njegov standard igre polako otupljuje i dolazi drastično do izražaja u baletu kao što je ovaj. Ovaj projekat se mora upoređivati sa projektima A. Izrailovskog na maloj sceni NP u Beogradu. Specijalno baleti Beskonačno i Praščaju i u tom poređenju Njižinski loše prolazi.. A, da nastupa sa beogradskim baletom u Žizeli, Labudovom ili Don Kihotom, taj horor je teško zamisliti.
Препоручујем 2

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља