субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:39

Раскол у Београдском драмском позоришту

Док Слободан Ћустић указује на успехе БДП-а, глумци тврде да је у току претходне сезоне отказано више од 40 представа
Аутор: Борка Голубовић-Требјешанинпетак, 22.02.2019. у 18:00
Београдско драмско позориште: у ишчекивању новог директора (Фото Н. Неговановић)

Буђење пролећа у Београдском драмском позоришту увелико је почело, истина, варницама између Слободана Ћустића, в. д. управника куће, и дела глумачког ансамбла. Ватра у овој театарској кући, поуздано знамо, одавно већ тиња, јер смо током протеклих сезона сведоци одсуства репертоарске политике, хиперпродукције и мањка квалитетног уметничког чина... Но, будући да ће, како сазнајемо, резултат конкурса за новог директора позоришне куће на Црвеном крсту бити познат током наредне седмице (25. фебруара), остаје нада да ће почетак пролећа у БДП-у довести нове „ласте” и неку нову енергију. У супротном, плашимо се за будућност БДП-а јер када театарска кућа једном изгуби публику тешко ће је поново вратити.

На конкурс за новог директора БДП-а јавило се чак седам кандидата: Биљана Рамић, организатор у БДП-у, Милош Видовић, продуцент, Бранко Милорадовић, директор Центра за културу Младеновац, Предраг Коларевић, глумац и политиколог, глумци Павле Пекић, Оливера Викторовић и Слободан Ћустић, досадашњи директор. Ћустић је неспорно одличан, харизматичан глумац и човек, али чини се, дискутабилан као руководилац. И док он указује на успехе БДП-а: два учешћа на Стеријином позорју, награде за представу „Моје дете”, 80 одсто попуњености сале, глумци тврде да је у току претходне сезоне отказано више од 40 представа, док је у мандату Ћустићевог претходника „учесталост отказаних представа била на нивоу инцидента”.

Варничење у БДП-у, кући са богатом традицијом, добило је на убрзању после отказивања манифестације „Balkan awards”. Ћустић је тим поводом изјавио да глумцима смета што је он на месту директора и да је „Balkan awards” био само повод да подигну медијску хајку и то је подстакло уметнике да се огласе саопштењем у коме демантују његове изјаве.

У саопштењу, које је потписало 22 глумца и Маша Стокић, драматург, са освртом на спорно одржавање манифестације „Balkan awards”, уметници наводе да је током Ћустићевог мандата број гледалаца варирао између 40 и 45 хиљада на годишњем нивоу, што је за трећину мање у односу на период пре његовог доласка на место директора. Уз то, наводе уметници, буџетска инспекција је утврдила да је само у 2016. години подељено 12.587 бесплатних карата, а то је еквивалент 36 пуних сала велике сцене „Раде Марковић”, чиме је приход умањен за 8.810.900 динара, уз напомену да је Ћустић на почетку свог мандата имао подршку ансамбла, али је „услед недостатка комуникације и лоших пословних и репертоарских потеза, ту подршку изгубио”.

Слободан Ћустић, с друге стране, сматра да су то паушалне оптужбе и да то вређа његов рад и труд, као и труд свих запослених с обзиром на то да уметнички сектор БДП-а броји 46 људи, саопштење је потписало 20 чланова, а неки су повукли свој потпис.

– Не могу да будем свима по мери, нико није свима по вољи. Ја сам увек за разговор, они ми се никада нису обратили, поготову сада. Да су они дошли да кажу, решили бисмо. Откад сам постављен, само нека гвоздена завеса, то је лични анимозитет, не знам одакле. Мислим да је у питању медијска незаступљеност глумаца. Ми немамо таква имена као ЈДП, наше представе зато морају да буду квалитетне – сматра Ћустић.

Међутим, чланови ансамбла тврде да је са Ћустићем немогуће конструктивно сарађивати, нити остварити смислену комуникацију.

Ансамбл БДП-а, како стоји у саопштењу, састао се са директором Слободаном Ћустићем крајем 2016. и сви глумци у ангажману су тајним гласањем изабрали Уметничко веће с амбицијом да се успостави комуникација између директора и ансамбла, односно да се спречи тренд лошег пословања и урушавања угледа БДП-а. Директор се није обазирао на сугестије Већа па га је и укинуо у августу 2017, после само неколико месеци рада…

Међу глумцима који су потписали саопштења су: Иван Томић, Паулина Манов, Наташа Марковић, Весна Чипчић, Љубинка Кларић, Андреј Шепетковски, Слободан Бода Нинковић, Ивана Николић, Ања Алач, Марко Живић, Милан Чучиловић, Александар Алач…


Коментари11
4a0c0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sreten Bozic -Wongar
U Beogradskim pozoristima od 1945 do danas nije prikazana nijedna drama od pisaca iz Srpske diaspore. U toj diaspori ziv vecinski deo Srba ,51% .
bogdan basaric
Neki glumci se ostro suprostavaljaju vd direktoru , jer je za pare iznajmio scenu srpskim estradnim umetnicima. Kada smo do juce bili svedoci , sta je drzav a uradila za jednog Sabana Saulica, slanje vladinog aviona,angazovanje cele konzularne sluzbe u SRN, saharana u Aleji velikana itd. i sl. onda je jasno da je Custic, doneo ispravnu odluku. Sva pozorista , bi trebalo da se okrenu samofinasiranju,jedino bi trebalo da na budzetu ostane Narodno, jer ima dramu ,operu i balet. To se ne moze odrzavati bez podrske. Da li ce glumci i ovaj mesec primiti uobicajene licne dohodke , mada su odbili novac , koji im se ponudio, pitanje je za one koji dele novac poreskih obaveznika Srbije. Nema tu sta da se cuva, ni ugled pokojnih, ni daske na kojima se svasta u proteklih nekoliko decenija igralo.Najbolji regulator medjuljudskih odnosa je novac,kome tudji novac smrdi, taj ne zna gde zivi.
Sasa Trajkovic
To je ili epidemija u prestoničkim pozorištima ili neka moda setimo se Narodnog pozorišta ... lepše je sa kulturom ali kultura je na sedativima, decenijama smo ništa ili malo ulagali u kulturu naše društvo preplavili kičem i šundom danas umetnost vodimo na tržišnim principima sve je to lepo ali gde je tu umetnost. Neka se gospoda u Beogradu pitaju u kojim uslovima rade pozorišta u unutrašnjosti da li oni- glumci mogu da snmaju komercijalne reklame ili glume u latino serijama srpsko-hrvatske kooprodukcije i da li je gluma samo posao ili nešto više?
Marina Jovanović
A gde je pravopis?
Препоручујем 6
Milivoje Radaković
Gluma je samo posao. Prestanite da obasipate privilegijama privilegovane. Neka pozorišta finansiraju oni koje pozorište interesuje, a ne svaki Srbin, Srpkinja i Srpče...
Препоручујем 10
Зорица Аврамовић
Раскол, где год и због чега год био, никоме добра није донео. Тешко кући, у којој нема договора. Подршка Ћустићу као сјајном глумцу и човеку...
David
Bravo za glumce. BDPozorište nije kafanetina s Ibarske da se na njenoj sceni odigravaju bilo kakvi antiumetnički projekti.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља