среда, 24.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:52

Воз одсекао предњи део аутомобила

Рампа је била подигнута, прекривена, јер није радила. – Oвде је јасно видљив знак стоп, па се возило морало зауставити, тврди професор Бранислав Бошковић са Саобраћајног факултета
Аутор: Горан Волфчетвртак, 28.02.2019. у 17:30
Снимак тренутка када воз удара аутомобил (Фото Инфраструктура железнице Србије)

Снимак аутомобила који наилази на пругу у тренутку када наилази и воз који му одсеца предњи део аутомобила јуче је озбиљно узнемирио јавност. Возач је у Младеновцу, на прелазу „Пијаца” срећом остао неповређен, оштећен је само аутомобил, а воз је одјездио даље. Филмска сцена, снимљена још 21. фебруара, изазвала је многе коментаре, јер је рампа била подигнута, а воз је само протутњао. Огласила се Железница тврдећи да је несумњиво крив возач аутомобила, полиција је извршила увиђај, направила записник, па ће коначну реч о кривици изнети суд.

Али како већ бива у Србији, лаичке пресуде су засуле друштвене мреже пре два дана, када се снимак појавио. Заиста су и учестале несреће на путним прелазима, па смо питали о чему се заправо ради. Више пута је „Политика” упозоравала возаче да посвете већу пажњу тренуцима када прелазе пругу, јер после година таворења покренули су се и возови, пруге се обнављају, понегде повећавају брзине, а непоштовање прописа узело је маха, па расте и број жртава.

– Закон о безбедности саобраћаја јасно прописује да се морају поштовати саобраћајни знакови по хијерархији. А на овом путном прелазу јасно је видљив и знак стоп, испред којег се мора стати, као и андрејин крст који упозорава возача да прилази прузи. Дакле, возач је морао да заустави свој аутомобил и да погледа лево и десно пре него што крене преко шина. Просто зачуђује непознавање прописа чак и оних који су у обавези да их тумаче – каже професор Бранислав Бошковић са Саобраћајног факултета са Катедре за железницу.

Овај еминентни стручњак упозорава на очигледну чињеницу коју лаици очито занемарују. Аутомобил тежак тек нешто око једне тоне не може имати предност над возом, грдосијом тешком и више од 1.500 тона која не може да се заустави ни после пређених неколико стотина метара. Чак и трамвај у граду има предност над аутомобилом.

– На снимку се јасно види и да је семафор који упозорава возача да је рампа спуштена прекривен, као и да су мотке рампе замотане и да рампа није у функцији. Чак и да то није случај, да је рампа била одмотана, а подигнута, возач аутомобила је у обавези да поштује знак стоп и стане пре него што крене преко пруге. Колико пута сте на ауто-путу видели прекривене знаке, то је уобичајено када се нешто ради, па је то случај и на местима где се укрштају пут и пруга. Зато је овде очита непажња возача – тврди професор Бошковић.

Овај стручњак упозорава и да је друга ствар када нешто не ради у железничком систему, па се машиновође обавештавају да морају да успоре или стану. Овде то није случај, већ, сем непажње, има и саобраћајне некултуре.

„Инфраструктура железница Србије” упозната је са догађајем који је приказан на „Твитеру”, а забележиле су га и сигурносне камере на путном прелазу „Пијаца” у Младеновцу, саопштено је из овог предузећа и дато је објашњење.

У четвртак, 21. фебруара, у 7.25 сати на путном прелазу обезбеђеном друмском сигнализацијом у Младеновцу, код сточне пијаце, на прузи Београд–Ниш, великом непажњом возача путничког аутомобила, путнички аутомобил ударио је у путнички воз. Срећом, повређених није било.

У тренутку налета аутомобила на путнички воз, уређај путног прелаза на овом месту још није био у функцији, и био је обезбеђен знацима вертикалне друмске сигнализације, a зато су рампе биле подигнуте, а сигнализација покривена. Тек у понедељак, 25. фебруара, у 14.30 сати завршен је технички пријем овог путног прелаза и он је пуштен у рад.

На снимку се може видети да се аутомобил није зауставио пре путног прелаза, иако су га на то обавезивали знаци вертикалне друмске сигнализације.

„Инфраструктура железница Србије” доставила је снимке са сигурносне камере на овом путном прелазу надлежним државним органима.

И овај пут апелујемо на учеснике у саобраћају да поштују сигнализацију и саобраћајне знаке, јер је то једини начин да се избегну несреће.

Ово је дванаести путни прелаз који је „Инфраструктура железница Србије” аутоматизовала у прошлој години или су радови на њеном постављању завршени и пуштени у рад у 2019. години прелази: Перлез (Нови Сад – Зрењанин), Уздин, Томашевац, Рајинце (код Бујановца), Клење (Општина Вождовац), Прокупље, Доње Међурово, пруга Топчидер–Раковица–Ресник (два у Реснику, један у Кијеву), Брасина и „Пијаца” Младеновац. За следећу недељу планирано је да буде пуштен у рад и 13. аутоматизовани путни прелаз „Ђорђево”, код Лесковца, саопштила је информативна служба предузећа „Инфраструктура железница Србије”.


Коментари14
01176
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Karlo Polak
Читам све ове коментаре "од кућице се ништа не види", "демонтирати рампу", "железница је крива што је и даље полу-жива". Чак и са слике се види да је десни прозор возача једно два метра испред линије прегледности. А кроз бочни прозор, јелте, треба да се гледа да ли је безбедно наставити вожњу када се наилази на саобраћајницу на којој по Члану 100. ЗОБС и основним правилима саобраћаја воз увек има предност. Узгред, пропуст железнице може бити ако и само ако машиновођа није дао прописан звучни знак, што из досадашњих информација не знамо. Још једном позивам возаче друмских возила на опрез, јер је одлуком Владе и Фискалног савета одлучено да се институција железница сравни са земљом, а већ је укинута кључна инфраструктура и услуге. У међувремену, огроман је технолошки мањак у особљу за одржавање, поред свега, и прелаза.
Логика...
Црна кеса, крст светог Андреја, знак "стоп", подигнута рампа. Ребус. Американци имају једноставно решење за неписмено становништво - зелено "walk" и црвено "don't walk". Да ли би смо могли да сачувамо животе ако би смо уместо горе побројаних симбола пре рампе стављали табле "Стани! Пази - воз!"???
pitanje
Zar voz nema obavezu sa pusti sirenu, ili kako se to zove, pred pruznim prelazom?
Bosa S
Na mnogim prelazima u Kanadi nema ni stop znak. Ipak preovladava logika, zdrav razum i zelja i obaceza o sigurnosti sebe i drugih. Stop znak je vidljiv, ako vozac nije stao, krivica je jasna. Zanima me koliko saobracajnih nesreca se desava jer vozaci ne staju kad vide znak?
Леон Давидович
На жалост довољно је да се возач у тренутку преласка пруге нешто замисли и заборави на пругу и ако наиђе воз ето несреће. Рампе које нису у функцији одмах би требало демонтирати јер могу изазвати забуну код неких возача, пре ће видети да је рампа дигнута него што ће обратити пажњу да није у функцији и да има сигнализација.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља